Simon Dóra (2020) A kistermelői borászatok szerepe, különös tekintettel a Badacsonyi és Balaton felvidéki borvidéken. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Szakdolgozat_Simon Dóra_V19J1L.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
Archive (ZIP)
Nyilatkozat-a-szakdolgozat-statuszarol-_korlatozott_nyilvanos_bizalmas_2020-tavasz.zip Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (135kB) |
Absztrakt (kivonat)
Simon Dóranemzetközi gazdálkodás, külgazdasági vállalkozás A borok esetében mind megjelenését, mind ízét tükrözi az, hogy hol és ki készítette. Fontos megjegyezni, hogy egyik meghatározó, ha nem a legfontosabb tényező a szakszerű borkészítési folyamatok megléte. Ehhez teremtik meg a lehetőséget a különböző borgazdaságok. Több tényező figyelembevételével az alábbi három gazdasági egységet sorolhatjuk fel: nagyüzemi borgazdaságok középüzemi borgazdaságok kistermelői (kisüzemi) borgazdaságok E három különböző gazdaság tökéletesen megfér egymás mellett, hisz más-más kötelezettségei vannak. Mindegyik rendelkezik előnyökkel hátrányokkal, persze a fennmaradáshoz, érdek érvényesítéshez szükséges kihasználni az előbbit. Mint laikus, egyszerű fogyasztó is megállapíthatom, hogy a színvonal, a minőség, és a piacon betöltött szerep nincsen szoros összefüggésben az üzem méretével, hiszen többször találkozhattunk kiváló évjáratokkal, amik kis borászatok égisze alatt készültek. Vagy ha csak arra gondolunk, hogy egy nagyobb üzem inkább hordós borokat árusít, és kisebb hangsúlyt fektet a palackozott borok polcra kerülésére, akkor piaci helyzetét tekintve kisebb a marketingje, kevésbé ismert a fogyasztók körében, és fajlagos árbevétele is kisebb. Nyolc kisüzemi borászatot fogok megfigyelni és tanulmányozni az említett vidékekről, melyek közé az alábbiak tartoznak; Barna Pince, Bezerics Borászat, Laposa Pince, Nyári Pince, Orbán Pince, Pálffy Pincészet, Romsics Pince, Szabó Pince. Mély interjúk által szerzem meg a szükséges információkat az elemzésekhez, és az összehasonlításokhoz. Ezt követően a térség kisborászatait az interjúk alapján a marketing mix 7P-je segítségével összegzem, és értékelem. A kutatás középpontjában az itt elhangzottak meghatározzák következtetéseim nagyrészét. Megismerve a fogyasztói célközönség véleményét, igényeit, a meglévő marketing stratégiák meglétét, a kisborászatok motivációit, már megfelelő következtetéseket tudok levonni a dolgozat végén, és javaslatokat tehetek a szakágazat eme kisebb szeletének értékesítési lehetőségeire, egy sikeresebb vállalkozás kialakítására a térségben.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | agrártudományok, bormarketing, elemzés, gazdasági stratégia, kisvállalkozók |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Jan. 17. 05:56 |
Utolsó módosítás: | 2021. Jan. 17. 05:56 |
Actions (login required)
Tétel nézet |