Vendéglátóhelyek marketing lehetőségei 2020-ban

Tanai Levente (2020) Vendéglátóhelyek marketing lehetőségei 2020-ban. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Vendéglátóhelyek marketing lehetőségei 2020-ban Tanai Levente.pdf] PDF
Vendéglátóhelyek marketing lehetőségei 2020-ban Tanai Levente.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Nyilatkozat korlátozott státuszról Tanai Levente.pdf] PDF
Nyilatkozat korlátozott státuszról Tanai Levente.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (954kB)

Absztrakt (kivonat)

Szinopszis Szakdolgozatom célja, hogy feltárjam mennyi és milyen változatos marketing lehetőségei lehetnek egy vendéglátóhelynek 2020-ban Magyarországon. Tézisem szerint, a vendéglátóhelyek nagyobb része nem használja ki sem az ingyenes sem a fizetős lehetőségeket. Primer kutatásom során arra voltam kíváncsi, hogy a fogyasztók mit gondolnak a vendéglátóhelyekről, szerintük mi a legfontosabb és milyen marketing csatornákon keresztül találkoznak a hirdetéseikkel. Dolgozatomat kutatásaimra és a vendéglátó egységek marketing tevékenységével töltött 4 évnyi tapasztalatomra alapozom. Célom egy olyan dokumentum készítése, mely bármely vendéglátóhely számára segítséget nyújthat saját marketing tervének elkészítésében és a számára megfelelő online felületek kiválasztására ad útmutatót. Munkám során 3 fontosabb tézisre keresem a válaszokat és okokat. Az első, hogy a vendéglátóhelyek tulajdonosai nincsenek tisztában a marketing fontosságával. A második, hogy a tulajdonosok nem tudják, melyik online platformon éri meg fent lenni és hogyan kell használni azokat. A harmadik és egyben utolsó, hogy a vendégek és a tulajdonosok mást és mást tartanak fontosnak egy vendéglátóhely számára. Tézisem megválaszolására két kvalitatív kutatást végeztem. Az elsőnél olyan személyektől kértem kitöltést, akik vendéglátásban dolgoznak és tisztában vannak a vendéglátóegységük marketing tevékenységével. Második kutatásomat fogyasztó vendégekkel töltettem ki, így biztosítva mind a két fél megértését. Munkám során kitértem a vendéglátóipar helyzetére és a vendéglátóegységek típusára. Megállapíthattam, hogy bár az üzletek száma kismértékű csökkenést, a bevételi oldal ennek ellenére folyamatos növekedést mutat. Ez nem csak a magyar emberek nagyobb költési kedvének köszönhető, hanem annak is, hogy az ide utazó külföldiek esetében az egy főre jutó napi költés növekszik. Elemzésen következő szakaszában az offline és online felületeknek jártam utána, melyiket hogyan és miért érdemes használni. Részletesen bemutattam azokat a közösségi média felületeket melyeken érdemes a vendéglátóhelyeknek aktív felhasználóként tevékenykedni. Végezetül a vendégek típusait vizsgáltam, hogy miként válik egy egyszeri betérő vendégből törzsvendég. Illetve a külföldi vendégekre, hogyan lehet felkészülni, mely lehetőség segítik előre az üzletet, a további külföldi vendégek fogadására. Végezetül a kutatásaim részletes elemzése következett. A vendéglátóegységek marketing tevékenysége és a vendégek szokásainak összegzését követően az alábbi megállapításokat tettem.  Számtalan marketing lehetőség közül válogathat minden vendéglátóhely, melyeknek kivitelezésére még egyszer ennyi lehetőség akad. De vajon melyik csatornán és hogyan érdemes szólni a célcsoporthoz. Tudja-e esetleg a tulajdonos, hogy az ő üzletének ki a valódi célcsoportja, vagy azt gondolja, hogy mindenki!? A két kvalitatív kutatásom során sok tapasztalatot gyűjtöttem és még több izgalmas információ birtokába kerültem. Megismertem a vendégek átlagos szokásait és az általuk felállított fontossági sorrendet. Ezentúl bepillantást nyerhettem a tulajdonosok gondolkodásába is. Javaslataimban már megfogalmaztam azokat a legfontosabb teendőket, amelyekre egy vendéglátó egységnek oda kell figyelnie. Összegzésemet és munkámat azzal zárom, hogy minden tulajdonosnak fel kell mérnie, hogy ezeket meg tudja-e oldani ő maga, vagy esetleg családon belül valaki. Minőségi munkát tud-e számára biztosítani ez a személy. Ha nem, akkor megéri egy külsős marketingest alkalmazni, akivel közösen sikerre tudják juttatni a vendéglátóhelyet.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: közösségi média, marketing terv, online marketing, vendéglátás, vendéglátóipar
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Jan. 17. 05:53
Utolsó módosítás: 2021. Jan. 17. 05:53

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet