A projektoktatás a szakképző iskolákban

Palaticzky Anett (2021) A projektoktatás a szakképző iskolákban. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Palaticzky Anett szakdolgozatGKYVKK.pdf] PDF
Palaticzky Anett szakdolgozatGKYVKK.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

Összefoglalás: A projektben oktatni szakmát egy új változás, amitől eleinte mindenki megijedt és kérdések egész sorozatát vetette fel. Ezekre a kérdésekre megkaptuk részben vagy egészben a válaszokat. Én optimistán nézek előre. A sikeres és hatékony projektoktatásnak nagyon sok feltétele és eszköz szükséglete van, ami szerintem mindenkinek többé kevésbé rendelkezésére áll. Abból kell gazdálkodnunk, amink van akkor leszünk kreatívak. Figyelembe kell vennünk a diákok képességeit, családi hátterét. Nálunk többségében hátrányos helyzetű diákok tanulnak, köztük nagyon sok, akik nehéz körülmények között élnek, az ő lehetőségeik nagyon korlátozottak. Egy- egy projektnél ez a tényező nagyon befolyásoló lesz. Nagyon kell, majd őket dicsérni és motiválni. A képességeikhez mérten kell majd őket oktatni, értékelni. Módszertanilag és eszközileg is jobban fel kell készülni. Egy módszertani továbbképzés is jó lenne, de az egész iskola oktatóira kiterjesztve. Ahogy a technológia és a gyerek állomány változik úgy kell majd nekünk is változtatni és a régi módszereket elhagyni és újakat elsajátítani. A vizualitásra és digitalizációra kell helyeznünk a hangsúlyt. Törekednünk kell a kreativitásra a frontális tanítást váltsa fel a kooperativitás és projektmódszer. Tanulni a diák csak akkor fog, ha a tudáshoz vezető úton dolgozni is fog, nem csak egész órán jegyzetelni és unottan nézni. Lesznek kollégák, akik pesszimisták és ellenállók lesznek és nem tudják majd a változást elfogadni, nekünk őket segíteni kell majd, de úgy gondolom, ha látják a jó eredményeket előbb utóbb csatlakozni fognak és értékes gondolatokkal gazdagítanak majd minket, akik ebben a formában oktatunk majd. Egy lehetőség és egyben kihívás most számomra, hogy megmutassam képes vagyok ebben a formában szakmát tanítani. Sok ötletem van már most és a képzeletemnek csak az anyagi lehetőségek szabnak határt. Egy új változáson megyünk át nem csak mi szakoktatók, de a gyerekek is. Úgy vélem, ha a gyerekek tetszését elnyerjük és partnerek lesznek akkor sikeresek és eredményesek lesznek ezek a projektek. Együtt érhetünk csak el jó eredményeket. Ezt a témát érdemes lenne majd a tanév végén újból elővenni. A most elkészült kérdőívet alapul véve egy újat írni és abban megkérdezni a most megkérdezett szakoktatókat, hogy majd 1 tanév után hogyan látják a projektoktatást.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Pedagógia Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Üzleti szakoktató

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Popcsa Anna Mária
Belső
Mestertanár, Pedagógia Tanszék, KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: eszközök, kooperatív módszer, oktatásmódszertan, projektmódszer, Projektoktatás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Feb. 08. 13:03
Utolsó módosítás: 2021. Feb. 08. 13:03

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet