A HELL ENERGY versenytársainak az elemzése

Szélpál Bence (2020) A HELL ENERGY versenytársainak az elemzése. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szélpál Bence projektmunka PDF .pdf] PDF
Szélpál Bence projektmunka PDF .pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Státusz nyilatkozat.pdf] PDF
Státusz nyilatkozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (372kB)

Absztrakt (kivonat)

1 BevezetésA szakdolgozatom témája a Hell Energy energiaital versenytársainak az elemzése. A témaválasztásomat az indokolja, hogy a szakmai gyakorlatomat a Hell Energy Magyarország KFT.-nél töltöttem marketing gyakornok pozícióban. Roppant mód élveztem a gyakornoki időszakomat a cégnél, hiszen egy olyan helyen dolgozhattam, ahol véleményem szerint az emberek többsége szeretne dolgozni, legalább is, aki a kereskedelem vagy a marketing világában tevékenykedik, biztosan. Fontos leszögezni, hogy a Hell Energy Magyarország KFT. nem csak energiaital gyártó. A XIXO termékcsalád szénsavas, valamint teákat is gyárt, viszont ebben a dolgozatban kifejezetten a Hell Energy Drink energiaital versenytársainak az elemzésével fogok foglalkozni.A szakdolgozatom célja, hogy ismertessem a versenytársak különböző marketing kommunikációját, valamint, hogy nagyobb rálátást adjak az energiaital piacra, hogy mit és miért tesznek a különböző gyártók. Dolgozatomban a 3 legnagyobb versenytársat elemzem, név szerint a RedBull-t a Monster-t, valamint a Burn energiaitalt. Sok különböző energiaital van még a piacon, de többségüknek nincs komoly marketing stratégiája véleményem szerint, valamint a legtöbb ember a már említett 4 energiaitalt ismeri/fogyasztja, ezt az állítást saját kvantitatív kutatásommal támasztom alá a későbbiekben.A dolgozatom hasznosságát mi sem bizonyítja jobban, mint, hogy a szakmai gyakorlatom alatt is fontos szerepet játszott a minden napjaim során a versenytársak figyelemmel kisérése. Véleményem szerint, dolgozatom a cégnek is hasznos lesz mivel az aktuális állapotokat egy komplett szakdolgozatban is megtudják figyelni. Fontos szerepet játszik a dolgozatomban egy kérdőív, amit saját szempontok szerint készítettem el annak érdekében, hogy pontos képet kaphassunk a magyar emberek energiaital fogyasztási szokásairól.2 Kvantitatív kutatásKvantitatív kutatásom során 12 db alapvető kérdést tettem fel a kérdőív kitöltőinek. A célom az volt, hogy mindenféle korcsoportból kapjak kitöltéseket a még pontosabb elemzés miatt. Úgy gondolom ez sikerült, hiszen nagyon változatos korcsoporttól sikerült hasznos válaszokat kapnom. Fontos megjegyezni, hogy törekedtem a nemek közti arány tartására és mikor láttam, hogy valamelyik nemből több kitöltés érkezett, akkor megosztottam a kérdőívemet olyan helyeken, ahol a megfelelő nemet tudom elérni. Véleményem szerint az általam végzett kvantitatív kutatás segítségével még nagyobb és pontosabb rálátást kaphatnak a projektmunkám olvasói a Magyarországi energiaital fogyasztási szokásokra.A kutatás állításait 409 kitöltés adataiból támasztom alá. Ezt a sok kitöltést 3 hónap alatt sikerült össze gyűjtenem. Az első kitöltést január 18-án küldték be, az utolsót április 25-én. Úgy gondolom, hogy minden érdemi kérdésnél a már ismert tendencia és fogyasztói szokások figyelhetők meg.Végezetül az utolsó kérdésemben, kíváncsi voltam, hogy a kutatás résztvevői melyik energiaital márkákat preferálják/fogyasztják. Ahogy az egész kvantitatív kutatás során, itt sem ért meglepetéssel a kapott válaszok. Túlnyomó többségben (52,6%) az emberek a HELL ENRGY energiaitalt preferálják, ez annak köszönhető, hogy a cég termékei teljes mértékben az emberek vásárlási szempontjaihoz igazodnak, ami a 11. kérdésben fejtettem, hogy a három legfontosabb szempont a fogyasztónak az íz, a márka, valamint az ár. Nem véletlen, hogy a cég Magyarországon piacvezető tud lenni, hiszen rendkívül jó ár-érték aránnyal rendelkezik. A második helyett a Monster (28,4%) kaparintotta meg a fogyasztók preferációja alapján. Véleményem szerint, ez