Fenntarthatóság, mint marketingeszköz: a különböző szempontok érvényesülése több, vizsgált vendéglátóipari egységnél

Flamich Attila (2020) Fenntarthatóság, mint marketingeszköz: a különböző szempontok érvényesülése több, vizsgált vendéglátóipari egységnél. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat 2020..pdf] PDF
Szakdolgozat 2020..pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Ha körül akarnánk írni a fenntarthatóság és a fenntartható fejlődés fogalmát, akkor sokféle szempontot kellene figyelembe vennünk. E fogalom három pilléren nyugszik. Ha megkérdezzük a hétköznap emberét, hogy szerinte mit jelent ez a szó, a legtöbbjének a környezetvédelem és a környezettudatosság jut az eszébe. Ez az egyik pillér, ezt egészíti ki a társadalmi és gazdasági fejlődés fenntarthatósága. Ma már tudjuk, hogy mindhárom fejlődési irány nagyon fontos, és egy vállalkozónak ezt figyelembe kell venni. Önmagában nehéz is lenne elemezni a három szempontrendszert, ezek feltétlenül egymást kiegészítve komplexen vizsgálhatók. Ha valaki egy vendéglátó egység nyitásán és üzemeltetésén gondolkodik, jó esetben hosszútávra tervez. A különböző erőforrások kiválasztásánál, illetve hosszútávú alkalmazásukkal nyilvánvalóan bebiztosítható a fenntarthatóság, mind gazdasági, mind környezetvédelmi szempontból. Ezen felül a társadalmi elfogadottság is lényeges cél lesz. A dolgozatban a Dunakanyarban lévő négy étterem vezetőinek és a vendégeinek a tapasztalatain keresztül próbálom feltárni azokat az eszközöket, melyek a fenntarthatóság legtágabb értelmezését követve szolgálják a fejlődést, illetve napjainkban még inkább a gazdasági értelemben vett szinten tartást a vendéglátásban. Emellett vizsgálat tárgya még a munkavállalók érintett csoportja is a társadalmi felelősségvállalás kontextusában…  

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Üzleti Elemzés Módszertan Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Üzleti szakoktató

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Lovasné Avató Judit
Belső
egyetemi adjunktus, Üzleti Elemzés Módszertan Tanszék, KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: CSR, Duna-régió, Dunakanyar, étterem, fenntarthatóság, környezetvédelem, marketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Feb. 08. 12:57
Utolsó módosítás: 2021. Feb. 08. 12:57

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet