Franchising a magyar élelmiszer-kiskereskedelemben, fókusz a SPAR modelljén

Tuboly Konrád (2021) Franchising a magyar élelmiszer-kiskereskedelemben, fókusz a SPAR modelljén. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Tuboly_Konrád_R1SKWE.pdf] PDF
Szakdolgozat_Tuboly_Konrád_R1SKWE.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2080. November 30..

Download (1MB)
[thumbnail of FB-H-380-044HU01_Titkosítási kérelem.pdf] PDF
FB-H-380-044HU01_Titkosítási kérelem.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (487kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozatom témaválasztásánál fontos szerepet játszott, hogy olyan témát válasszak, ami felkelti az emberek érdeklődését, aktuális, valamint kapcsolódik a jelenlegi tanulmányaimhoz és eddigi munkatapasztalataimhoz. Végül a magyarországi franchise rendszerek, azon belül pedig részletesen a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. (dolgozatomban továbbiakban: SPAR) franchise rendszerének bemutatását, lehetőségeinek megvizsgálását, azok kiaknázatlan lehetőségeinek feltárását választottam, illetve arra kerestem a választ, hogy egy kívülálló kereskedőnek megéri-e becsatlakozni a SPAR franchise rendszerébe. Próbáltam utána járni, hogy mennyire lehet sikeres egy ilyen üzleti modell, milyen haszna származhat ebből a franchise átadónak, illetve franchise átvevőnek. Az alapképzésemet a SPAR duális hallgatójaként volt szerencsém elvégezni az egyetemen, így elég mély rálátást kaphattam a szervezet felépítéséről, a tevékenységi folyamatok megismeréséről. Betekintést szerezhettem a franchise osztály mindennapjaiba. Lehetőségem volt részt venni teljesen új üzletek nyitási folyamatainak megszervezésében, a 0. naptól egészen a nyitás napjáig történő munkafolyamatokban. Az alapképzésem ideje alatt, a duális képzés részeként volt szerencsém megismerni az írországi SPAR franchise üzleteket közelebbről, így nem csak a magyar, hanem egy teljesen más, nyugati környezetben lévő, de hasonló mechanizmusú cégcsoport mindennapjaiba is belátást nyerhettem.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: belföldi üzleti tevékenység, e-kereskedelem, élelmiszer-kereskedelem, érvényesülés, franchise, üzleti élet
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Feb. 08. 12:59
Utolsó módosítás: 2021. Feb. 08. 12:59

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet