Oláh Noémi (2021) Influencerek által megosztott élelmiszerhirdetések fogyasztóra gyakorolt hatásai. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Influencerek által megosztott élelmiszerhirdetések fogyasztóra gyakorolt hatásai.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
Absztrakt (kivonat)
Az elhízás egy világszerte jelenlévő probléma, amelynek a növekedése bizonyos előrejelzések szerint legalább 2030-ig nem fog megállni. A kóros túlsúlyosság rengeteg más fizikai és mentális tünettel is együtt jár, ezért a megelőzést érdemes már gyermekkorban elkezdeni. Ehhez azonban elengedhetetlen a szülők maximális odafigyelése, ugyanis, az élelmiszergyártó vállalatok töméntelen mennyiségben sugározzák egészségtelen ételeikről és italaikról szóló hirdetéseiket mind a hagyományos, mind a digitális média különböző csatornáin. Alábbi dolgozat kimondottan az online világ véleményvezérei, az influencerek által megosztott élelmiszerhirdetésekre és azok jellegére fókuszál. A szakirodalmi áttekintés után egy kérdőíves felméréssel kutatja a fogyasztók internet- és közösségi média-használati szokásait, az influencerekhez kapcsolódó általános attitűdöket, majd tartalomelemzéssel megvizsgálja négy magyar közkedvelt influencer Instagram profilját és az azon megjelenő hirdetéseket. Ennek során egyrészt kiderül, hogy a kérdőívet kitöltők többnyire semlegesen vagy negatívan viszonyulnak az influencerek által megosztott szponzorált tartalmakhoz, másrészt, hogy a vizsgált influencerek oldalán jelentős mennyiségű egészségtelen élelmiszert promotáló bejegyzés jelent meg. Mindenért azonban nem okolhatók ők sem, még akkor sem, ha többségében felelőtlenül és hiteltelenül posztolnak. A végső döntés ugyanis a (felnőtt) fogyasztók kezében van, nekik kell tudatosan és éretten mérlegelni, kinek a tanácsát fogadják meg és építik bele az életmódjukba.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Vendéglátás Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | fogyasztói szokás, hirdetések, influencermarketing, közösségi média, tartalomelemzés |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Feb. 08. 13:01 |
Utolsó módosítás: | 2021. Feb. 08. 13:02 |
Actions (login required)
Tétel nézet |