Pethő Levente (2021) A pályakezdők munkaerőpiaci helyzete a V4 országokban: Az elvárások és lehetőségek összevetése. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Szakdolgozat_Pethő Levente.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatomban a visegrádi négyek országaiban élő pályakezdők munkakeresési szokásait és elvárásait mutatom be, valamint ezt összehasonlítom a turizmusban tevékenykedő cégek munkaerő kiválasztási stratégiáival. Megvizsgálom, hogy mik azok a tényezők, amiket a HR szakértők vizsgálnak egy személyes állásinterjú során. Ezzel párhuzamosan vizsgálom, hogy a potenciális munkavállalók mit tartanak fontos tulajdonságnak, lényeges pontok-e ezek vagy csak berögzült sztereotípiáknak minősülnek. Vizsgálom a közösségi média platformjain történő humánerőforrás menedzsment tevékenységeket, elemzem, hogy mennyire vannak jelen a felek a közösségi médiában, mind keresleti, mind kínálati oldalról és, hogy ezen platformok hirdetései mennyire megbízhatóak, illetve mennyire alkalmasak a megfelelő munkaerő kiválasztására.Primer kutatásom során három módszert alkalmaztam, hogy megkaphassam a szakdolgozatomhoz szükséges információkat: szállodaiparban tevékenykedő HR igazgatókkal szakmai, strukturált mélyinterjúkat készítettem, a témában érdekelt szaktársaim segítségével egy strukturált fókuszcsoportos interjú keretein belül kaphattam bővebb választ a kérdéseimre, illetve kérdőív segítségével nagyobb rétegek véleményét is megtudhattam, kielemezhettem.Kutatásom eredményei alapján elmondható, hogy a pályakezdők munkabért illető elvárásai magasabbak, mint a cégek által felkínált összeg, ám az idősebb korosztályhoz képest reálisabbnak mondhatóak ezek az elvárások. Az álláskeresés során egyre többen veszik igénybe a közösségi média platformjait, amely új trendnek tekinthető a fiatalok álláskeresési szokásai között. Az állásinterjúk során az interjúztatók és az interjúalanyok véleménye szerint is fontos szerepet játszik a nonverbális kommunikáció.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Turizmus Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | álláskeresés, munkaerő kiválasztás, munkaerőpiac, pályakezdők, V4 |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Feb. 08. 13:04 |
Utolsó módosítás: | 2021. Feb. 08. 13:04 |
Actions (login required)
Tétel nézet |