Ticketing rendszer fejlesztése B2B/B2C webáruházak üzemeltetéshez

Láng Benedek (2020) Ticketing rendszer fejlesztése B2B/B2C webáruházak üzemeltetéshez. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat.pdf] PDF
Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of SW Ticketing1.1.zip] Archive (ZIP)
SW Ticketing1.1.zip
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (146kB)
[thumbnail of összefoglalást és a témavázlat.pdf] PDF
összefoglalást és a témavázlat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (185kB)

Absztrakt (kivonat)

ÖSSZEFOGLALÁS  Ticketingrendszer fejlesztése B2B/B2C webáruházak üzemeltetéshez LángBenedek/ Gazdaságinformatikus/ Logisztikai informatikus  Szakdolgozatombanegy a szakmai gyakorlati helyemen, általam programozott ticketing rendszertervezését, megvalósítását, tesztelését és bevezetését járom körül. Acég az általa üzemeltetett viszonteladói webáruházakhoz tartozó egy órátmeghaladó supportálás fizetőssé tétele mellett döntött, így szükségessé vált azesetek mérése és rögzítése. Afelmerülő igények és egyedi adatintegrációs elvárások miatt saját szoftverkészítése mellett döntöttünk. A program VBA nyelven készült, illetve azadatbázist MS-SQL segítségével hoztam létre. 2.Fejezet – Felépítés, tervezésAtervezés folyamán a program alap funkciói mellett a legnagyobb hangsúlyt a felhasználók,azaz a munkatársaim igényei kapták. Az adminisztrációs feladatot a lehetőlegkiterjedtebb adatmegjelenítéssel igyekeztem ellensúlyozni, ami segítségévelkiválthat és egyszerűsíthet más rendszereket. A tervez során összegyűjtöttem azigényeket, elvárásokat és a feladatokat elkülönítve megalkottam a várhatókódstruktúrát.Aticketek rögzítéséhez egy saját adatbázist hoztam létre, az ismétlődő adatokatkülön adattáblában rögzítettem, így hatékonyabbá téve az adatrendszert.Astruktúra a további fejlesztések által jelentősen átalakult a tervezethezképest, azonban az elvárásokat mind sikerült teljesíteni.      3. Fejezet - Ticketing rendszer megvalósításaAzadatintegrációt két forrásból kellett megoldani, az ERP vállalatirányításirendszerből és a Shopwell (viszonteladói webáruházak) adattáblából. Az ERP rendszerrela program szintén MS-SQL kódok segítségével kommunikál, itt szerepel az összes viszonteladóhoztartozó adat. A ticketing rendszerben csak partnerkódot tárolunk, így mindenmegjelenítésnél is ezzel a rendszerrel kommunikálunk.AShopwell adattábla egy a webáruházzal rendelkező felhasználók Shopwellelkapcsolatos adatait tartalmazza egy a hálózati meghajtón található Excel adattáblában.A rendszerek összehangolása partnerkód alapján zajlik. Azintegrálás a partnerkeresésnél nyer igazán értelmet, a felhasználó háromparaméter szerint tud keresni a megfelelő partnerre és azonnal hozzájut mindkétrendszer partnerhez kapcsolódó adataihoz.Apartner kiválasztása után indítható a ticket rögzítése, valamint a felhasználómegtekintheti a partner korábbi jegyeit, eseteit.Apartnerhez tartozó ügyintézők és a kategóriák listából választhatóak, ezeket isadatbázisból frissítjük.Azegygombos stopper mutatja a rögzítés idejét, mellette az adott havi felhasználtsupport idő is megjelenik és a stopperrel szinkronban dinamikusan mutatja azaktuális állást.Amentés esetén ellenőrzöm a megadott adatokat, szükség esetén értesítem afelhasználót a hiányzó adatokról. Amennyiben az adatok rendben vannak új ticketjön létre a ticketing adatbázisban.    4.Fejezet – AdatfeldolgozásAticketek bizonyos adatai változtathatóak, erre szükség lehet téves adatfelvitelsorán vagy például amennyiben később kiderül, hogy hibajelenségről van szó. Aticketek módosításait biztonsági okokból szintén naplózzuk. A módosításra ésmódosítások megtekintésére egy külön ablakot hoztam létre, a ticketek közöttdátum és partner szerint is lehet szűrni. Aharmadik munkalapon vizsgáljuk az egy órát túllépő, fizetősnek jelölt supportálástigénybe vevő partnereket, minden adatot listázunk, ami szükséges lehet aszámlázás előkészítéséhez. A későbbiekben ide további statisztikai lekérdezésekettervezünk beépíteni. Atesztelés során több megjelenítési hibát javítottam, illetve a visszajelzésekalapján átalakítottam funkciókat, illetve új funkciókat építettem bele aticketing rendszerembe. Ilyenek voltak a változtatások logolása vagy a részbenfizetős support állapot bevezetése. Atesztelés befejeztével elkezdődött a program éles használata és az eddigivisszajelzések alapján a program a funkciójának betöltése mellett segíti amunkavégzést és a munkatársak szívesen használják, hasznosnak tartják.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Gazdaságinformatika Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdaságinformatikus (BA)

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: adatbázis, Excel, programfejlesztés, support system, Visual Basic
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Dec. 28. 06:34
Utolsó módosítás: 2021. Már. 29. 11:11

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet