IT Fleet Management szolgáltatásainak vizsgálata és fejlesztése egy multinacionális vállalatnál

Ondrék Dániel (2020) IT Fleet Management szolgáltatásainak vizsgálata és fejlesztése egy multinacionális vállalatnál. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Ondrék_ Dániel_QR2BGJ_szakdolgozat_végleges_2020.pdf] PDF
Ondrék_ Dániel_QR2BGJ_szakdolgozat_végleges_2020.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of BA_TO_Ondrék_Dániel_QR2BGJ.pdf] PDF
BA_TO_Ondrék_Dániel_QR2BGJ.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (294kB)

Absztrakt (kivonat)

<p><p>Szakdolgozatomban az Írisz Kft. CI osztályának IT Fleet Management elnevezésű csoportjának működését igyekeztem bemutatni. Szerettem volna kitérni rá, hogy egy alapvetően raktárkészlet menedzsmenttel és IT szolgáltatásokkal foglalkozó csapat feladatai mennyire szerte ágazóak. </p> <p>Első lépés az eszközök megrendelése. Ez nagy előrelátást és tapasztalatot igényel, hiszen minden évben az előző évben jóváhagyott összegkeretből gazdálkodunk. Onnantól, hogy a készletszint lecsökken valamilyen eszközből odáig, hogy a szállító megérkezik az áruval rengeteg idő telik el. Ez főleg annak köszönhető, hogy a pénzügyi tranzakciókat többször kell ugyanazoknak a vezetőknek jóváhagyniuk, az egyedi igények miatt pedig a gyártási folyamat a rendelés beérkezése után kezdődik csak el. Véleményem szerint fontos, hogy az osztály kiadásai szakértők által ellenőrizve legyenek, azonban a jelenlegi rendszer elavult. A beszerzés informatikai hátterét fejleszteni kellene, integrálni más programokkal, valamint a redundáns jóváhagyásokat kihagyni a rendszerből.</p> <p>A raktárhoz köthető feladatok mind nagyon fontosak a csapat életében. Itt történik az eszközeink tárolása, telepítése, biztonsági adatmegsemmisítés. Jelenleg 3+1 raktárhelységgel dolgozunk, ami sok logisztikai problémát vet fel. Egy nagyobb raktárhelység kialakításával központosítani lehetne a tárolást. Ez lehetőséget adna számítógépek jobb és effektívebb tárolására, így akár egy vészhelyzetet is könnyebben tudnánk kezelni. RFID azonosítási módszerrel a gépek mozgását emberi beavatkozás nélkül tudnánk nyomon követni. Számítógépek telepítésénél az automatizálást, a wipe procedúra esetében a hardver automatikus feltérképezését és a papír alapú adminisztráció elhagyását javasolnám, mint fejlesztési javaslat. </p> <p>A CI osztály egyik kiemelt szolgáltatása az IT Space, amely szoftveres, illetve hardveres támogatást nyújt a felhasználóknak. Itt történik a megrendelt eszközök átvétele, leadása, cseréje, valamint hardveres támogatás nyújtása. Az adminisztráció jelentős része itt történik. Mivel nem áll rendelkezésünkre egy olyan integrált rendszer, amely beérkezéstől, telepítésen át a használatig tudná automatikusan kezelni a számítógépek adatait, így arra kényszerülünk, hogy több rendszerben adminisztráljunk, illetve ahol még ez is kevés, Excel táblákkal egészítjük ki nyilvántartásainkat. Egy ilyen rendszerrel a papír alapú adminisztráció teljesen elhagyható lenne. Az adminisztráció egy helyen történne ezzel időt és energiát felszabadítva, valamint kiküszöbölhető lenne az adatok redundáns tárolása.</p> <p>A rendelések teljesítése egy ticket feldolgozásával kezdődik. A művelet megoldható emberi beavatkozás nélkül is. Egy megfelelő megrendelői űrlap megalkotásával minden szokványos rendelés feldolgozását végezhetné a rendszer automatikusan, csupán az egyedi igények teljesítéséhez kellene emberi interakció. </p> <p>Kutatómunkám során arra jutottam, hogy az IT Fleet Management fejlesztése, mind hardveres, mind szoftveres részről támogatható. Ez legtöbb esetben több rendszer integrálásával lenne megoldható. Egy vészhelyzet könnyedén meg tudja mutatni a rendszer gyenge pontjait. </p> <p>A szakdolgozatomban kitűzött célokat úgy gondolom sikerült elérnem. Jobban megvizsgálva a folyamatainkat, mindegyikben találhatunk fejlesztendő területeket. Sok különböző rendszerben kell dolgoznunk, ami egyáltalán nem optimális. Az általam javasolt fejlesztési ötletek elsősorban az emberi tényezőből származó hibákat minimalizálná minél több adminisztrációs feladat automatizálásával. Az IT eszközeinket jobban és pontosabban is nyomon tudnánk követni. A raktáraink egyesítésével és újragondolásával rengeteg helyet nyernénk. </p> <p>Mindenképpen egy testre szabott, integrált vállalat irányítási szoftver megtervezését javasolnám, mint legfontosabb megoldandó feladat.</p><br></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Gazdaságinformatika Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdaságinformatikus (BA)

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Honfi Vid Sebestyén
Belső
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: adminisztráció, információs rendszer, logisztika, optimalizálás, raktározás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Dec. 28. 06:32
Utolsó módosítás: 2021. Már. 29. 10:47

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet