Az élelmiszerek kettős minősége- fogyasztói vélemények és a jelenség lehetséges megjelenése a vendéglátásban

Fuferenda Sejla Szonja (2021) Az élelmiszerek kettős minősége- fogyasztói vélemények és a jelenség lehetséges megjelenése a vendéglátásban. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Fuferenda_Sejla_FS_11_23.pdf] PDF
Szakdolgozat_Fuferenda_Sejla_FS_11_23.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Napjaink gyakran előforduló problémája az élelmiszer minősége és milyensége amit elfogyasztunk. A modern társadalom egyre inkább figyel arra, hogy mit eszik és azt honnan szerzi be, ám ilyen téren a 21. század embere kiszolgáltatottnak érezheti magát ebből a szempontból, hiszen már évtizedek óta az élelmiszert nem magunk állítjuk elő, hanem nagyrészt valamely boltokból beszerezzük őket, tehát azt esszük, ami kapható. A kettős minőségről tehát akkor beszélhetünk, ha azonos vagy nagyon hasonló márkák különböző országokban eltérő minőségű terméket forgalmaznak. Magyarország élelmiszereit nagyobb részt külföldi országokból szerzi, ennek oka sokszor az olcsóbb külföldi termékek térnyerése, a magyar termékek kiszorítása a hazai piacról. Az élelmiszerlánc egyik legtöbbet foglalkozott kérdése volt a kettős minőség az elmúlt években. A Budapesti Gazdasági Egyetem turizmus-vendéglátás szakos hallgatójaként magaménak érzem ezt a problémát, hogy feldolgozzam a vendéglátás nézőpontjából, vajon a Magyarországra importált élelmiszerek rosszabb minőségűek-e, mint a saját országban készített termékek? Ha igen, ennek mi az oka, van-e mit tenni és ez a probléma mennyiben befolyásolja a vendéglátás szereplőit abban, hogy a tökéletes minőséget nyújthassák? Azért választottam ezt a témát, mert a családunkban több rokon is külföldön dolgozik tartósan és számtalan esetben számoltak be arról, hogy vannak termékek, amiket inkább hazahoznak, és ha itthon vannak, inkább azt fogyasztják. Ezt azzal indokolják, hogy a külföldi finomabb, jobb minőségű vagy esetleg olcsóbb is. Úgy gondolom etikai kérdésekbe is ütközik a probléma, felkeltette az érdeklődésemet tehát, hogy mi is állhat valójában a kérdés mögött. A kutatás célja, hogy saját kísérletekkel is alátámasszuk vagy éppen megcáfoljuk a fent említett állításokat. A témával már számos szakértő és intézmény foglalkozott már, hiszen részben élelmiszerbiztonsági, részben közegészségügyi kérdés, ezért számos meglévő kutatásból dolgozhatok., Annak érdekében, hogy magamhoz közelebb hozzam a témát és valami saját, új, primer kutatás is szerepeljen a szakdolgozatomban, ezért készítek egy internetes kérdőívet, valamint saját vizsgálatot is végzek, melynek eszköze egy kóstolási vakteszt lesz. Ennek köszönhetően számomra is kézzel fogható eredményeket kaphatok arról, hogy az átlagember találkozott-e már a problémával, valamint számukra érezhető-e a kóstolás során a különbség. A kutatás jelentősége, hogy a magyar ember egészségesebb legyen, hiszen 2018-ban Magyarország lett a 4. legtúlsúlyosabb ország. (24.hu, 2018.)

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Vendéglátás Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. habil. Lugasi Andrea
Belső
főiskolai tanár, Vendéglátás Tanszék, KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: EU fogyasztóvédelmi és egészségügyi politika, élelmiszerminőség, fogyasztói elégedettség, Kettős minőség, vendéglátóipar
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Feb. 08. 12:56
Utolsó módosítás: 2021. Feb. 08. 12:56

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet