Egy követeléskezelő társadalmi felelőssége, az Intrum Justitita CSR tevékenysége

Tóth Stella (2020) Egy követeléskezelő társadalmi felelőssége, az Intrum Justitita CSR tevékenysége. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Tóth Stella Záródolgozat FOSZK.pdf] PDF
Tóth Stella Záródolgozat FOSZK.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (398kB)
[thumbnail of 05-22-2020-15.09.16(1).pdf] PDF
05-22-2020-15.09.16(1).pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (214kB)

Absztrakt (kivonat)

Az Intrum tankönyvi példája annak, hogy egy olyan cég, amely nem kommunikálhat nyíltan az ügyfeleivel, hogyan kommunikáljon mégis sikeresen a CSR eszközein keresztül. Az oktatás fontosságának megragadása remek lehetőségként kínálkozott a vállalat számára, amelyet sikeresen kommunikált. Az Intrum CSR kommunikációja közel az összes általam megemlített definícióval egyezett, ennek okán kijelenthetjük, hogy a CSR különböző definíciói csak színesítik az eszközök tárházát. A meghatározások alapja ugyanis lényegében az, hogy a vállalat mindig legyen tekintettel az őt körülvevő etikai normákra, találja meg azt a gazdasági szegmensét, amelynek segítségével adhat valami lényegeset a társadalomnak. Egy CSR stratégia akkor hatékony, hogyha az a táradalom számára olyan értéked ad, amelyet máshonnan nem kapna meg. A pénzügyi tudatosság oktatása a fiatalok számára azért lehet hatékony, mert egy olyat mutat az egyik legfogékonyabb generációnak, amelyet máshonnan nem kap meg. A felelősségvállalás szintjein keresztül megbizonyosodhattunk arról, hogy az Intrum társadalmilag felelős vállalati magatartást tanúsít, a CSR programja kidolgozott, jól pozícionált a piacon. Sikerességének kulcsa a piac felmérése, mivel ezen elemzések alkalmával válik láthatóvá a kutatások fontossága. A piac felmérése tehát minden esetben egy lényeges lépésnek bizonyult, mert csak akkor találunk meg azokat a lehetőségeket a piacon, amelyek kiaknázásra várnak. Az Intrum esetében bebizonyosodott számunkra, hogy mennyire fontos az, hogyha a CSR stratégia bele tud ágyazódni a vállalat stratégiájába is. Ebből a szempontból a vállalatnak, mondhatjuk könnyű dolga volt, mivel alapvető értékei között szerepel a fenntarthatóság és a fenntartható gazdaság segítése, kiépítése, így lényegében adta magát a CSR tevékenység alapötlete, csupán meg kellett valósítani. Az Intrum CSR tevékenysége hosszútávra épülő és megtérülő folyamatok összessége. Bár Magyarországi helyzete nem könnyű, mivel multinacionális és követeléskezelő cégként a vállalat megítélése mindenképpen negatív marad még a köztudatban, remélhetőleg a Zsebpénzügyes vetélkedővel a későbbiek folyamán javul a megítélése, és az emberek rájönnek arra, hogy nem minden követeléskezelő a kizsákmányolás megtestesített ördöge.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: CSR, fenntarthatóság, filantropikus felelősség, marketing, társadalmi felelősségvállalás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Jan. 17. 05:52
Utolsó módosítás: 2021. Jan. 17. 05:52

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet