Ticketing rendszer fejlesztése B2B/B2C webáruházak üzemeltetéshez

Láng Benedek (2020) Ticketing rendszer fejlesztése B2B/B2C webáruházak üzemeltetéshez. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat.pdf] PDF
Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of SW Ticketing1.1.zip] Archive (ZIP)
SW Ticketing1.1.zip
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (146kB)
[thumbnail of összefoglalást és a témavázlat.pdf] PDF
összefoglalást és a témavázlat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (185kB)

Absztrakt (kivonat)

<p></p><p><b>ÖSSZEFOGLALÁS</b></p> <p align="center"> </p> <p align="center"> </p> <p align="center">Ticketing rendszer fejlesztése B2B/B2C webáruházak üzemeltetéshez</p> <p align="center"> </p> <p align="center">Láng Benedek/ Gazdaságinformatikus/ Logisztikai informatikus</p> <p> </p> <p> </p> <p>Szakdolgozatomban egy a szakmai gyakorlati helyemen, általam programozott ticketing rendszer tervezését, megvalósítását, tesztelését és bevezetését járom körül.</p> <p> </p> <p>A cég az általa üzemeltetett viszonteladói webáruházakhoz tartozó egy órát meghaladó supportálás fizetőssé tétele mellett döntött, így szükségessé vált az esetek mérése és rögzítése.</p> <p> </p> <p>A felmerülő igények és egyedi adatintegrációs elvárások miatt saját szoftver készítése mellett döntöttünk. A program VBA nyelven készült, illetve az adatbázist MS-SQL segítségével hoztam létre.</p> <p> </p> <p>2. Fejezet – Felépítés, tervezés</p> <p>A tervezés folyamán a program alap funkciói mellett a legnagyobb hangsúlyt a felhasználók, azaz a munkatársaim igényei kapták. Az adminisztrációs feladatot a lehető legkiterjedtebb adatmegjelenítéssel igyekeztem ellensúlyozni, ami segítségével kiválthat és egyszerűsíthet más rendszereket. A tervez során összegyűjtöttem az igényeket, elvárásokat és a feladatokat elkülönítve megalkottam a várható kódstruktúrát.</p> <p>A ticketek rögzítéséhez egy saját adatbázist hoztam létre, az ismétlődő adatokat külön adattáblában rögzítettem, így hatékonyabbá téve az adatrendszert.</p> <p>A struktúra a további fejlesztések által jelentősen átalakult a tervezethez képest, azonban az elvárásokat mind sikerült teljesíteni.</p> <p><b> </b></p> <b><br clear="all" /> </b> <p><b> </b></p> <p><b> </b></p> <p><b> </b></p> <p><b> </b></p> <p> </p> <p>3. Fejezet - Ticketing rendszer megvalósítása</p> <p>Az adatintegrációt két forrásból kellett megoldani, az ERP vállalatirányítási rendszerből és a Shopwell (viszonteladói webáruházak) adattáblából. Az ERP rendszerrel a program szintén MS-SQL kódok segítségével kommunikál, itt szerepel az összes viszonteladóhoz tartozó adat. A ticketing rendszerben csak partnerkódot tárolunk, így minden megjelenítésnél is ezzel a rendszerrel kommunikálunk.</p> <p>A Shopwell adattábla egy a webáruházzal rendelkező felhasználók Shopwellel kapcsolatos adatait tartalmazza egy a hálózati meghajtón található Excel adattáblában. A rendszerek összehangolása partnerkód alapján zajlik.</p> <p> </p> <p>Az integrálás a partnerkeresésnél nyer igazán értelmet, a felhasználó három paraméter szerint tud keresni a megfelelő partnerre és azonnal hozzájut mindkét rendszer partnerhez kapcsolódó adataihoz.</p> <p>A partner kiválasztása után indítható a ticket rögzítése, valamint a felhasználó megtekintheti a partner korábbi jegyeit, eseteit.</p> <p>A partnerhez tartozó ügyintézők és a kategóriák listából választhatóak, ezeket is adatbázisból frissítjük.</p> <p>Az egygombos stopper mutatja a rögzítés idejét, mellette az adott havi felhasznált support idő is megjelenik és a stopperrel szinkronban dinamikusan mutatja az aktuális állást.</p> <p>A mentés esetén ellenőrzöm a megadott adatokat, szükség esetén értesítem a felhasználót a hiányzó adatokról. Amennyiben az adatok rendben vannak új ticket jön létre a ticketing adatbázisban.</p> <br clear="all" /> <p> </p> <p> </p> <p> </p> <p> </p> <p>4. Fejezet – Adatfeldolgozás</p> <p>A ticketek bizonyos adatai változtathatóak, erre szükség lehet téves adatfelvitel során vagy például amennyiben később kiderül, hogy hibajelenségről van szó. A ticketek módosításait biztonsági okokból szintén naplózzuk. A módosításra és módosítások megtekintésére egy külön ablakot hoztam létre, a ticketek között dátum és partner szerint is lehet szűrni.</p> <p> </p> <p>A harmadik munkalapon vizsgáljuk az egy órát túllépő, fizetősnek jelölt supportálást igénybe vevő partnereket, minden adatot listázunk, ami szükséges lehet a számlázás előkészítéséhez. A későbbiekben ide további statisztikai lekérdezéseket tervezünk beépíteni.</p> <p> </p> <p>A tesztelés során több megjelenítési hibát javítottam, illetve a visszajelzések alapján átalakítottam funkciókat, illetve új funkciókat építettem bele a ticketing rendszerembe. Ilyenek voltak a változtatások logolása vagy a részben fizetős support állapot bevezetése.</p> <p> </p> <p>A tesztelés befejeztével elkezdődött a program éles használata és az eddigi visszajelzések alapján a program a funkciójának betöltése mellett segíti a munkavégzést és a munkatársak szívesen használják, hasznosnak tartják.</p><br />

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Gazdaságinformatika Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdaságinformatikus (BA)

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Bozó Mária
Belső
Mestertanár, Gazdaságinformatika Tanszék, PSZK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: adatbázis, Excel, programfejlesztés, support system, Visual Basic
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Dec. 28. 06:34
Utolsó módosítás: 2021. Már. 29. 11:11

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet