Ondrék Dániel (2020) IT Fleet Management szolgáltatásainak vizsgálata és fejlesztése egy multinacionális vállalatnál. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Ondrék_ Dániel_QR2BGJ_szakdolgozat_végleges_2020.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
BA_TO_Ondrék_Dániel_QR2BGJ.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (294kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatombanaz Írisz Kft. CI osztályának IT Fleet Management elnevezésű csoportjánakműködését igyekeztem bemutatni. Szerettem volna kitérni rá, hogy egy alapvetőenraktárkészlet menedzsmenttel és IT szolgáltatásokkal foglalkozó csapatfeladatai mennyire szerte ágazóak. Elsőlépés az eszközök megrendelése. Ez nagy előrelátást és tapasztalatot igényel,hiszen minden évben az előző évben jóváhagyott összegkeretből gazdálkodunk.Onnantól, hogy a készletszint lecsökken valamilyen eszközből odáig, hogy aszállító megérkezik az áruval rengeteg idő telik el. Ez főleg annak köszönhető,hogy a pénzügyi tranzakciókat többször kell ugyanazoknak a vezetőknekjóváhagyniuk, az egyedi igények miatt pedig a gyártási folyamat a rendelésbeérkezése után kezdődik csak el. Véleményem szerint fontos, hogy az osztálykiadásai szakértők által ellenőrizve legyenek, azonban a jelenlegi rendszerelavult. A beszerzés informatikai hátterét fejleszteni kellene, integrálni másprogramokkal, valamint a redundáns jóváhagyásokat kihagyni a rendszerből.Araktárhoz köthető feladatok mind nagyon fontosak a csapat életében. Itttörténik az eszközeink tárolása, telepítése, biztonsági adatmegsemmisítés.Jelenleg 3+1 raktárhelységgel dolgozunk, ami sok logisztikai problémát vet fel.Egy nagyobb raktárhelység kialakításával központosítani lehetne a tárolást. Ezlehetőséget adna számítógépek jobb és effektívebb tárolására, így akár egyvészhelyzetet is könnyebben tudnánk kezelni. RFID azonosítási módszerrel agépek mozgását emberi beavatkozás nélkül tudnánk nyomon követni. Számítógépektelepítésénél az automatizálást, a wipe procedúra esetében a hardverautomatikus feltérképezését és a papír alapú adminisztráció elhagyását javasolnám,mint fejlesztési javaslat. ACI osztály egyik kiemelt szolgáltatása az IT Space, amely szoftveres, illetvehardveres támogatást nyújt a felhasználóknak. Itt történik a megrendelteszközök átvétele, leadása, cseréje, valamint hardveres támogatás nyújtása. Azadminisztráció jelentős része itt történik. Mivel nem áll rendelkezésünkre egyolyan integrált rendszer, amely beérkezéstől, telepítésen át a használatigtudná automatikusan kezelni a számítógépek adatait, így arra kényszerülünk,hogy több rendszerben adminisztráljunk, illetve ahol még ez is kevés, Exceltáblákkal egészítjük ki nyilvántartásainkat. Egy ilyen rendszerrel a papíralapú adminisztráció teljesen elhagyható lenne. Az adminisztráció egy helyentörténne ezzel időt és energiát felszabadítva, valamint kiküszöbölhető lenne azadatok redundáns tárolása.Arendelések teljesítése egy ticket feldolgozásával kezdődik. A művelet megoldhatóemberi beavatkozás nélkül is. Egy megfelelő megrendelői űrlap megalkotásávalminden szokványos rendelés feldolgozását végezhetné a rendszer automatikusan,csupán az egyedi igények teljesítéséhez kellene emberi interakció. Kutatómunkámsorán arra jutottam, hogy az IT Fleet Management fejlesztése, mind hardveres,mind szoftveres részről támogatható. Ez legtöbb esetben több rendszerintegrálásával lenne megoldható. Egy vészhelyzet könnyedén meg tudja mutatni arendszer gyenge pontjait. Aszakdolgozatomban kitűzött célokat úgy gondolom sikerült elérnem. Jobbanmegvizsgálva a folyamatainkat, mindegyikben találhatunk fejlesztendőterületeket. Sok különböző rendszerben kell dolgoznunk, ami egyáltalán nemoptimális. Az általam javasolt fejlesztési ötletek elsősorban az emberitényezőből származó hibákat minimalizálná minél több adminisztrációs feladatautomatizálásával. Az IT eszközeinket jobban és pontosabban is nyomon tudnánkkövetni. A raktáraink egyesítésével és újragondolásával rengeteg helyetnyernénk. Mindenképpenegy testre szabott, integrált vállalat irányítási szoftver megtervezésétjavasolnám, mint legfontosabb megoldandó feladat.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Gazdaságinformatika Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | adminisztráció, információs rendszer, logisztika, optimalizálás, raktározás |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2020. Dec. 28. 06:32 |
Utolsó módosítás: | 2021. Már. 29. 10:47 |
Actions (login required)
Tétel nézet |