A Kulcs-Soft marketingkommunikációs tevékenységének elemzése

Sztanó Karolina (2020) A Kulcs-Soft marketingkommunikációs tevékenységének elemzése. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Záródolgozat - Sztanó Karolina.pdf] PDF
Záródolgozat - Sztanó Karolina.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (773kB)
[thumbnail of Nyilatkozat a szakdolgozat státuszáról .pdf] PDF
Nyilatkozat a szakdolgozat státuszáról .pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (347kB)

Absztrakt (kivonat)

Projektmunkám témájának alapjául a több mint 30 éve sikeres Kulcs-Soft ügyviteli szoftvereket forgalmazó cég marketingkommunikációját választottam. Témám kiválasztásában közrejátszott, a marketingkommunikáció szakirányom és a nagy érdeklődésem a cég sikerességének vizsgálata iránt. Továbbá szakmai gyakorlatomat a Kulcs-Soft-nál töltöttem, gyakorlatom során személyes bepillantást nyerhettem a vállalat hétköznapi marketingtevékenyégeibe és kampányaiba. A Kulcs-Soft számos marketingkommunikációs eszközt használ a gyakorlatban, ezért is kézenfekvő számomra ez a téma. Célom, hogy dolgozatomban részletesen bemutassam a cég kommunikációs  eszközeit és elemezni tudjam ezeknek a hatékonyságát. Szeretném feltárni, hogy a Kulcs-Soft által használt reklám eszközök mennyire járulnak hozzá a cég piaci sikereihez. Számít-e, hogy egy vállalat követi az aktuális marketing trendeket, vagy sem? Célom továbbá, hogy elemzésem során részletesen is kitérjek az aktuális Koronavírus okozta válság céget is érintő hatásaira. Szeretném elemezni, hogy egy ekkora piacvezető vállalatot mennyire érint ez a helyzet. Mindezek mellett szeretnék egy személyes interjút készíteni a cég alapítójával, Kulcsár Tiborral, hogy az ő szemszögéből is átláthassam a vállalat marketingkommunikációját. A projektmunkám felhasználási területe egy olyan helyzetkép kialakítása a Kulcs-Soft marketingkommunikációjáról, amely átöleli és bemutatja a cég alapítása óta eltelt időszakban folytatott marketing tevékenységét és ezáltal lehetőséget biztosít a  cég jövőbeni marketingjének megalapozott tervezésére. Gyakorlati hasznosíthatósága abban mutatkozik meg, hogy a Koronavírus miatt kialakult válság Kulcs-Soft-ra gyakorolt hatásait, illetve a cég  erre adott válaszát is elemzi, még a vírus okozta válság vége előtt. Így, amikor  valóban végetér a válság módunk lesz összehasonlítani a Kulcs-Soft által elképzelt végkifejletet a megvalósulttal. Ez az összehasonlítás továbbá az esetleges jövőbeni válságokra való felkészülésénél lehet segítségére a vállalatnak. Véleményem szerint a  Kulcs-Soft marketingkommunikációs tevékenységei összeérnek és egy olyan folyamatot alkotnak, amiben minden hirdetési felületnek fontos szerepe van. Attól sikeres a marketing tevékenységük, hogy egymásra pozitív hatással történnek a különböző felületeken való megjelenéseik. Fontos, hogy a cég azt közvetíti az emberek felé, hogy megbízhatnak a programjaikban, ugyanis, ha a Kulcs-Soft-tól vásárol az ember egy szoftvert, akkor közel egy évre elkötelezi magát egy olyan dolog mellett, amit még lehet, hogy nem ismer. Emiatt nagyon jó dolog, hogy a cég szinte minden felületen ezt az üzenetet közvetíti a leendő ügyfelek felé. Összefoglalva a záródolgozatom a Kulcs-Soft marketingkommunikációja köré épült. A dolgozatom első felében egy részletes szakirodalmi áttekintést követően kitértem a 2020-as hatékony online marketing eszközökre. Ezek bemutatásának fontos szerepe volt, ugyanis bár nem használja ezek közül a cég az összeset mégis hatalmas sikereket ér el. Ebből jól látszik, hogy nem meghatározó egy vállalat életében, hogy követi a marketing trendeket vagy sem, az a fontos, hogy egy egységes és egymásra épülő marketingstratégát dolgozzon ki és kövessen. Dolgozatomban részletesen kitértem minden reklámozási felületre, amit a Kulcs-Soft használ vagy használt már az elmúlt közel 30 évben. A cég marketingkommunikációs eszközeinek egyértelműen nagy szerepük van a Kulcs-Soft sikerességére vonatkozóan. Ezen eszközök teljesen egymásra vannak alapozva, mindegyiknek megvan a külön szerepe. Így, hogy a cég kombinálva használja ezeket, sokkal nagyobb sikereket tudott elérni, mint egy olyan vállalkozás, aki mindig csak a trendeknek megfelelő eszközöket használja eredményesség hiányában. A fentiekben leírtak szerint a marketingeszközök tudatos használatának szinergikus hatása megfigyelhető abban is, hogy a COVID-19 Koronavírus következtében beálló gazdasági válság minimálisan viselte meg a Kulcs-Soft-ot. Összességében jól látszik, hogy a végig gondolt, megtervezett és egymásra épülő marketing mix mennyire hatékony eszköz egy vállalkozás versenyképességének felépítése és megtartása érdekében még válságos időkben is. A cég alapítójával folytatott interjúból pedig arra is lehet következtetni, hogy nem kell feltétlenül marketing szakértőnek lennie az embernek ahhoz, hogy egy ilyen neves vállalkozást tudjon létrehozni. Kulcsár Tibor ugyanis kezdetben egymaga látta el ezeket a típusú feladatokat is a vállalat indulásának időszakában, nem volt tisztában sem a marketing trendekkel, illetve nem is tanulta a marketinget sem.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: koronavírus, Kulcs-Soft, marketing, marketingkommunikáció, vállalkozáselemzés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Jan. 17. 05:53
Utolsó módosítás: 2021. Jan. 17. 05:53

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet