Gyorséttermi applikáció kutatás nemzetközi és hazai szinteken

Tóth Nikolett (2020) Gyorséttermi applikáció kutatás nemzetközi és hazai szinteken. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Gyorséttermi applikáció kutatás nemzetközi és hazai szinteken.pdf]
Előnézet
PDF
Gyorséttermi applikáció kutatás nemzetközi és hazai szinteken.pdf

Download (1MB) | Előnézet
[thumbnail of Nyilatkozat nyilános (HVKT2P).pdf] PDF
Nyilatkozat nyilános (HVKT2P).pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (193kB)

Absztrakt (kivonat)

A digitalizáció robbanásszerű fejlődése a marketing újfajta térnyerését hozta magával a vendéglátói szektorba tartozó gyorséttermek világában. A fogyasztói trendekkel való lépéstartás elengedhetetlen a kiéleződő versenyhelyzetben. Úgy látszik, ma már a fogyasztók nem elégszenek meg a gyorséttermek nyújtotta alap élményekkel, lojalitásukért cserébe folyamatos újdonságokat várnak el. Záródolgozatom témája az egyik ilyen újdonságra, új élmény nyújtásra helyezi a hangsúlyt a gyorséttermi applikáció marketingre. Dolgozatomban arra keresem a választ, hogy vajon a gyorséttermi applikációk megjelenése és rohamos fejlődése a fogyasztói igények változásának hatására alakult-e ki. Dolgozatomban ismertetem az applikáció marketing vásárlásösztönző elemeit, kiemelve a FoMo elvet, a push notification nyújtotta lehetőségeket, kuponokat, illetve az alkalmazások fő funkcióit mint, a pontgyűjtő rendszer, előrendelés és ezek hasznosságát. A záródolgozatban ismertetem a 3 nagy óriás a McDonald’s, Burger King és KFC applikációját mind hazai mind nemzetközi szinten. A külföldi helyzet reprezentativitása érdekében 4 teljesen eltérő kultúrájú ország (Amerika, Németország, Japán, Egyesült Királyság) gyorséttermi applikációját a funkciókat és vásárlásösztönzőket figyelembe véve. Itt az olyan funkciók meglétét kerestem melyek ösztönzően hatnak a fogyasztókra. A hazai megfigyelés során a 3 nagy mellett 2 olyan kisebb, éttermi alkalmazás kezdeményezését is megemlítettem melyek viszonylatban újnak számítanak. Dolgozatomban kiemeltem a Burger King márkát és az applikációját hazai szinten, mint szakmai gyakorlatom fő foglalkozási területét. A brand alkalmazása hazai viszonylatban egyedülálló tekintve, hogy minden vásárlásösztönző funkciót sikerült bele csempészniük a fogyasztói igények alapján. Végezetül készítettem egy gyorséttermi applikáció témakörbe tartozó kutatást a hazai helyzet felmérése és a dolgozatom céljának bizonyításaképpen. Az eredményekből kiderül, hogy a magyar fogyasztók legnagyobb motiválója a gyorséttermi alkalmazások letöltésére a kuponok megléte. Záródolgozatom tehát egy gyorséttermi applikáció kutatás, megfigyelve a 3 világméretű brand megoldásait, elemezve az applikációban rejlő lehetőségeket és kreatív ösztönzőket mind hazai mind nemzetközi szinten. 

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: alkalmazás(ok), fogyasztói magatartás, fomo, gyorsétterem, Push Notification
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Jan. 17. 05:53
Utolsó módosítás: 2021. Jan. 17. 05:53
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/27989

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet