Szászi Titanilla Márta (2020) Bio- és biodinamikus bormarketing stratégia a Badacsonyi borvidék borászataiban, innovációs lehetőségek külhoni mintára. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Szakdolgozat_SzásziTitanillaMárta.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
Absztrakt (kivonat)
Ha érzékenyek vagyunk a legújabb trendekre és borirányzatokra a bor piacon, akkor nem megkerülhető az a kérdés, hogy pontosan milyen helyzetben van az egyre inkább feltörekvő bio-, biodinamikus, és natúr borok marketingje. Milyen marketing stratégiákat követnek? Hogy változik a piaci szegmens ezek iránt a borok iránt?Kutatásommal az volt a célom, hogy egyrészt felmérjem az átlag magyar polgárok viszonyát, tudását a bio-, és biodinamikus borokról. Másrészt a mélyinterjúk készítésével elsődlegesen szakmabeli, tapasztalt, és friss véleményt szerettem volna kapni a bio-, és biodinamikus borok helyzetéről, a különleges termelés miatt felmerülő nehézségekről, marketingjéről, és jövőjéről a nemzetközi és hazai piacon. Mivel jelenleg Magyarországon még nem annyire elterjedt egyik termelési mód sem, így célszerűnek láttam a kutatást egy bizonyos borvidékre leszűkíteni, és saját tapasztalatból kiindulva tudtam, hogy a Badacsonyi borvidék ilyen szempontból feltörekvő, folyamatosan fejlődő és bővülő, így erre esett a választásom. A borvidéken belül a bio-, és biodinamikus gazdálkodás szíve a Szent György-hegy, hiszen itt van a legtöbb olyan borászat, aki szívén viseli, és a kezdetektől törekszik fenntarthatóbban szőlőt művelni, bort előállítani. A meginterjúvolt borászok: Bencze István- biodinamikus borász, és Szászi Endre- bio borász ékes, és pozitív példái a gyorsan fejlődő borvidéknek, és a természet közelibb, fenntarthatóbb borászkodásnak.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Vendéglátás Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | Badacsonyi borvidék, bio, biodinamikus, bor, borkultúra, bormarketing |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Feb. 08. 13:02 |
Utolsó módosítás: | 2021. Feb. 08. 13:02 |
Actions (login required)
Tétel nézet |