Tóth Eszter (2020) Turisztikai nagyberuházások marketingkommunikációja. Külkereskedelmi Kar.
PDF
TurisztikaiNagyberuházások_marketingkommunikációja_TóthEszter.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
|
PDF
I.sz.melléklet-Helytörténet.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (115kB) |
|
PDF
II.sz.melléklet-Jogszabályok,határozatok.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (459kB) |
|
PDF
Nyilatkozataszakdolgozatstátuszáról_KDQF96.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (32kB) |
Absztrakt (kivonat)
Téma: Turisztikai nagyberuházások marketingkommunikációja Hallgató neve: Tóth Eszter Szak: Marketing MA Belső konzulens: Dr. Szánthó Zsuzsanna A szakdolgozat témája és célja A szakdolgozat két aktuálisan futó turisztikai nagyberuházáshoz kapcsolódó marketingkommunikációs tevékenységet vizsgál. A Városliget és a Budai Vár felújítása közel azonos időben kezdődött és most is párhuzamosan futnak. Területileg, nagyságrendileg és fejlesztendő funkciót tekintve is hasonló a két beruházás. A Budai Várban a II. világháborút követően elbontott, vagy azóta lepusztult épületek és területek rekonstrukciója és megújítása a cél annak érdekében, hogy ezekbe többek között kulturális, turisztikai funkciók jelenhessenek majd meg. A Városligetben is hasonló tervek szerint zajlik a munka. A zöldfelületek megújítása mellett a régi, rossz állapotú épületek helyére olyan újakat építenek, melyek közgyűjteményi funkciót tölthetnek majd be a legmodernebb igények szerint, így új múzeumi negyed jönne létre Budapesten. Különösen érdekes kérdés, hogy mi lehet annak az oka, hogy a Liget Budapest projektet folyamatos támadások érik, míg a Nemzeti Hauszmann Programról alig hallani a médiában. Ennek a ténynek a területek megítélésére gyakorolt hatásának megértése érdekében vizsgálja a kapcsolódó kutatás azt, hogy mit gondolnak a fővárosban és vidéken élők a két területről, illetve mennyire és hogyan befolyásolja a véleményüket a két fejlesztés. A két terület és beruházás összehasonlításával, a különbségek és hasonlóságok elemzése olyan tanulságokkal szolgál, melyek a Városliget és a Vár esetében, illetve későbbi fejlesztések során is hasznosak lehetnek a marketingkommunikációs tevékenység tervezése során. Szakirodalom és vizsgálati módszerek A vizsgálathoz elméleti hátteret a területmarketing szakirodalom biztosít. Magyar és külföldi szakkönyvek, tudományos cikkek és tanulmányok kerültek feldolgozásra területmarketing és brandig témában, külön vizsgálva a területek megítélésének mérhetőségét. A szekunder kutatás során olyan területeket vizsgál a dolgozat, melyek ismerete elengedhetetlen a pontos következtetések levonásához. Az általános demográfiai és egyéb statisztikai adatokon kívül bemutatásra kerülnek a beruházások szabályozási és szervezeti hátterei, valamint a használatban lévő imázselemek. Az online kérdőív segítségével végzett elsődleges kutatás során 2020. március 17. és május 1. között összesen 206 válasz érkezett. A kérdések elsősorban a két terület megítélésével foglalkoztak, de kitérnek a beruházások támogatottságára is. Utolsó vizsgálatként egy egyszerűsített médiaelemzés került elvégzésre. Ennek során a leglátogatottabb hírportálon megjelent cikkek kerültek téma szerint osztályozásra és értékelésre. Ezzel a módszerrel sikerült rávilágítani arra, hogy a különböző szabályozási technikák milyen hatással vannak a megjelenésre. Következtetések A két terület vizsgálatával megállapítható, hogy mi lehet a legvalószínűbb oka annak, hogy a Liget Budapest projektet folyamatos támadások érik, míg a Nemzeti Hauszmann Programról alig hallani a médiában. A Városligetben teljes funkcióváltást kommunikáltak a projekt kezdetén, ami elhibázott döntésnek tűnhet. Mivel a fejlesztések kiterjednek a zöldfelületekre is, a helyiek számára ennek előtérbehelyezésével kell imázskampányt tervezni. Az új Múzeumi Negyed elsősorban az idelátogatók számára lesz majd vonzó, a helyiek szempontjából a parkra nézve fenyegető lehet ez a koncepció. A Nemzeti Hauszmann Program viszonylagos ismeretlenségének okai a korábbi szabályozási technikából vezethetők le, hiszen az ezt megelőző Hauszmann Terv szétszórva jelent meg a jogszabályokban és határozatokban, nem volt összegezve sehol.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | fogyasztó alapú márkaérték, marketingkommunikáció, terület branding, területmarketing, turisztikai desztináció |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Jan. 17. 05:53 |
Utolsó módosítás: | 2021. Jan. 17. 05:53 |
Actions (login required)
Tétel nézet |