A Neuzer Kft. belföldi nagykereskedelmi divíziójának marketing szemléletű bemutatása

Tőke Szabolcs (2020) A Neuzer Kft. belföldi nagykereskedelmi divíziójának marketing szemléletű bemutatása. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of TokeSzabolcs-KRK88D-zarodolgozat.pdf] PDF
TokeSzabolcs-KRK88D-zarodolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Nyilatkozat-a-szakdolgozat-statuszarol-TokeSzabolcs_KRK88D.pdf] PDF
Nyilatkozat-a-szakdolgozat-statuszarol-TokeSzabolcs_KRK88D.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (351kB)

Absztrakt (kivonat)

A NEUZER KFT. BELFÖLDI NAGYKERESKEDELMI DIVíZIÓJÁNAK MARKETING SZEMLÉLETŰ BEMUTATÁSASzinopszis A Neuzer Kft. az 1990-es években kezdte meg működését Esztergomban, mára pedig az ország egyik legnagyobb kerékpárgyártója több mint 3,5 milliárdos éves árbevétellel, 150 főt meghaladó foglalkoztatottal. A belföldi nagykereskedelmi tevékenységet csepeli telephelyén látja el. Hétszáznál több kiskereskedő partnerrel dolgozik együtt, forgalma a kiskereskedelmi hálózaton keresztül meghaladja a 800 millió forintot. A magyarországi kerékpározás még fejlődőben, bár a magyaroknak már 17%-a használja napi rendszerességgel a kerékpárját közlekedésre, és 67%-nak van saját kerékpárja. A Neuzer Kft. célközönsége a hétköznapokon kerékpárral ingázók és a hobbikerékpárosok, ami a Magyar Kerékpárosklub az Innovációs és Technológiai Minisztérium támogatásával a Medián által végzett 3000 fős, a felnőtt lakosságra reprezentatív kutatása szerint a felhasználók jelentős része. Marketing tevékenységében a Neuzer Kft. nagykereskedelmi divíziója a szokásosnak mondható kommunikációs csatornákat alkalmazza B2B oldalon is, mint területi képviselő munka, hírlevél, webshop felületek tréningek és partnertalálkozók, valamint fogyasztói irányba is: kerékpáros média, hirdetési felületek, promóciókban való részvétel, eseménymarketing (saját rendezvények és megjelenés kerékpáros-, közlekedési, vagy egyéb, például sport témájú rendezvényeken) és saját B2C webshop. A hibrid értékesítési csatorna bevezetése nem volt rizikómentes, mert hazánkban a hagyományos gyártó-nagykereskedő-kiskereskedő-fogyasztó útvonal a leginkább elterjedt. Ez vélhetően a kerékpárok szakszerű üzembehelyezéséhez szükséges szerviszolgáltatás miatt alakult így. Mára nyugati mintára egyre jobban begyűrűzik a B2C értékesítés. Nem csak külföldi gyártók esetében, de a magyar kerékpárgyárak is léptek ilyen irányba, látva, hogy általában az e-kereskedelem is folyamatos növekedésben van, 2017-ről 2018-ra mintegy 17%-ot növekedett az online lebonyolított vásárlások értéke. A hazaiak azzal a különbséggel teszik, hogy házhozszállítás helyett jellemzően vevőtoló stratégiát alkalmaznak, amikor is a fogyasztó a gyártó honlapján leadott megrendeléshez szaküzleti átvételi pontot választ. Így tervezte a Neuzer Kft. míg nem a SAR-CoV-2 okozta járvány miatt kijárási korlátozás lépett életbe. A vállalat ezért ideiglenesen kerékpárt is házhozszállít, június 1-től azonban átállnak a szaküzletben való átvételi lehetőségre. Természetesen a Covid-19 járvány a forgalmi adatokban is erősen megmutatta magát, az előző év azonos időszakához képest kiskereskedők online értékesítésben jelentős forgalomnövekedésről számoltak be, van, ahol megfordult a brick-and-mortar és az online forgalom aránya. A Neuzer Kft-nél sincs ez másképpen, 2020-ban az előző év azonos időszakának heti adatait vizsgálva a kis mértékű visszaesés után jelentős 100-200%-os forgalomnövekedést realizáltak a kiskereskedelmi hálózat felé. A Neuzer Kft. fogyasztókat célzó webshopja outlet-ből átalakult teljes kínálatot nyújtó áruházzá, így két hónap alatt hatszor nagyobb forgalmat bonyolított le 2020-ban mint az egész 2019-es évben.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: B2B, B2C, e-kereskedelem, értékesítési lánc, kerékpár, kerékpár ipar, kommunikációs eszközök, marketing, marketingkommunikáció, nagykereskedelem
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Jan. 17. 05:53
Utolsó módosítás: 2021. Jan. 17. 05:53

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet