Employer Branding, A Megtartás Az Új Toborzás

Tatár Péter (2021) Employer Branding, A Megtartás Az Új Toborzás. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat Tatár Péter .pdf] PDF
Szakdolgozat Tatár Péter .pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozatom célja az volt hogy bemutassam az Employer Branding hasznosságát és egy olyan kiválasztási rendszer működését, mely a vállalatok számára segítség lehet a munkaerő megtartás és toborzás zavaros világában. A dolgozat első fejezetében a Humán Erőforrást és annak rendszerét mutattam be, kitérve és bemutatva azokra a gondolkodókra mint pl. Adam Smith, vagy Karl Marx és akik letették a Humán Erőforrás alappilléreit, továbbá eredményességüket már az 1176-os években számokkal is alá tudták támasztani. A járványhelyzetre való tekintettel homályos képet kaptam volna a munkaerőpiac jelenlegi helyzetével kapcsolatban, ezért visszanyúltam az előző évek adataihoz, mely szintén tisztán bemutatta azt, hogy a munkaerőpiacon táguló űr milyen kormányzati stratégiához vezettet,mégpedig abban a tekintetben, hogy a munkaerő-kínálatra pozitív hatást a nyugdíjkorhatár mostanáig tartó emelése gyakorol, tehát a munkaerő piacon lévő űr tágulását az idősebb korosztály jelenléte lassítja. Az Employer Branding folyamatában a munkavállalói elköteleződés igen nagy szerepet játszik, hiszen az elköteleződés mértéke mind a felvétel során mind pedig a már felvett dolgozók viszonylatában mérhető, melyet az Aon Hewitt modelljét alapul véve tanulmányoztam. A munkavállalói elköteleződés vizsgálata során rávilágítottam a generációs különbségekre és a különböző generációk elvárásaira a munkahelyek felé. Az Employer Branding mint rendszer hat alappillérből tevődik össze melyek a bizonyítékok, a munkáltatói értékek, ösztönzés és jutalmazás, az értékek és filozófiák, a vállalat személyisége, a márkaígéret, melyeket jól felhasználva az értékes szakemberek számára megtartó és vonzó erőt tud biztosítani. A továbbiakban elmondható az, hogy Az Employer Branding és a cégmárka ígéret szoros kapcsolatban áll egymással, hiszen minél többen ismernek meg egy céget, annál nagyobb az esély arra, hogy munkáltatóként is megismerhetik. Végeredményként kutatással bizonyítottam azt a tényt, hogy a magyar munkaerőpiac egyre fokozódó kihívásain egy jól működő és összetett rendszer képes lenne segíteni, mégpedig úgy hogy a vállalatok számára olyan megoldásokat biztosít, mely hosszú távon képes lenne a fluktuáció mértékének visszaszorítására. 

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Vendéglátás Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Fekete-Frojimovics Zsófia
Belső
főiskolai docens, Vendéglátás Tanszék, KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Assessment Center, emberi erőforrás menedzsment, employer branding, munkaerő megtartás, munkaerő toborzás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Feb. 08. 12:58
Utolsó módosítás: 2021. Feb. 08. 12:58

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet