Pető Fruzsina (2020) Száguldó filmturizmus?- A filmturizmus nemzetközi és hazai helyzete. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Száguldó filmturizmus?- A filmturizmus nemzetközi és hazai helyzete_Pető_Fruzsina.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (6MB) |
Absztrakt (kivonat)
A technika és média fejlődésének fokozott hatása nemcsak mindennapjainkban mutatkozik meg, hanem már utazási döntéseinket is jelentős mértékben befolyásolják. A kulturális turizmus termékeként, a filmturizmus a XXI. század turizmusának húzóágazatává nőtte ki magát. A filmet, az Európai Unió és az UNWTO meghatározásai alapján, a kultúra szerves részeként tartjuk számon, a mozi látogatás pedig népszerű szabadidős tevékenységgé vált. Dolgozatom középpontjában a film, mint turisztikai motiváció kerül bemutatásra; valamint olyan kérdésekre keresi a választ, hogy hogyan vált az évek során az egyik legjelentősebb kulturális turisztikai termékké, milyen folyamatokon ment keresztül; valamint célja a filmturisták tipizálásával, motivációik kategorizálásával, a filmturizmus keresleti; a filmes turisztikai termékek bemutatásával pedig a filmturizmus kínálati oldalának feltérképezése. A dolgozat továbbá vizsgálja, egyes országok milyen mértékben használják ki a filmiparból fakadó turizmusfejlesztési lehetőségeket országimázsuk és gazdasági eredményük növelésének érdekében, elsősorban nemzetközi és hazai vonatkoztatásban.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Turizmus Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | attrakció, filmturizmus, Magyarország, Nagy-Britannia, országimázs |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Feb. 08. 12:57 |
Utolsó módosítás: | 2021. Feb. 08. 12:57 |
Actions (login required)
Tétel nézet |