Az országimázs szerepe hazánkban: Az országmárka, mint a desztináció kiválasztásához hozzájáruló tényező

Szócsek Edina (2020) Az országimázs szerepe hazánkban: Az országmárka, mint a desztináció kiválasztásához hozzájáruló tényező. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szócsek_Edina_Az_országimázs _szerepe_hazánkban.pdf] PDF
Szócsek_Edina_Az_országimázs _szerepe_hazánkban.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Nyilatkozat.pdf] PDF
Nyilatkozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (407kB)

Absztrakt (kivonat)

Az országimázs szerepe hazánkban: Az országmárka, mint a desztináció kiválasztásához hozzájáruló tényező   Az utazások száma a Turisztikai Világszervezet statisztikái alapján világszinten évről évre növekvő tendenciát mutat. A fogyasztói társadalom egyik alapvető jellemzője az élményszerzés alapú utazások szervezése. Az úti cél kiválasztását számos tényező befolyásolja, melyek közül kutatásom témájának az országimázst választottam. Imázsa nemcsak termékeknek és márkáknak létezik, hanem az országoknak is, hiszen élményeket, érzéseket, gondolatokat társítunk hozzájuk, amelyek megkülönböztetik őket egymástól. A klasszikus márkákhoz hasonlóan az országmárka is rendelkezik logóval, szlogennel, vagy imázsfilmmel, amelyeket az adott országra jellemző ismérvek alapján komponálnak meg. Az országmárka felépítésében az Anholt-féle országmárka hatszög elemei alapján a turizmus; export; kormányzás, kül- és belpolitika; letelepedés és befektetés; kultúra és örökség; illetve az emberek játszanak szerepet, amelyek az országmárkázás céljaival vonhatók párhuzamba. Az országkép kialakulásában több összetevő is szerepet játszik, melyek közül a legmarkánsabbak a saját élmények, valamint az ismerősök beszámolói. Az ország versenyképességét nagyban meghatározza a róla kialakult kép, ezért fontos a fejlesztések beütemezése ennek pozitív irányú elmozdítása érdekében. A belső imázsról kevés adat létezik, szemben a külső imázzsal, ezért kutatásom céljaként az országimázs vizsgálatát tűztem ki hazánkban, különös figyelmet fordítva a belső turizmusra. Górcső alá vettem azt, hogy az országmárka miként járul hozzá a desztináció kiválasztásához a magyar emberek körében. A hipotézisem szerint a külföldi országok a róluk kialakult, vagy az általuk kialakított országimázs miatt turisztikai szempontból jobban vonzzák a magyar turistákat, mint Magyarország. Emellett az országkép és a desztinációválasztás kapcsolatát is tanulmányoztam. A feltevésem bizonyítására kérdőívet készítettem, mely során a magyar emberek vélekedését mértem fel az országról az utazásai szokásaikkal egyetemben. Az eredmények alapján kiderült, hogy az országkép kialakulását főként a saját élmények határozzák meg. A belső országkép a kitöltők első asszociációit felmérve összességében előnyösnek mondható, amely pozitív hatással bír a hazai desztinációválasztások során. A hungarikumok ismerete a magyarok körében a válaszok alapján nincs eléggé elterjedve. Körvonalazódott a kutatás során, hogy belföldön és külföldön egyaránt tervez utazást a válaszadók nagyobb százaléka. Mindent összevetve nem jelenthető ki az teljes mértékben, hogy a magyarok szívesebben választanának külföldön úti célt a róluk kialakult kép miatt, mint belföldön. A kutatásom megmutatja azt, hogy mely területeken kell fejleszteni Magyarországot, melyek azok a pontok, amelyekre több figyelmet kellene fordítani annak érdekében, hogy kedvezőbb legyen a belső megítélése. Javaslatom szerint a belső turizmus élénkítése érdekében szükségszerű lenne kampányokat tervezni. A Magyar Turisztikai Ügynökség együttműködését tanácsolom a Hungarikum Bizottsággal a kölcsönös előnyök előmozdítása érdekében. Lényegesnek tartom a belföldi úti célok online platformokon való nagyobb mértékű népszerűsítését. Magyarország márkájának értékét növelhetné a legértékesebb országok tevékenységének tanulmányozása a fejlődés érdekében.  

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Kommunikáció Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kommunikáció és médiatudomány

Konzulens(ek)

NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: belföldi utazások, belső imázs, Magyarország, országimázs, országkép, országmárka, turisztikai desztináció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Jan. 17. 05:52
Utolsó módosítás: 2021. Jan. 17. 05:52

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet