Láng Dorina (2020) Fenntartható divat vagy divatos fenntarthatóság? A társadalmi felelősségvállalás és a fast fashion kapcsolata az Inditexnél. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
BA_Szakdolgozat_Láng_Dorina_U2OFEJ_Fenntartható_divat_vagy_divatos_fenntarthatóság.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
|
PDF
BA_TO_Láng_Dorina_U2OFEJ.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (277kB) |
Absztrakt (kivonat)
A „fast fashion” kifejezés egyrészt az olcsó, piacot gyorsanés nagy mennyiségben beterítő divatcikkekre utal, másrészt pedig arra az üzletimodellre/stratégiára, mely az iparban megjelenő tendenciákra szolgál válaszul,a formatervezés és a termékválaszték gyors és hatékony fejlesztése által. Atrendek villámgyors váltakozása ösztönzi a konstans vásárlási kedvet aziparosodott világban még akkor is, ha ezáltal a fenntarthatatlanságot testesítimeg. Nem ritka, hogy ami ma még divatos, holnap már a kukában végzi. Többekközött ezen gyakorlatoknak köszönhetően a divatipar mára már az egyiklegszennyezőbb iparággá nőtte ki magát. Mértéktelen és pazarló életvitelünkeredménye a grandiózus környezetszennyezés, mely Földünk egyik legnagyobbproblémája. Azonban ezek felismerése a fenntartható üzleti gyakorlatok egyrenagyobb szépszerűségét hozta magával. A vállalati felelősségvállalás és a CSRtérnyerésének köszönhetően egyre több vállalat alkalmaz felelős gyakorlatokattevékenységében. Ezen témák a Triple Bottom Line három pillérének (társadalmi,környezeti, gazdasági) bontásában kerülnek feldolgozásra ebben a dolgozatban,illetve kibúvó stratégiákat is bemutat vállalati- valamint egyéni szinten akritikai szemlélet biztosítása érdekében. Ez a dolgozat az Inditex spanyol fastfashion cég fenntarthatósági törekvéseit vizsgálja és ismerteti, miközben arrakeresi a választ, hogy lehet-e valóban felelős és fenntartható egy olyan globálisnagyvállalat, aki a fast fashion üzleti modelljét alkalmazza. A témaválasztásta téma aktualitása, valamint a cégnél szerzett másfél éves tapasztalatomindokolta. Adolgozat része egy primer kutatás is, melynek keretein belül az Inditextársadalmi felelősségvállalása dolgozói- valamint vásárlói szemszögből kerül áttekintésre,majd pedig összehasonlításra. Ehhez a kvantitatív adatok gyűjtése interneteskérdőívek által valósult meg holisztikus elemzés alkalmazásával. Az adatgyűjtésközösségi platformokon történt, kényelmi mintát eredményezve. Adattisztításután a dolgozói kérdőív kitöltőinek száma 34, a vásárlóié pedig 137 fő volt. Azalkalmazott-vevő összevetésnek köszönhetően könnyen kiszűrhetők voltak atorzítások, véleménybeli eltérések. A kapott válaszok kiértékelése Excelbentörtént.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | CSR, divat, fast fashion, fenntartható fejlődés, fenntarthatóság, Inditex, környezetkárosító hatások |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2020. Dec. 28. 06:28 |
Utolsó módosítás: | 2021. Már. 29. 09:56 |
Actions (login required)
Tétel nézet |