Influencer Marketing

Tömösközi Adél Zsuzsanna (2020) Influencer Marketing. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Influencer Marketing.pdf] PDF
Influencer Marketing.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (6MB)
[thumbnail of Nyilatkozat a szakdolgozat státuszáról 2020.pdf] PDF
Nyilatkozat a szakdolgozat státuszáról 2020.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (671kB)
[thumbnail of Kutatási kérdések.pdf] PDF
Kutatási kérdések.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (105kB)

Absztrakt (kivonat)

Influencer Marketing - SzinopszisA technológia és a trendek fejlődésével újabb marketing eszközköz kerülnek előtérbe. A közösségi média használatának növekedésével a mai világban minden vállalatnak, amely márkatudatosságot és profit növekedést akar elérni erősen ajánlott egy olyan marketing startégiát is beleilleszteni az általuk használt marketing mix-be, amely jelen van a közösségi médiában is. Az emberek mindig is hagyatkoztak mások véleményére, de ez az újuló korral, és újabb online platformok elérése által még jobban erősödött a mai világban. Sokak számára fontos hallani, hogy mit gondolnak mások bizonyos termékekről, érdekli őket a véleményük, tapasztalatuk és értékelésük az adott márkáról, termékről. Egy visszaigazolást szeretnének hallani, és megerősítést, hogy kipróbálják e, vagy megvegyék e a terméket. Ez saját magamra is vonatkozik, személyes tapasztalatból is alá tudom ezt támasztani. Az előbiek hatására egy olyan új marketing stratégia alakult ki, amely az alább felsorolt tényezőkre építkezik, valamint ezek a mozgatórugói. Ez lenne az Influencer marketing.A márkatudatosság kiépítéséhez és a vállalat növekedéséhez a márkáknak egy olyan online közönséget kell létrehozniuk, akik elkötelezetté válnak a márkával szemben. Ezzel a vállalatok is tisztában vannak, ezért a technológia fejlődésével a márka stratégiájukban is alkalmazkodni szeretnének az új trendekhez. Az évek során az eladáshoz használható eszközök, stratégiák folyamatosan fejlődnek, és viszik előre az eladásösztönzést. Az Influencer Marketing is egy, ezen stratégiák közül. Határozottan egy olyan eszközzé vált az évek során, melynek bizonyos vállalatok életében szerepelnie kell, hogy azok megfelelő profithoz jussanak rövid időn belül. Az Influencer marketing egy összetett marketing stratégia melyben nagyon sok mindenre oda kell figyelni, ha egy vállalkozásról van szó. Ha magunk vagyunk az influencerek ez szint úgy vonatkozik ránk, bizonyos dolgokat figyelembe kell venni a megfelelő és zökkenőmentes együttműködés érdekében. Ha pedig fogyasztók vagyunk, akik influencereket követnek bizonyos közösségi média oldalakon, akkor van a legkönnyebb dolgunk, mivel csak böngészni kell a tartalmak között, és figyelni hátha kapunk egy ajánlást, vagy akár képet egy új termék bemutatásáról.Az Influencer marketing valójában már régebben is megjelent, csak nem került megfogalmazásra, mert nem volt egy konkrétum. Már régebben is általánosságban mindenki nézte és figyelte a televíziót, olvasta az újságokat, hallgatta a rádiót, a legújabb termékeket, trendeket, divatot figyelve, és már régebben is híresebb színészeket, celebeket kértek fel bizonyos márkák reklám arcaként, abban bízva, hogy azzal nőhet az eladásuk.Az influencer marketing az influencerekre, vagyis más szóval, a véleményvezérekre támaszkodik. Dolgozatom során ezen marketing eszköz működését vizsgálom több szempontból is. A népszerűségét részben az magyarázza, hogy az influencerek által folyamatosan új termékeket és dolgokat tudnak felfedezni a felhasználók, és általában mindig utána tudnak nézni bizonyos termékekről szóló véleményüknek. Dolgozatom során mélyebben utánajártam az Influencer marketing egészének, hogy megvizsgáljam részleteiben népszerűségének okait, valamint a közösségi médiában lévő szerepét. Dolgozatom elején tisztázom mi is az az Influencer marketing, majd megvizsgálom annak megjelenését és szerepét mind a vállalatok, mind a fogyasztók szempontjából. Elemzésre kerül az influencer és márka kapcsolata, valamint az influencer és fogyasztó kapcsolata is vegyesen. Fontosnak tartottam, hogy ne csak egy oldalról vizsgáljam meg a témakört, hanem az influencerekkel létrejövő összes kapcsolatot kielemezzem, tehát a vállalatok és márkáik, valamint a fogyasztók oldaláról is. Így lehetőségem van egy nagyobb képet kapni az Influencer marketingről.A vállalatok oldaláról megvizsgáltam, hogy miért fontos az Influencer marketing, mint stratégia alkalmazása, és milyen célok vezetik őket egy influencerrek való közös munka kapcsán. Kielemeztem, hogy hogyan lehet partneri kapcsolatot