Kisvállalkozás információrendszerének bemutatása, fejlesztési lehetőségek

Lajos Dénes Sebastián (2020) Kisvállalkozás információrendszerének bemutatása, fejlesztési lehetőségek. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of FOSZK_Záródolgozat_Lajos_Dénes_Sebastián_DBIAXW.pdf] PDF
FOSZK_Záródolgozat_Lajos_Dénes_Sebastián_DBIAXW.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (682kB)
[thumbnail of FOSZK_OF_Lajos_Dénes_Sebastián_DBIAXW.pdf] PDF
FOSZK_OF_Lajos_Dénes_Sebastián_DBIAXW.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (280kB)

Absztrakt (kivonat)

<p>Szakmai gyakorlatom a Tüske Kft. oktatási és vizsga központban töltöttem rendszergazda és üzemeltető beosztásban. Főbb feladataim közé a vállalat működéséhez szükséges informatikai háttér biztosítása és kezelése, az eszközök kiadása és karbantartása, illetve az oktatáshoz szükséges fájlok kezelése tartozott. Az itt eltöltött időszak során keltette fel figyelmem az informatikai hálózat kezdetleges állapota. Úgy gondoltam záródolgozatom témájának ennek a kisvállalatnak a rendszerének bemutatása és fejlesztési lehetősége lesz a megfelelő. Kutatásomhoz primer módszerrel a szakirodalmat, értekezéseket használtam, szekunderként pedig az alkalmazottaktól kértem segítséget egy kérdőív keretében.<br />Először is az általános vállalati információs rendszerek felépítését mutattam be. Ezen rendszerek felépítését, felhasználási szintjeit, előnyeit, hátrányait. Ezeken kívül bemutatom az ERP rendszerek és adattáházak felépítési és működési alapjait is.<br />Ezután a Tüske Kft. működési folyamatát és az ahhoz szükséges informatikai háttér kerül bemutatásra. Szó esik a beiratkozás és oktatás menetéről, az ehhez használt felületekről, továbbá a képzések engedélyezéséhez, vizsgák bejelentéséhez és statisztikai adatok küldéséhez szükséges felületek működését is bemutatom.<br />Miután ezek elemzésre kerültek, a fejlesztési lehetőségeket elemzem két részben. Az elsőben a cég dolgozóinak véleménye alapján mutatom be az eddigi problémákat és ezekre keresek elméleti megoldásokat. A második saját kutatásaim alapján mutatom be a rendszer fejlesztéshez szükséges feltételeket, a vállalat működési részeit kielégítő megoldásokat. Úgy gondolom a megfelelő lépés elsősorban a céges szerveren tárolt fájlok, adatbázis szintre emelése. Ezután lehetne megkezdeni a korábban bemutatott rendszerek bevezetését az oktatási központ struktúrájába. A rendszereken túl az e-learning felület Moodle-re való módosítását is javaslom, ennek előnyeit és költségeit bemutatva.<br />Amennyiben sikerül ezeket a fejlesztéseket implementálni a jövőbeli lehetőségeket is elemzem. Itt főképp az ERP, adattárház és OLAP rendszerek bevezetéséhez szükséges feltételeket, megvalósítási lehetőségeket mutatom be a cég igényeihez mérten. Ezen kívül egy, a vállalat működését megkönnyítő szoftver beiktatásának lehetőségét elemzem, ennek árát és funkcióit bemutatva.<br />Végső soron összefoglalom a dolgozatom tartalmát, kutatási kérdéseim megválaszolásával. A dolgozat írása során nagy segítséget jelentett a kollegák segítőkészsége, pontos választ kaptam minden kérdésemre, így hatékonyan tudtam dolgozni a fejlesztési terven.<br /></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Gazdaságinformatika Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

gazdaságinformatikus

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Szigili Krisztina
Belső
Mestertanár, Gazdaságinformatika Tanszék, PSZK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: ERP rendszerek, fejlesztés(ek), felnőttoktatás, információrendszer, kisvállalkozások
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Dec. 28. 06:27
Utolsó módosítás: 2021. Már. 29. 09:35

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet