A közösségi média hatása a Z generációra és desztináció választására

Siménfalvy Anna Boglárka (2020) A közösségi média hatása a Z generációra és desztináció választására. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Siménfalvy Anna Boglárka_A közösségi média hatása a Z generációra és desztináció választására.pdf] PDF
Siménfalvy Anna Boglárka_A közösségi média hatása a Z generációra és desztináció választására.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (674kB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatom középpontjában az állt, hogy választ kapjak arra, hogy a közösségi média miként hat a Z generációra és desztináció választására. A szakirodalmak feldolgozását a közösségi média kialakulásának bemutatásával és a különböző online platfromok elemzésével kezdtem, majd kitértem az influenszerek megjelenésére, típusaira és jelentőségére, valamint a technológiai fejlődés turizmusra gyakorolt hatására is. Ezt követően részletes jellemzést írtam a generációkról, kiemelve a célcsoportomat, azaz a Z generációt és azt, hogy milyen mértékben befolyásolja őket a közösségi média. Primer kutatásként egy online kérdőívet hoztam létre kifejezetten a Z generáció számára, amely azt mérte, hogy milyen szinten vesznek részt a közösségi médiában és mennyire követnek influenszereket. Mélyinterjúmat pedig egy influenszerrel, művésznevén Festy in Style-al készítettem el, aki rendkívül jártas az online világban, illetve sokat is utazik, így tökéletes választásnak bizonyult. Zárásként összevetettem a primer és szekunder kutatásaimat, majd levontam a megfelelő következtetéseket és választ adtam kutatási kérdéseimre.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Remenyik Bulcsú
Belső
egyetemi docens, Turizmus Tanszék, KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: desztináció, hatás(ok), influenszer, közösségi média, Z gereráció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Feb. 08. 12:57
Utolsó módosítás: 2021. Feb. 08. 12:57

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet