Az online marketing szerepe a marketingkommunikációban

Szentgyörgyi Noémi Kitti (2020) Az online marketing szerepe a marketingkommunikációban. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Záródolgozat-Szentgyörgyi Noémi Kitti.pdf] PDF
Záródolgozat-Szentgyörgyi Noémi Kitti.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (606kB)
[thumbnail of Nyilatkozat a szakdolgozat státuszáról-Szentgyörgyi Noémi Kitti.pdf] PDF
Nyilatkozat a szakdolgozat státuszáról-Szentgyörgyi Noémi Kitti.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Manapság a mindennapjaink meghatározó részének, már-már természetes velejárójának tekinthető a marketing, a marketingkommunikáció, hiszen valójában bárhol, bármikor és bármilyen témában találkozhatunk reklámokkal, különböző hirdetésekkel. Záródolgozatomban bemutattam a marketingkommunikáció kiemelkedő jelentőségét a marketing világában, s rávilágítottam arra, hogy a megfelelő kommunikációnak mindig is rendkívül hangsúlyos szerepe volt, van és lesz a vállalkozók és fogyasztóik között. A marketingkommunikáció fogalma és annak lehetséges csatornái, eszközei merőben megváltoztak és átalakultak mióta az online tér és az abban való jelenlét mondhatni szükségleteink alapvető részévé vált. Ennek következtében a vállalkozásoknak szembesülnie kellett azzal a ténnyel, hogy már nem elegendő kizárólag a hagyományos marketing eszközöket alkalmazni, lépést kell tartaniuk a technológia fejlődésével és az azzal járó gazdasági és társadalmi változásokkal.  Ma már szinte egyetlen vállalkozás sem engedheti meg magának, hogy ne legyen jelen az online platformok valamelyikén, legalábbis ha a maximális eredményességet szeretné elérni. Azonban nem elég csupán jelen lenni, hanem létfontosságúnak számít a potenciális vásárlókkal való folyamatos kommunikáció és kapcsolattartás. Élniük kell a folyamatosan megújuló és átalakuló online tér adta lehetőségekkel, s lépést kell tartaniuk, a mindezt hatékonyan kihasználó versenytársaikkal. Az online világban ugyancsak meghatározó szerepet játszó kommunikáció, nem csak hogy szükséges, hanem elengedhetetlen eleme egy vállalkozás hatékony működésének, miután napjaink információáradatában, az emberek egyre inkább kiszelektálják a számukra lényegtelen információk jelentős hányadát. Így a marketing szakemberek, különböző online eszközök együttes használatával, s alaposan megtervezett hirdetési és kommunikációs stratégiákkal próbálnak meg kiemelkedni a márkák tömegéből. Az online marketing eszközök és csatornák folyamatosan bővülő tárháza, rendkívül nagy előnyökkel ruházza fel a marketing világát. A különféle célcsoportok tekintetében, rendkívül pontos célozhatóságot biztosítanak, az elért eredmények és adatok különösen jól mérhetők, emellett interaktivitást biztosítanak a fogyasztó és a vállalkozás között. Tehát záródolgozatom központi szereplőjének, a marketingkommunikáció napjaink legdominálóbb szegletét választottam, ami nem más, mint az internetes, azaz az online marketing. Témaválasztásomat egyrészt a személyes érdeklődésem indokolja, hiszen szeretném minél alaposabban megismerni a legmodernebb, legaktuálisabb online marketing eszközöket és azok hatékony, eredményes alkalmazásának folyamatát. Másrészt amiatt választottam ezt a témát, mivel szakmai gyakorlatomat egy online marketing ügynökségnél töltöttem, ahol feladataim nagyrésze az online marketing és marketingkommunikáció eszközeihez és csatornáihoz kapcsolódott. Dolgozatomban elsősorban bemutattam a marketingkommunikációval kapcsolatos legfontosabb fogalmakat, majd kifejtettem, hogy mennyire fontos a marketingkommunikáció eszközeinek és csatornáinak összehangolása, s együttes, integrált használata. Ismertettem a marketingkommunikációs eszközök különféle kategorizálási lehetőségeit, mind az évtizedek óta elfogadott csoportosítási rendszert, mind jelenünk legmodernebb megközelítéseit. Majd ebből kiemeltem az online marketing jelentőségét és bemutattam annak eszközrendszerét, s napjaink leghatékonyabbnak vélt eszközeit. A szakirodalmi áttekintést megalapozó forráskutatásom, egyértelműen alátámasztotta az online tér mindennapjainkban is érezhető jelentőségét. Záródolgozatom második felében bemutattam a szakmai gyakorlatom helyeként szolgáló online marketing ügynökséget és az ott ellátott saját feladatkörömet. Ezt követően a vállalkozás tevékenységét, online marketingkommunikációját elemeztem, ezen belül pedig bemutattam az ügynökség által alkalmazott online marketing eszközöket. Dolgozatom végéhez érve, pedig kifejtettem az ügynökség munkáját érintő, koronavírus okozta járványügyi helyzet hatásait az általam tapasztaltak alapján. A szakmai gyakorlatom során, jelentős tapasztalatot szerezhettem az online marketing eszközök használatában, illetve különféle online marketing stratégiák kialakításába kaphattam betekintést. Szakmai gyakorlatom által nem csupán beleláttam, de ténylegesen részt is vettem egy marketing ügynökség működésében. Ennek köszönhetően, úgy gondolom nagy előnyt jelent számomra, hogy nem kifejezetten egyetlen területre specializálódott vállalkozás marketingtevékenységében vettem részt, hanem különböző termékeket értékesítő és szolgáltatásokat nyújtó vállalkozások szerteágazó tevékenységét ismerhettem meg. Záródolgozatom megírásának eredményeként, úgy gondolom olyan széleskörű ismeretet nyerhettem a marketingkommunikáció, illetve az online marketing területét illetően, melyet a későbbiekben rendkívül jól hasznosíthatok majd.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: integrált marketing, marketing, marketing ügynökség, marketingkommunikáció, online marketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Jan. 17. 05:54
Utolsó módosítás: 2021. Jan. 17. 05:54

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet