Szabó Bianka (2020) A marketing szerepe a sportban. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Szabo_Bianka_Zarodolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (742kB) |
|
PDF
Nyilatkozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (389kB) |
Absztrakt (kivonat)
BUDAPESTI GAZDASÁGI EGYETEM KÜLKERESKEDELMI KAR A marketing szerepe a sportban Készítette: Szabó Bianka Kereskedelem és marketing Marketingkommunikáció FOSZK 2020 Idén lesz kilencedik éve, hogy 4M Dance Company-hez kerültem, mint táncos. Ez alatt az idő alatt magam sem gondoltam, hogy ennyi mindent elérhetek ezzel az egyesülettel, ennyi minden fog Nekem adni a tánc és ebben a munkában fogok elhelyezkedni. Az első három évemben csak táncosként voltam jelen, és a sok szép helyezésen kívül életre szóló barátságokat is kötöttem. Mikor középiskolába kerültem, lehetőséget kaptam asszisztensként az akkori edzőm mellett tánctanárnak tanulni. Az a pár év jelentősen meghatározta a mai tudásomat, hiszen ott sajátíthattam el a munka csínját-bínját. 11. osztály második félévére már önállóan vezettem kisebb csoportokat, és azóta foglalkozom komolyabban táncoktatással. A sportolás is része maradt az életemnek, felnőtt nagyformációban versenyzem heti három edzés mellett. Mikor a Budapesti Gazdasági Egyetemre bekerültem a képzéssel párhuzamosan végeztem el a szakedzői tanulmányaimat és hamar kiderült számomra, hogy a táncban is tudom hasznosítani az egyetemen megszerzett tudásomat. Az üzleti kommunikáció, kampánytervezés, marketing, de még a számvitel tantárgyakat is bele tudom építeni ebbe a szakmába. Ennyi év után nem volt kérdés, hogy szakmai gyakorlatomat az egyesületnél fogom végezni. Ennek kezdetekor még nem tudtam, hogy egy olyan oldaláról fogom megismerni a céget, amelyet a 9 évem alatt még nem ismertem. Dolgozatomban szeretném bemutatni, hogy a sportmarketing milyen szinten van jelen a 4M Dance Company-nél. Egy rövid cégismertető után kitérek a marketingkommunikációs eszközök fontosságára, hogy a kampányidőszakokban melyeket használjuk, és mi miért fontos. Ezután a kommunikáció szerepét fogom vizsgálni, hogy hogyan hat a szülőkkel való kapcsolatunkra és ez által az értékesítésre az, ha jól bánunk a szavakkal és jó kapcsolatot ápolunk a fogyasztóval és vásárlóval. A marketingmix elemzéssel megismertetem egy sportegyesület szerepét a gazdasági szférában. Végül az aktuális gazdasági és társadalmi problémára való reakcióját mutatom be a cégnek. Dolgozatom célja, hogy megmutassam a tánc igenis egy komoly szakma, amelyben rengeteg munka van. Nagyon fontos, hogy nem elég ügyes táncosnak lenni ahhoz, hogy sikeres legyél ebben a szakmában, hanem rengeteg képességet kell fejleszteni ahhoz, hogy valóban jó edző legyen valakiből! Dolgozatomban megvizsgáltam a témához kapcsolódó fogalmakat. A szakirodalomban ezek elemzésével foglalkoztam. Ezután ismertettem néhány alap tudnivalót az egyesületről, tánccal és sporttal kapcsolatban információkat. Ezután végigvettem, hogy a cégnél milyen fajta reklámeszközöket használunk. Kitértem arra, hogy mennyire fontos a kommunikáció szerepe ebben a szakmában, illetve, hogy milyen egy jó edző. Végezetül bemutattam, hogy miképp reagáltunk a márciusban kitörő helyzetre, hogyan oldottuk meg, hogy a munkahelyünk fizikálisan megszűnt. Záródolgozatomban szerettem volna bemutatni, hogy egy táncegyesületben hogyan jelennek meg a marketing eszközök. Számomra ezek a dolgok természetessé váltak az évek alatt és nem is gondoltam bele, hogy miket használok. Egyetemi tanulmányaim során döbbentem rá, hogy mennyi hasznosítható tudást építhetek be a mindennapi munkámba, olyanokat is, amire egy ember nem számít edzőként, vagy nem tűnik fel Neki. Nagyon jó érzés volt olyan témát feldolgozni, ami ennyire közel áll a szívemhez. Úgy gondolom, hogy későbbi munkám során tudatosabban fogom építeni a karrierem a dolgozatban elemzett eszközök használásával. Mindenképpen a vezetőség elé fogom terjeszteni a javaslataimat és szeretném kivenni a részem a cég életében a marketing részen. Szeretném ezt az elméleti tudást a gyakorlatban is hasznosítani és hozzájárulni a cég fejlődéséhez. Bízom benne, hogy munkám során sikerrel járhatok.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | kommunikáció, marketing, marketingeszközök, mozgás, sport |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Jan. 17. 05:54 |
Utolsó módosítás: | 2021. Jan. 17. 05:54 |
Actions (login required)
Tétel nézet |