Szabó Mónika (2020) A "Premium Fighter" bokszkesztyű bevezetése a hazai piacra. Külkereskedelmi Kar.
PDF
A Premium Fighter bokszkesztyű bevezetése a hazai piacra.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Nyilatkozat szakdolgozat státuszáról.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (345kB) |
Absztrakt (kivonat)
TÉMAVÁLASZTÁS Szakdolgozatom témája egy saját márkás bokszkesztyű a „Premium Fighter” piaci bevezetésének bemutatása. A dolgozatomban szeretném ismertetni, milyen stratégiai tervezés illetve marketingeszközök szükségesek a megvalósításhoz. Úgy gondolom a téma érdekessége, hogyan tudunk kisvállalkozóként felépíteni és menedzselni saját márkát a küzdősportok piacán egy szűk célcsoport felé az ökölvívás szerelmeseinek. A szakdolgozati téma kiválasztásánál fontosnak tartottam, hogy személyes kapcsolat fűzzön az adott témához, ugyanis ez nagyban megkönnyítette és élvezetessé tette a kutatási folyamatot. Közel egy éve jómagam is hobby szinten thai-boksksz edzésekre járok. Az edzőm által lehetőségem nyílt megismerni a számomra addig ismeretlen márkával. Később derült ki, hogy a „Premium Fighter” egy magyar márka, amely közel egy éve van jelen a prémiumkategóriás küzdősport eszközök piacán. Mivel nem marketingterületen dolgozom, így jó lehetőségnek találtam diplomamunkámat az egyetemi évek során tanult elméleti anyaggal ötvözve a gyakorlatba integrálni egy sajátságos példán keresztül. DOLGOZAT FELÉPÍTÉSE A dolgozat felépítése négy nagyobb részre bontható. Az első rész szakirodalmi áttekintéssel kezdődik, ahol bemutatom a küzdősportok alapjait, valamint a globális küzdősport piac trendjeit. Ezen belül a témaválasztásnak megfelelően, ismertetem a thai-boksz és ökölvívás történetét illetve bemutatásra kerülnek azok a felszerelések, eszközök, amelyek nélkülözhetetlenek ahhoz, hogy biztonságosan tudjuk űzni ezt a kevésbé veszélytelen, de annál izgalmasabb sportot. Ötlettől a piaci bevezetésig; az új termék bevezetésének számtalan lépése van, egészen az ötletgyűjtéstől a koncepció kialakításán át a tényleges termékfejlesztésig és piaci bevezetésig. A termékfejlesztés kérdéskörével foglalkozom ebben a fejezetben. A második-harmadik rész az alkalmazott kutatási módszereket vizsgálja melyet az eredmények követnek.. A fejezetben magát a vállalkozást, azaz Premium Fight Shop üzletet mutatom be. Rövid cégismertető után egy alapos helyzetelemzést készítek. Makrogazdasági helyzet vizsgálatára a PEST elemzést használom, vagyis feltérképezem milyen politikai, gazdasági, technológiai és szociális tényezőkhöz kell alkalmazkodni. A versenytárselemzéshez a Porter-féle öttényezős modell segít megérteni a vállalat versenytársakhoz viszonyított stratégiai előnyeit és hátrányait. A versenytárselemzés lehetséges megválaszolandó kérdései: kik a versenytársak, milyen veszélyeket jelentenek, mi a versenytársaink profilja, céljai, erősségei, gyengeségei, milyen érzékenyen reagálnak az üzleti folyamatokban bekövetkező változásokra. A tervezés és stratégiaalkotáshoz az egyik leggyakrabban használt üzletelemzési módszert a SWOT elemzést használom, melynek segítségével megfogalmazom milyen lehetőségekkel néz szembe a vállalkozás, milyen potenciális veszélyek leselkednek rá, mi az amiben jó, mi az amiben rosszul teljesít, min tud változtatni és min nem. Helyzetelemzést követően ismertetem a vállalkozás fő profilját, bemutatom milyen termékek -felszerelések, eszközök- találhatóak az üzletben, majd rátérek a Premium Fighter bokszkesztyűre, meghatározom a célcsoportot majd pozícionálom a terméket a 4P segítségével. Negyedik rész a kutatás módszertana és a kutatási kérdések. Primer kutatásom keretében kvantitatív kérdőíves felmérést végeztem a Premium Fight Shop vásárlói illetve Facebook kedvelői körében, ahol a vevői- és termékelégedettséget valamint az igényfelmérést vizsgálom a kutatási célok figyelembevételével. A kérdőívet kitöltők válaszai alapján azon kérdésekre kerestem a választ, hogy milyen a megítélése a Premium Fighter bokszkesztyűnek, a vásárlóknak milyen paraméterek alapján választanak és mennyire elégedettek. A kérdőívet végül 113 személy töltötte ki, viszont pár kérdőív nem volt hiánytalanul kitöltve, így csupán 102 kérdőív elemzését tudtam elvégezni. A primer kutatásom eredményeként elmondható, hogy küzdősportokat űzők életkortól és nemtől függetlenül igen nagy számban vannak jelen hazánkban, melyet a szekunder adatok is alátámasztanak. A Premium Fighter bokszkesztyű márkát igen sokan ismerik és igen nagy érdeklődés mellett vásárolják, a vizsgálati kérdőívem alapján, akik ismerik a márkát, azok közül 10 emberből 6 már vásárolt ilyen márkájú bokszkesztyűt. Úgy gondolom márkaépítés jól halad, de az online térben végzett értékesítések számát növelni kell.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | marketingeszközök, márkaépítés, piaci bevezetés, stratégiai tervezés, termékéletciklus, termékpolitika, vevőközpontúság |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Jan. 17. 05:53 |
Utolsó módosítás: | 2021. Jan. 17. 05:53 |
Actions (login required)
Tétel nézet |