azért lehetséges, mert egyedülálló módon ez a cég árul 500 ml-es kiszerelésű energiaitalokat, ami véleményem szerint sok, hiszen pont elég számomra a 250 ml-es kiszerelés, de sok ember egyszerre képes fél liter is meginni egy energiaitalból. Ára a HELL duplája, viszont kiszerelésben is megfigyelhetünk egy 2x szorzót, emiatt a jó ár-érték arányának, valamint egyedülálló kiszerelése miatt kerülhetett a képzeletbeli dobogó második fokára. Végezetül a harmadik helyre a Red Bull (20,3%) került, véleményem szerint a brand értéke miatt, hiszen a márka, valamint íz mellett fontos a magyar fogyasztóknak az ár is. Ebben a cég nem feltétlen erős, hiszen kifejezetten drága terméknek mondhatjuk és árban a felsőkategóriához tartozik, viszont ízben és minőségben véleményem szerint nem jobb, mint a HELL ENERGY, habár 2x annyiba kerül.3 Összefoglalás1. ábra - Kvantitatív kutatás kedvenc energiaital márkákForrás: saját kutatásDolgozatom célja az volt, hogy megismertessem az olvasóval a HELL ENRGY versenytársainak a marketingkommunikációs tevékenységeit, valamint komplex képet kapjanak a Magyarországi energiaital piaci trendekről és fogyasztói magatartásról, valamint prioritásokról. Véleményem szerint, aki elolvassa ezt a projektmunkát, az megismeri a magyar energiaital piac működését és a már említett HELL ENERGY versenytársait. A kvantitatív kutatás eredményeit további elemzésre használhatja, valamint még nagyobb rálátást kaphat a tényleges fogyasztók, valamint az ellenzők gondolkodás módjáról. Hálás vagyok, hogy lehetőséget kaptam a HELL ENERGY-nél és ott tölthettem el a szakmai gyakorlatomat. Hihetetlen sokat tanultam ez alatt a 3,5 hónap alatt. Mikor január 6-án beléptem a cégközpontjába, fogalmam sem volt, hogy egy hatalmas utazás kezdődik el az életemben. Úgy mentem oda, hogy az FMCG kifejezést eddig csak az egyetemen hallottam. Számukra az elején a meggyőző képességem valamint, a tanulni akarásom és hozzá állásom volt fontos. Egyenrangú munkatársként kezeltek, annak ellenére, hogy sosem dolgoztam még ezen aterületen. Segítő készen, folyamatosan egyre több és fontosabb feladatokat kapva fejlesztettek tudatosan, hogy az esetleges további közös munka alkalmával a későbbiekben egy teljes értékű munkavállalót kapjanak. Sok motivációt adott, hogy már az első hétentisztázták velem, hogy bizony, ha a gyakorlati idő alatt jól teljesítek, akkor biztos, hogy számíthatok egy szerződésre, ez hihetetlen nagy motivációt adott már az első héten. Ez a lehetőség végig kísérte az egész gyakornoki időmet és minden feladatot annak a tudatában végeztem el, hogy ha bizonyítok itt bizony hosszú távon számolnak velem. Nagyon sokattanultam Pantl Pétertől, aki a személyes mentorom volt, ő a cégnél a nemzetközi kommunikációs-és matketingigazgatói pozíciót tölti be. Nagyon pozitív csalódás volt számomra, hogy egy ilyen magas és felelősséggel teljes pozíciót betöltő személy tud ennyire segítőkész és közvetlen lenni. Sokat tanultam tőle, hogyan lehet könnyen és hatékonyan együtt dolgozni különböző társ osztályokkal, valamint, hogy mi a jó „brief” alapja.Végezetül a szakmai gyakorlatom vége előtt lehetőséget kaptam, hogy teljesértékű munkatársként építsem a céggel közösen a márkát, valamint tovább fejlődjünk, immáron közösen. A munkám során számomra is igazán hasznos információkkal gazdagodtam, valamint visszaigazolásokat kaptam a projektmunkám készítése során. Olyan dolgokat tudatam meg, amik minden bizonnyal segíteni fogják az én és a HELL munkáját, hiszen amit lehetett azt megtudtam a versenytársakról, valamint a fogasztói szokásokról.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Testnevelési és Sportközpont KK

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: ábraelemzés, ábrák, HELL ENERGY, kvantitatív módszerek, összehasonlító elemzés, versenytársak elemzése, versenytársfigyelés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Jan. 17. 05:52
Utolsó módosítás: 2021. Jan. 17. 05:52

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet