Jász Jerne Sarolta (2020) A social media és az influencer marketing térnyerése a pandémia idején. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Jász Jerne Sarolta.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Kutatásomban a karantén időszaktól kezdve egészen napjainkig vizsgálom a megváltozott social media fogyasztási szokásokat, illetve az ehhez kapcsolódó influencer marketing megerősödését és ennek a turizmusra gyakorolt hatását. Elsősorban kíváncsi voltam arra, hogy a turizmusban dolgozók milyen social media eszközökkel és új felületeken való részvétellel igyekeztek a vállalkozásukat népszerűsíteni. Másodsorban, a fogyasztói szokások megváltozásának mérése érdekében számos kutatási kérdést is megfogalmaztam. Legfontosabb ezek közül, hogy a karantén időszak alatt mennyivel több időt töltöttünk social media platformokon, külön figyelmet fordítva az idősebb generáció tagjaira és szokásaira. Továbbá számos kutatási kérdésem a turizmus új, digitális termékeinek használatának jelentőségére irányul. Primer kutatásként a mélyinterjúk mellett a kérdőív és a megfigyelés módszerét is alkalmaztam. A kérdőívet a karantén időszak közepén osztottam meg. Célom az akkori social media használat, a jövőbeli utazási szokások és kedv felmérése volt. Megfigyelésemet 8 hónapon át folytattam, mely során három szállodalánc Instagram oldalát követtem. Az első mélyinterjút egy szállodában dolgozó recepcióssal készítettem és a megváltozott utazási szokásokról kérdeztem. A másodikat egy cukrászda mestercukrászával és üzletvezetőjével, akik a social mediara, mint fontos marketingeszközre hívták föl a figyelmet. A harmadikat egy influencerrel, akivel a járvány miatt bekövetkező átalakulásról beszélgettünk, mely a szakmáját érinti. Szekunder kutatásom során szakcikkekből és folyóiratokból dolgoztam, valamint ehhez kapcsolódó YouTube videókból. A karatén ideje alatt létrehozott digitális újításokról nemcsak passzívan olvastam, hanem aktívan ki is próbáltam őket, legyen szó egy városnéző applikációról vagy virtuális utazásról. Eredményeim alapján jól látszódik, hogy lényegesen több időt töltöttek karantén alatt a social media platformokon, mert átlagosan 68,25%-kal nőtt a 2 óránál több időt eltöltőek száma. Az idősebb generációról megállapítható, hogy a Facebookon kívül vannak más platformok, melyeknek szintén aktív felhasználói lettek. Az interjúeredményeimmel összehasonlítva pedig elmondható, hogy mind az influencerek, mind maga a social media egy olyan szerepbe került nemcsak a turizmus, de más szakmák számára is, mely mellett nem lehet elmenni szó nélkül és egy vállalkozás sikere nagyrészt egy minőségi Instagram profilon múlhat.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Turizmus Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | digitális turizmus, influencer marketing, koronavírus-járvány, Social media, Tiktok, turizmusmarketing |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Feb. 08. 12:58 |
Utolsó módosítás: | 2021. Feb. 08. 12:58 |
Actions (login required)
Tétel nézet |