Hulladékból érték? - Környezetkímélő dekorációk forgalmazására specializálódott fiktív e-kereskedelmi vállalkozás iránti kereslet felmérése

Tóth Csilla (2020) Hulladékból érték? - Környezetkímélő dekorációk forgalmazására specializálódott fiktív e-kereskedelmi vállalkozás iránti kereslet felmérése. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of HULLADÉKBÓL ÉRTÉK – KÖRNYEZETKÍMÉLŐ DEKORÁCIÓK FORGALMAZÁSÁRA SPECIALIZÁLÓDOTT FIKTÍV E-KERESKEDELMI VÁLLALKOZÁS IRÁNTI KERESLET FELMÉRÉSE.pdf] PDF
HULLADÉKBÓL ÉRTÉK – KÖRNYEZETKÍMÉLŐ DEKORÁCIÓK FORGALMAZÁSÁRA SPECIALIZÁLÓDOTT FIKTÍV E-KERESKEDELMI VÁLLALKOZÁS IRÁNTI KERESLET FELMÉRÉSE.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Nyilatkozat a szakdolgozat státuszáról LFYD0E-converted.pdf] PDF
Nyilatkozat a szakdolgozat státuszáról LFYD0E-converted.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (114kB)

Absztrakt (kivonat)

Napjainkban egyre több webáruház lép piacra különböző termékeket nyújtva a fogyasztók számára. Számos előnye van mind vállalkozói, mind vásárlói szemmel, azonban véleményem szerint a megerősítő indokokon felül az online vállalkozásindítás egyszerűsége is közrejátszhat a népszerűségében. Így a szekunder kutatásom főleg ezzel a témakörrel foglalkozik, a webáruház létrehozásával kapcsolatos tudnivalókat taglalja. Tehát a domain név és a hosting jelentősége, illetve a jogi szabályozások és a webáruház kötelező tartalmi elemei mellett, a fizetési és szállítási lehetőségek és azok frissebb statisztikáját teszem közzé ebben a fejezetben. Továbbá a közösségi médiában való hirdetési opciókról is szó esik, mely után néhány gyakorlatiasabb információval szerettem volna megfűszerezni ezt a szárazabb fejezetet. Úgy, mint a kosárelhagyás okai, a reszponzív weboldalak és a webáruházas applikációk közti döntés megkönnyítése. Mivel egyre fontosabb a vásárlók számára a környezettudatosság, így három olyan vállalkozást is bemutattam, melyek számára fontos az említett témakör. Közülük kettő, az Old Blue és az UPSZ, újrahasznosított anyagokból készítenek eladásra kínált termékeket, ráadásul az előbbi számos jó ügyet is támogatott az elmúlt időszakban, például a Promod nevű ruhaüzlettel is együtt kooperált. A harmadik cég, a LifeTILT, pedig főleg a társadalmi felelősségvállalás kapcsán került képbe, illetve amiatt, hogy elemezhessem mitől egyedibb versenytársaival szemben. Ezzel szerettem volna felvezetni primer kutatásom célját, mellyel azt kutatom, lenne-e szükség egy olyan webáruházra, ami környezettudatos lakberendezési dekorációkat forgalmazna az online térben. További egyedisége, hogy tematikus, ünnepi díszeket árulna, mivel ezen időszak során hajlamosabbak vagyunk többet beszerezni és növelni készleteinket. Mivel minél több embert szerettem volna elérni a lehető legköltséghatékonyabb módon, így a kérdőíves megkérdezést választottam mellyel 1304, a téma kapcsán releváns választ sikerült rögzítenem. A célcsoporttal a közösségi média ünnepekkel, lakberendezéssel és barkácsolással kapcsolatos csoportjaiban osztottam meg az adminisztrátorok megkérdezése után. A kérdéseket felépítve, különböző témaköröket érintve tettem fel, melyek a közösségi média használatuk és a dekorációkkal kapcsolatos vásárlási szokásaik mellett, a környezettudatosságuk fontosságát és a webáruházak látogatásával és ott történő vásárláshoz kötődő preferenciájukat mérte fel. Mind a négy hipotézisem igaznak bizonyult. A fizikai bolt szükségessége beigazolódott, mivel ilyen termékkategóriát főleg efféle helyeken vásárolnak. A már legalább egy gyermeket vállalt nők, valamilyen szinten többet költenek karácsonyi dekorációra, mint a gyermektelenek. Az Y és a Z generáció tagjai inkább a webáruház mobilos alkalmazásait preferálják, mint az idősebb generáció. Végül pedig, aki nem vásárol környezettudatos terméket, az főleg az árát sokallja.  A kutatásom elemzése után bizonyítást nyert, hogy lenne igény egy ilyen webáruházra a célcsoport körében, azonban javaslatokat tettem arra is, pontosan milyen lépéseket kellene a siker érdekében megtennie.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: CSR, e-kereskedelem, kereslet, környezettudatosság, vállalkozás indítása
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Jan. 17. 05:56
Utolsó módosítás: 2021. Jan. 17. 05:56

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet