Hoóz Krisztina (2020) A borravaló és a szolgáltatás minősége közötti összefüggések, a borravaló adásának fogyasztói motivációi. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Hoóz Krisztina_Szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (892kB) |
Absztrakt (kivonat)
Dolgozatom célkitűzése, hogy megvizsgáljam, mi motiválja az embereket abban, hogy borravaló adásával honoráljanak egy szolgáltatást, illetve, hogyan látják a szolgáltatóiparban dolgozók a borravaló kérdését. Célkitűzésemmel kapcsolatosan a következő kutatási kérdéseket fogalmaztam meg: 1. „Muszájból” borravalót adni. Van-e nyomás a fogyasztón? 2. A törzshelyek kérdése. Több borravalót adunk-e kedvenc helyeinken? 3. Amikor a szolgáltatóiparban dolgozó a vendég. Számíthatunk-e arra, hogy egy szakmabeli bőkezűbben jutalmazza erőfeszítéseinket? 4. A borravaló nem feltétlen a pincért „dicséri”. Kinek a munkáját ismerjük el a borravaló adásával? 5. Kötelesség vagy nagylelkűség? Befolyásolja-e az emberek borravalóadási szokásait a számlán feltüntetett szervízdíj? Kutatási célkitűzésem eléréséhez interjúkat és kérdőívet készítettem, valamint szekunder kutatást végeztem. A kérdőív az emberek általános tapasztalataiba nyújtott betekintést, míg a mélyinterjúk a borravalóval kapcsolatos dilemmák alaposabb vizsgálatát tették lehetővé. Az adatok elemzéséhez a Microsoft Excel táblázatkezelő szoftvert használtam. Az eredmények azt mutatják, hogy a borravalóadást és annak mértékét elsősorban a szolgáltatás minősége, illetve a szolgáltatást végző személy hozzáállása befolyásolja. A számlán feltüntetett szervízdíjat és a kedvenc helyen igénybe vett szolgáltatást a fogyasztók fele veszi figyelembe a borravaló adásánál. Az, hogy valaki a szakmában dolgozik, mint fogyasztó és társaságban fogyaszt-e kismértékben van hatással a borravaló nagyságára.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Vendéglátás Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | borravaló, fogyasztó, motiváció, szervizdíj, szolgáltatás, vendéglátás |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Feb. 08. 13:03 |
Utolsó módosítás: | 2021. Feb. 08. 13:03 |
Actions (login required)
Tétel nézet |