A pályakezdők munkaerőpiaci helyzete a V4 országokban: Az elvárások és lehetőségek összevetése

Pethő Levente (2021) A pályakezdők munkaerőpiaci helyzete a V4 országokban: Az elvárások és lehetőségek összevetése. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Pethő Levente.pdf] PDF
Szakdolgozat_Pethő Levente.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomban a visegrádi négyek országaiban élő pályakezdők munkakeresési szokásait és elvárásait mutatom be, valamint ezt összehasonlítom a turizmusban tevékenykedő cégek munkaerő kiválasztási stratégiáival. Megvizsgálom, hogy mik azok a tényezők, amiket a HR szakértők vizsgálnak egy személyes állásinterjú során. Ezzel párhuzamosan vizsgálom, hogy a potenciális munkavállalók mit tartanak fontos tulajdonságnak, lényeges pontok-e ezek vagy csak berögzült sztereotípiáknak minősülnek. Vizsgálom a közösségi média platformjain történő humánerőforrás menedzsment tevékenységeket, elemzem, hogy mennyire vannak jelen a felek a közösségi médiában, mind keresleti, mind kínálati oldalról és, hogy ezen platformok hirdetései mennyire megbízhatóak, illetve mennyire alkalmasak a megfelelő munkaerő kiválasztására.Primer kutatásom során három módszert alkalmaztam, hogy megkaphassam a szakdolgozatomhoz szükséges információkat: szállodaiparban tevékenykedő HR igazgatókkal szakmai, strukturált mélyinterjúkat készítettem, a témában érdekelt szaktársaim segítségével egy strukturált fókuszcsoportos interjú keretein belül kaphattam bővebb választ a kérdéseimre, illetve kérdőív segítségével nagyobb rétegek véleményét is megtudhattam, kielemezhettem.Kutatásom eredményei alapján elmondható, hogy a pályakezdők munkabért illető elvárásai magasabbak, mint a cégek által felkínált összeg, ám az idősebb korosztályhoz képest reálisabbnak mondhatóak ezek az elvárások. Az álláskeresés során egyre többen veszik igénybe a közösségi média platformjait, amely új trendnek tekinthető a fiatalok álláskeresési szokásai között. Az állásinterjúk során az interjúztatók és az interjúalanyok véleménye szerint is fontos szerepet játszik a nonverbális kommunikáció.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: álláskeresés, munkaerő kiválasztás, munkaerőpiac, pályakezdők, V4
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Feb. 08. 13:04
Utolsó módosítás: 2021. Feb. 08. 13:04

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet