A marketing szerepe a sportban

Szabó Bianka (2020) A marketing szerepe a sportban. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szabo_Bianka_Zarodolgozat.pdf] PDF
Szabo_Bianka_Zarodolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (742kB)
[thumbnail of Nyilatkozat.pdf] PDF
Nyilatkozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (389kB)

Absztrakt (kivonat)

BUDAPESTI GAZDASÁGI EGYETEM KÜLKERESKEDELMI KAR A marketing szerepe a sportban Készítette: Szabó Bianka Kereskedelem és marketing Marketingkommunikáció FOSZK 2020 Idén lesz kilencedik éve, hogy 4M Dance Company-hez kerültem, mint táncos.  Ez alatt az idő alatt magam sem gondoltam, hogy ennyi mindent elérhetek ezzel az egyesülettel, ennyi minden fog Nekem adni a tánc és ebben a munkában fogok elhelyezkedni. Az első három évemben csak táncosként voltam jelen, és a sok szép helyezésen kívül életre szóló barátságokat is kötöttem. Mikor középiskolába kerültem, lehetőséget kaptam asszisztensként az akkori edzőm mellett tánctanárnak tanulni. Az a pár év jelentősen meghatározta a mai tudásomat, hiszen ott sajátíthattam el a munka csínját-bínját.  11. osztály második félévére már önállóan vezettem kisebb csoportokat, és azóta foglalkozom komolyabban táncoktatással. A sportolás is része maradt az életemnek, felnőtt nagyformációban versenyzem heti három edzés mellett. Mikor a Budapesti Gazdasági Egyetemre bekerültem a képzéssel párhuzamosan végeztem el a szakedzői tanulmányaimat és hamar kiderült számomra, hogy a táncban is tudom hasznosítani az egyetemen megszerzett tudásomat. Az üzleti kommunikáció, kampánytervezés, marketing, de még a számvitel tantárgyakat is bele tudom építeni ebbe a szakmába. Ennyi év után nem volt kérdés, hogy szakmai gyakorlatomat az egyesületnél fogom végezni. Ennek kezdetekor még nem tudtam, hogy egy olyan oldaláról fogom megismerni a céget, amelyet a 9 évem alatt még nem ismertem. Dolgozatomban szeretném bemutatni, hogy a sportmarketing milyen szinten van jelen a 4M Dance Company-nél. Egy rövid cégismertető után kitérek a marketingkommunikációs eszközök fontosságára, hogy a kampányidőszakokban melyeket használjuk, és mi miért fontos. Ezután a kommunikáció szerepét fogom vizsgálni, hogy hogyan hat a szülőkkel való kapcsolatunkra és ez által az értékesítésre az, ha jól bánunk a szavakkal és jó kapcsolatot ápolunk a fogyasztóval és vásárlóval. A marketingmix elemzéssel megismertetem egy sportegyesület szerepét a gazdasági szférában. Végül az aktuális gazdasági és társadalmi problémára való reakcióját mutatom be a cégnek. Dolgozatom célja, hogy megmutassam a tánc igenis egy komoly szakma, amelyben rengeteg munka van. Nagyon fontos, hogy nem elég ügyes táncosnak lenni ahhoz, hogy sikeres legyél ebben a szakmában, hanem rengeteg képességet kell fejleszteni ahhoz, hogy valóban jó edző legyen valakiből! Dolgozatomban megvizsgáltam a témához kapcsolódó fogalmakat. A szakirodalomban ezek elemzésével foglalkoztam. Ezután ismertettem néhány alap tudnivalót az egyesületről, tánccal és sporttal kapcsolatban információkat. Ezután végigvettem, hogy a cégnél milyen fajta reklámeszközöket használunk. Kitértem arra, hogy mennyire fontos a kommunikáció szerepe ebben a szakmában, illetve, hogy milyen egy jó edző. Végezetül bemutattam, hogy miképp reagáltunk a márciusban kitörő helyzetre, hogyan oldottuk meg, hogy a munkahelyünk fizikálisan megszűnt. Záródolgozatomban szerettem volna bemutatni, hogy egy táncegyesületben hogyan jelennek meg a marketing eszközök. Számomra ezek a dolgok természetessé váltak az évek alatt és nem is gondoltam bele, hogy miket használok. Egyetemi tanulmányaim során döbbentem rá, hogy mennyi hasznosítható tudást építhetek be a mindennapi munkámba, olyanokat is, amire egy ember nem számít edzőként, vagy nem tűnik fel Neki. Nagyon jó érzés volt olyan témát feldolgozni, ami ennyire közel áll a szívemhez. Úgy gondolom, hogy későbbi munkám során tudatosabban fogom építeni a karrierem a dolgozatban elemzett eszközök használásával. Mindenképpen a vezetőség elé fogom terjeszteni a javaslataimat és szeretném kivenni a részem a cég életében a marketing részen. Szeretném ezt az elméleti tudást a gyakorlatban is hasznosítani és hozzájárulni a cég fejlődéséhez. Bízom benne, hogy munkám során sikerrel járhatok.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: kommunikáció, marketing, marketingeszközök, mozgás, sport
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Jan. 17. 05:54
Utolsó módosítás: 2021. Jan. 17. 05:54

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet