A COVID-19 világjárvány hatása az e-kereskedelemre, avagy a jövőben inkább online vásárolunk?

Badinszky Réka Gabriella (2021) A COVID-19 világjárvány hatása az e-kereskedelemre, avagy a jövőben inkább online vásárolunk? Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat.pdf] PDF
Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatomban a Covid-19 járvány e-kereskedelemre történő hatását mutatom be, különös tekintettel a fogyasztók megváltozott vásárlási szokásaira vonatkozóan. Kutatási kérdéseim: -          A fogyasztók hogyan viszonyultak a járvány miatt kialakult helyzethez? -          Milyen módon változott az offline-online vásárlások aránya? -          Az online vásárlások hogyan változtatták meg a fogyasztók különböző termékekhez jutásának időtartamát? -          A járvány milyen hatást gyakorolt a fogyasztók külföldről történő rendeléseire? -          A kialakult helyzet befolyásolja-e az online vásárlások fizetési módjának szerkezetét? Kutatásom során egyaránt alkalmazok primer és szekunder kutatást. Az utóbbinál meglévő kutatásokra, statisztikai adatokra támaszkodtam. Primer kutatásom során az adatokat egy online kérdőív segítségével és néhány kereskedelmi tevékenységet folytató vállalat munkatársaival készített mélyinterjú alapján gyűjtöttem össze. Az adatokat a Microsoft Excel táblázat és az IBM SPSS Statistics 26 segítségével elemeztem. Legfőbb kutatási eredményeim szerint a járvány kitörése után a megkérdezettek -          az online vásárlást biztonságosnak tartják (> 80%); -          attól tartanak a leginkább, hogy családtagjuk megbetegszik, hozzátartozójukat elveszítik; -          által online leginkább keresett terméktípusok: a „ruházat, cipő, táska”, és a „készételek”; -          elsősorban a bankkártyás fizetést használják és megrendeléskor fizetnek; -          a külföldről történő rendeléseiket csökkentették; -          állítása szerint az online rendelések átlagos szállítási ideje 3-5 nap.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Fenyvesi Éva
Belső
főiskolai tanár, Közgazdasági és Üzleti Tudományok Tanszék, KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: COVID-19, e-kereskedelem, koronavírus, online vásárlás, vásárlási szokás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Feb. 08. 12:58
Utolsó módosítás: 2021. Feb. 08. 12:58

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet