Bio- és biodinamikus bormarketing stratégia a Badacsonyi borvidék borászataiban, innovációs lehetőségek külhoni mintára

Szászi Titanilla Márta (2020) Bio- és biodinamikus bormarketing stratégia a Badacsonyi borvidék borászataiban, innovációs lehetőségek külhoni mintára. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_SzásziTitanillaMárta.pdf] PDF
Szakdolgozat_SzásziTitanillaMárta.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

Ha érzékenyek vagyunk a legújabb trendekre és borirányzatokra a bor piacon, akkor nem megkerülhető az a kérdés, hogy pontosan milyen helyzetben van az egyre inkább feltörekvő bio-, biodinamikus, és natúr borok marketingje. Milyen marketing stratégiákat követnek? Hogy változik a piaci szegmens ezek iránt a borok iránt?Kutatásommal az volt a célom, hogy egyrészt felmérjem az átlag magyar polgárok viszonyát, tudását a bio-, és biodinamikus borokról. Másrészt a mélyinterjúk készítésével elsődlegesen szakmabeli, tapasztalt, és friss véleményt szerettem volna kapni a bio-, és biodinamikus borok helyzetéről, a különleges termelés miatt felmerülő nehézségekről, marketingjéről, és jövőjéről a nemzetközi és hazai piacon. Mivel jelenleg Magyarországon még nem annyire elterjedt egyik termelési mód sem, így célszerűnek láttam a kutatást egy bizonyos borvidékre leszűkíteni, és saját tapasztalatból kiindulva tudtam, hogy a Badacsonyi borvidék ilyen szempontból feltörekvő, folyamatosan fejlődő és bővülő, így erre esett a választásom. A borvidéken belül a bio-, és biodinamikus gazdálkodás szíve a Szent György-hegy, hiszen itt van a legtöbb olyan borászat, aki szívén viseli, és a kezdetektől törekszik fenntarthatóbban szőlőt művelni, bort előállítani.  A meginterjúvolt borászok: Bencze István- biodinamikus borász, és Szászi Endre- bio borász ékes, és pozitív példái a gyorsan fejlődő borvidéknek, és a természet közelibb, fenntarthatóbb borászkodásnak.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Vendéglátás Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Badacsonyi borvidék, bio, biodinamikus, bor, borkultúra, bormarketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Feb. 08. 13:02
Utolsó módosítás: 2021. Feb. 08. 13:02

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet