Dobány Klára (2020) Munkaerő felvétel- és megtartás - Accor szállodalánc példája. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Munkaerő felvétel- és megtartás- Accor szállodalánc példája .pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
|
PDF
Titkosítási kérelem.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (32kB) |
Absztrakt (kivonat)
Napjainkban Magyarország turisztikai vállalatainál egyre nagyobb jelentőséget kap a humán erőforrás. Az elmúlt évek tapasztalatai azt mutatják egyre növekszik a munkaerőhiány a szakmában, és a vállalatoknál jellemző a nagy fluktuáció, ami költséges és befolyásolja a vállalati hatékonyságot, sikert. 2020. elején betörő covid-19 világjárvány is át fogja szabni a munkaerőpiacot, ezzel foglalkoznia kell a vállalatoknak. Ezen kívül generációs változások történnek, ugyanis lassan betör a munkaerőpiacra és el is telíti azt az Y-generáció, akiknek munkahelyükkel kapcsolatos elvárásaik eltérnek őseik elvárásaitól. A munkaerők gondos felvétele- és megtartása fontos része kell, hogy legyen egy vállalat működésének. Ez a kutatás arra keresi a választ, hogy hozzájárul-e ez a gondosság a vállalatok minél hatékonyabb működéséhez, hogy hogyan történjen a felvétel és megtartás folyamata, hogy hogyan nézzen ki egy olyan álláshirdetés, ami által legkönnyebben sikerül elérni a potenciális jelölteket, valamint olvasható a covid-19 világjárvány magyarországi munkaerőpiacra eddig gyakorolt hatása és az erről szóló primer kutatás és eredménye. A kutatáshoz szakirodalom és szakmai oldalak segítették az elméleti rész kialakítását. Az Accor-Pannonia Hotels Zrt. gyakorlatban használt HR tevékenységeinek segítségével bemutatásra kerülnek az elméleti tanácsok, javaslatok gyakorlati megvalósítása, megvalósíthatósága. A végéhez érve a szakdolgozatnak egy kép tárul az olvasó elé, hogy milyen a magyarországi munkaerőpiac, milyen módokkal lehet a munkaerő áramlást megfelelővé tenni, vagy közelíteni a megfelelőséghez. A munkáltatói márka fontosságára is kitér a kutatás, valamint arra, hogyan lehet a munkavállalók és munkáltatók elválását olyan módon elvégezni, hogy ne sérüljön egyik fél sem. Költséget termel rövid távon a humánerőforrás gondos kezelése, de költséget is takarít is meg egy vállalat hosszú távon ha több energiát, időt és pénz fektet abba, hogy csökkentse a fluktuációt a vállalaton belül.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Turizmus Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | emberi erőforrás - munkaerő, emberi tőke, HR, humán erőforrás menedzsment, szállodaipar |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Feb. 08. 13:02 |
Utolsó módosítás: | 2021. Feb. 08. 13:02 |
Actions (login required)
Tétel nézet |