Vincze Boglárka (2020) Felelős marketing egy felelőtlen iparágban A dohányipart érintő korlátozások bemutatása a marketingmixen keresztül. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Szakdolgozat_Vincze_Boglárka.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
Absztrakt (kivonat)
Dolgozatom fő témája a felelős marketing, de ezen belül én mégis egy igazán felelőtlen iparág marketing tevékenységeit mutat be és vizsgálom. Ez az iparág pedig a dohányipar, amely az egyik legegészségtelenebb szokáshoz, vagyis a dohányzáshoz biztosítja széles körben a termékeket és kiegészítő eszközöket. A téma aktualitását mi sem bizonyítja jobban, mint az egyre csak emelkedő dohányzással összeköthető halálozási számok. A kormányzatok kezében az intézkedések széles spektruma rejlik, kezdve a termékek tiltásától, a csomagoláson át, az adó- és áremelésen valamint árusítóhelyek korlátozásán keresztül egészen reklámtevékenységeik szabályozásáig. Ezek az intézkedések pont ráillenek a marketing egyik alapkövére, vagyis a marketingmixre. Dolgozatom fő célja a kutatási kérdéseket segítségével bemutatni,hogy hogyan alakult át a dohányipar marketingtevékenyége, miként szűkült le az általuk legálisan használható marketingeszközök köre, valamint ez milyen hatással bír a dohányosokra és nemdohányókra.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | cigaretta, dohányipar, dohánytermék(ek), marketing, marketingmix |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Feb. 08. 13:00 |
Utolsó módosítás: | 2021. Feb. 08. 13:00 |
Actions (login required)
Tétel nézet |