Gyovai Eszter Mária (2020) Az utazó influenszerek hatása a fiatal generáció utazási szokásaira. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Szakdolgozat_Gyovai_Eszter-1.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
Absztrakt (kivonat)
A 21. század elterjedt marketing eszköze az influenszerek bevonása reklám céljából. A mára már világszerte ismertté vált fogalom alatt az online közösségi médiában jelen lévő véleményvezéreket értjük. Ezen közéleti szereplők jó alapot adnak, hogy vállalatok velük reklámozzanak termékeket vagy szolgáltatásokat. Az, hogy valaki influenszer, blogger vagy vlogger, ma már komoly üzletággá nőtte ki magát. Nyilvánvalóan a fizetett, szponzorált tartalmaknak megvan a jogszabályi háttere, szigorú szabályok között szponzorálhatnak termékeket, szolgáltatásokat. Egyik fajtája e reklámtevékenységnek a desztinációk hirdetése. Az utazás életünk része, ezért is egyre nagyobb teret kapnak az úgynevezett utazó influenszerek. Szakdolgozatom célkitűzése, hogy megtudjam, az utazó influenszerek mennyire befolyásolják a fiatalokat az utazási szokásaikban. Biztosan a 20. század előtt is voltak olyan híres utazók, akiknek az útikönyveiket szívesen olvasták tömegek és követték utazásaikat, munkásságukat. Ma már erre kialakult egy fogalom. Egyik célom, hogy bemutassam keletkezését. Hogyan jutott el az emberiség a vastag, nehéz útikönyvektől az online vlogok világáig. Ennek hatására hogyan alakult át a turizmus és miben más a mostani fiatalok utazási szokása, mint az X vagy Baby Boomer generációé. Ugyanakkor kutatásaim arra is irányulnak, hogy hogyan éli meg a szolgáltatói oldal pl. szállodák ezt a jelenséget. Interneten és könyvekben is kutattam, illetve felkerestem szálláshelyeket ezzel kapcsolatban. akiknek ez remek reklámfogás is lehet, mivel a nagy követőtáborral rendelkezők tapasztalatait és tanácsait szívesebben és könnyebben fogadják el az utazni vágyók. Bloggerekkel készített mélyinterjúmból kiderül, valóban igyekeznek-e ajánlásaikat kipróbálni és valóban elutaznak-e azokra a helyekre, amelyeket az online felületen látnak, és amelyek a legtöbb kedvelést kapták.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Turizmus Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | generációs fejlődés, közösségi média, marketingstratégiák, utazás, útikalauz |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Feb. 08. 12:53 |
Utolsó módosítás: | 2021. Feb. 08. 12:53 |
Actions (login required)
Tétel nézet |