Tóth Fanni Fruzsina (2020) A magyar üzleti szolgáltató szektor globális meghatározottsága A magyar üzleti szolgáltató szegmens elemzése a globális értékláncok válság utáni tendenciániak tükrében. Külkereskedelmi Kar.
Előnézet |
PDF
A magyar üzleti szolgáltató szektor globális meghatározottsága-Szakdolgozat-Tóth Fanni Fruzsina.pdf Download (2MB) | Előnézet |
PDF
Nyilatkozat-a-szakdolgozat-statuszarol-_korlatozott_nyilvanos_bizalmas_2020-tavasz (2).pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (273kB) |
Absztrakt (kivonat)
Az Európai Unió lisszaboni stratégiája által kiemelten támogatott üzleti szolgáltató szektor Európa legdinamikusabban fejlődő ágazata. A szektor növekedésének hátterében elsősorban a kelet-közép európai (CEE) régió dinamikus bővülése áll. Magyarországon az elmúlt 20 év során az alapokról felépülő üzleti szolgáltatási szektor jelenleg az autóipar után a második helyen áll az új munkahelyek teremtésének viszonylatában, és az előrejelzések szerint a következő években további jelentős bővülés várható. A dolgozat a magyar üzleti szolgáltató szektor aktuális trendjeit globális értékláncokban elhelyezve és értelmezve elemezi a 2008-as gazdasági válságtól napjainkig terjedő időszakban. Az analízis annak az alapfeltevésnek az igazolására épül, hogy a globális értékláncok WTO által azonosított hat trendje (1. A szolgáltatások szerepének felértékelődése az értékláncokban, 2. Az automatizáció, a robotizáció és a mesterséges intelligencia előretörésével, 3. A globális értékláncok tudásintenzívebbé válása, 4. A nemzetközi értékláncoktól a regionális integrációk felé történik az elmozdulás regionális koncentrációja fokozódása, 5. A bérkülönbségek kihasználására épülő offshoring fokozatos visszaszorulása, 6. Az árukat előállító értékláncokon belül a kereskedelem súlyának csökkenése) nagyban meghatározza a magyar üzleti szolgáltató szektor aktuális tendenciáit. A primer kutatásként 36, a trendek realizálását jelentő változásmenedzsment és projektmenedzsment területen dolgozó szakember kérdőíves megkérdezésére és két felsővezetői mélyinterjú anyagára, valamint a magyar, illetve külföldi tudományos, üzleti szakirodalom kritikai értelmezésére épülő elemzés, a szolgáltatások közül a három legjelentősebb funkciót, az IT szolgáltatást, klasszikus ügyfélszolgálatot és a pénzügyi szolgáltatásokat vizsgálja, külömbséget téve a klasszikus BPO és a captive központok tendenciái között. Az elemzés kitekintéseként pedig a diplomamunka a magyar üzleti szolgáltató szektorban a koronavírus-járvány hatására végbemenő digitalis transzformáció lehetséges hatásait értékeli a prognosztizált globális trendek tükrében.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Nemzetközi Gazdaságtan Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Nemzetközi Gazdaság és Gazdálkodás
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | Globális értéklánc trendek, nemzetközi értékláncok, SSC szektor, Szolgáltatások az értékláncok mentén, Üzleti szolgáltató központok |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Jan. 17. 05:53 |
Utolsó módosítás: | 2022. Okt. 14. 12:25 |
URI: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/27984 |
Actions (login required)
Tétel nézet |