létesíteni az influencerekkel, valamint, hogy hogyan lehet sikeresen alkalmazni az Influencer marketing startégiát egy kampányon keretein belül. Hogyan találják meg a számukra megfelelő influencert, és mire kell figyelniük közben. Mivel számtalan influencer található a közösségi médiában, hogy tudjuk, eldönteni, hogy melyik lesz a legmegfelelőbb a márkánk népszerűsítésére, melyik fog a legnagyobb hatást gyakorolni a közönségre? Hogyan lehet kiszűrni az influencereket, milyen tényezőket szükséges figyelembe? Sok esetben bizonyos eszközökre van szükség, a megfelelő influencer megtalálása érdekében. Ezen kérdésekre mind kitérek szakdolgozatom során.A mikro-influencereknek több csoportja van, vannak akik több, és vannak akik kevesebb követői táborral rendelkeznek a közösségi média platformokon. Na de vajon kinek higgyünk jobban? Mely influencerek a hitelesebbek, és miért? A kevesebb követőivel bíró influencerek sokszor megbízhatóbbnak, és szavahihetőbbnek mondhatók, mint a szinte már celebek. Számos tényező létezik ezek megmagyarázására, dolgozatomban ezt a kérdést is feszegetem, válaszokat és magyarázatokat keresek, hogy melyik influencerrel lehet érdemesebb együtt dolgozni egy média kampányban, és miért. Felmérem, hogy melyik influencer követői csoportba tartozó influencerek hatnak leginkább az emberekre. Általánosságban mennyire bíznak, és számítanak a véleményükre a követőik, bizonyos termékekkel/szolgáltatásokkal és márkákkal kapcsolatban. Az influencerekkel való közös munka során a márka viszonylag könnyen és gyorsan el tudja érni a célközönségét, és akár bővíteni is azt, egy-egy kampány során. A fogyasztók sok esetben találkoznak új termékekkel a közösségi média és az azon belüli influencer tevékenységek által, és számos esetben ezek mind valami féle hatással vannak rájuk. Mivel az influencerek nem minden esetben celebek, hírességek, hanem mindennapi emberek, célom azt is megtudni, hogy hogyan is néz ki egy influencer kampány részleteiben.Fontos persze végiggondolni azt is, hogy kiknek éri meg jobban együtt dolgozni egy influencerrel. A vállalatnak tudnia kell, hogy a bizonyos piaci résben megfelelő hatékonysággal tudják e elérni az influencerek a célközönséget. Mivel a divatipar az egyik legnagyobb terület, ahol megjelenik az Influencer marketing, ezáltal egy erőteljes jelenség is a közösségi médiában. Ezért lényegesnek tartottam kiemelni a divat influencerek munkáját, és szerepét az Influencer marketingben, hatását a divat vásárlási döntésekre. Megvizsgáltam mennyire népszerűek és hatékonyak egy-egy kampány során a fogyasztókra mérve.Mivel a közösségi médiának hatalmas szerepe van az Influencer marketingben ezért, hogy megértsük a folyamatot szükségesnek találtam kiemelni az egyik legnépszerűbb platformot is, ahol megjelenik, vagyis az Instagramot. A közösségi média elterjedésével számos platform létrejött, ahol mind megtalálhatók influencerek. Az Instagram az egyik legnépszerűbb közülük, a legtöbb fogyasztó ott találkozik velük, valamint ott követik a leginkább az influencer tevékenységeket. Dolgozatom alatt válaszokat kerestem, hogy miért az a legnépszerűbb portál, és milyen szerepet tölt be az Influencer marketingben, mind a fogyasztók, mind a vállalatok szempontjából.Primer kutatásom a mindennapi emberekre összpontosul, és a kapcsolatukra az influencerekkel. Megvizsgáltam, hogy milyen szinten hatnak az influencerek a különböző korosztályokra, és nemekre mind magyarországi, mind nemzetközi szinten. Kutatásom során kiderül, hogy mennyire hatnak rájuk a mikro-influencerek, mennyire bíznak bennük, hagyatkoznak a véleményükre. Primer kutatásomban az közeli és távoli ismerőseimet kérdeztem ki, akik átlagosan 18 és 35 év közöttiek. Magyar és nemzetközi kutatást is végeztem egyaránt, ahol nagyjából 100 személytől kaptam választ. A Fontosnak találtam egy nemzetközi szintű felmérést készíteni, így egy nagyobb képet tudtam kapni az eredményekről, ezért a nemzetközi kutatásommal a célom, hogy egy globális képet kapjak az Influencer marketingtől, így lehetőségem van egy tágabb viszonylatban is megvizsgálni az Influencer marketing és a fogyasztók kapcsolatát. Majd a magyar és a nemzetközi viszonylatban mért kutatást összevetve folytatom a tanulmányom, és az abból kapott eredményekből vonom le a következtetéseket. 

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: cégstratégia, kampányok, közösségi média, marketing terv, marketing-kampány, márka, márkahűség, network, reklámkampány
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Jan. 17. 05:53
Utolsó módosítás: 2021. Jan. 17. 05:54

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet