Flamich Attila (2020) Fenntarthatóság, mint marketingeszköz: a különböző szempontok érvényesülése több, vizsgált vendéglátóipari egységnél. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Szakdolgozat 2020..pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Ha körül akarnánk írni a fenntarthatóság és a fenntartható fejlődés fogalmát, akkor sokféle szempontot kellene figyelembe vennünk. E fogalom három pilléren nyugszik. Ha megkérdezzük a hétköznap emberét, hogy szerinte mit jelent ez a szó, a legtöbbjének a környezetvédelem és a környezettudatosság jut az eszébe. Ez az egyik pillér, ezt egészíti ki a társadalmi és gazdasági fejlődés fenntarthatósága. Ma már tudjuk, hogy mindhárom fejlődési irány nagyon fontos, és egy vállalkozónak ezt figyelembe kell venni. Önmagában nehéz is lenne elemezni a három szempontrendszert, ezek feltétlenül egymást kiegészítve komplexen vizsgálhatók. Ha valaki egy vendéglátó egység nyitásán és üzemeltetésén gondolkodik, jó esetben hosszútávra tervez. A különböző erőforrások kiválasztásánál, illetve hosszútávú alkalmazásukkal nyilvánvalóan bebiztosítható a fenntarthatóság, mind gazdasági, mind környezetvédelmi szempontból. Ezen felül a társadalmi elfogadottság is lényeges cél lesz. A dolgozatban a Dunakanyarban lévő négy étterem vezetőinek és a vendégeinek a tapasztalatain keresztül próbálom feltárni azokat az eszközöket, melyek a fenntarthatóság legtágabb értelmezését követve szolgálják a fejlődést, illetve napjainkban még inkább a gazdasági értelemben vett szinten tartást a vendéglátásban. Emellett vizsgálat tárgya még a munkavállalók érintett csoportja is a társadalmi felelősségvállalás kontextusában…
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Üzleti Elemzés Módszertan Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | CSR, Duna-régió, Dunakanyar, étterem, fenntarthatóság, környezetvédelem, marketing |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Feb. 08. 12:57 |
Utolsó módosítás: | 2021. Feb. 08. 12:57 |
Actions (login required)
Tétel nézet |