Élmény-gasztronómia: Az ügyfélközpontú szolgáltatás tervezés receptje

Oswald Réka (2020) Élmény-gasztronómia: Az ügyfélközpontú szolgáltatás tervezés receptje. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Oswald_Reka_szakdolgozat_Service_Design_Gasztronomia_2020_final.pdf] PDF
Oswald_Reka_szakdolgozat_Service_Design_Gasztronomia_2020_final.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (8MB)
[thumbnail of Oswald_Reka_szakdolgozat_Service_Design_gasztro_osszefoglalas.pdf] PDF
Oswald_Reka_szakdolgozat_Service_Design_gasztro_osszefoglalas.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (223kB)

Absztrakt (kivonat)

<p></p><p>Szakdolgozatomban a Service Design módszertan alkalmazásának létjogosultságát vizsgálom gasztronómiai vállalkozások - kiemelten bisztrók, kávézók – területén, fókuszálva az ügyfélélmény kialakítására az újonnan nyíló helységek, illetve profilváltás esetére. Célom, hogy kutatásommal egy szektor-specifikus, kisvállalkozók számára könnyen elsajátítható Service Design útmutatót alapozzak meg azáltal, hogy nem csak a Service Design szakirodalmi elméletét dolgozom fel, és a hazai gasztronómiai szektor helyzetét, jelenlegi gyakorlatait és kihívásait ismerem meg, hanem gyakorlati Service Design szemléletmódú szolgáltatásfejlesztési folyamatot is megvalósítok. </p> <p> </p> <p>Szakdolgozatom három fő tartalmi egységre bontható. Első jelentős egységet a dolgozatom kapcsán érintett fő elméletek feldolgozása és összesítése adja, melynek során kitérek a vevői élmény, és élménygazdaság elméletére, bemutatom a Design Thinking – azaz a tervezői gondolkodás – elméletét, illetve a Service Design – azaz a design szemléletű szolgáltatásfejlesztés – alapelveit, jellemzőit és folyamatát. Második egységben bemutatom a hazai gasztronómiai piac jelenlegi helyzetét és kihívásait, piaci adatok és szakértői interjúk alapján. Párhuzamot vonok sikeres gasztronómiai vállalkozások és Service Design személéletmód jellemzői között, bemutatva a Service Design szektor specifikus alkalmazásának lehetőségeit. </p> <p> </p> <p> </p> <p> </p> <p> </p> <p>Egy gasztronómiai vállalkozás specifikus és jelentős szolgáltatáskialakítási mérföldköveit tekintve, javaslatot teszek adott helyzetekre alkalmazható Service Design módszertanokra. A szakdolgozat gyakorlati fejezetében egy saját Service Design szemléletű szolgáltatás fejlesztési folyamatot mutatok be. Felvázolom az eset körülményeit, a folyamat résztvevőit és megtervezését, majd részletesen bemutatom az alkalmazott módszertanokat. A folyamat leírását követően értékelem a szolgáltatásfejlesztés eredményességét a design projektek sikertényezői, illetve gazdasági teljesítménymutatók alapján, majd az egész folyamatra vonatkozóan személyes reflexióimat, élményeimet és fontos tapasztalataimat összesítem.</p> <p> </p> <p>A szolgáltatás fejlesztés esetét egy saját vállalkozás új kávézó egységének nyitása adta, melynek teljes megvalósítását – így a szolgáltatás fejlesztési folyamatot is - a vírushelyzet megakadályozta, azonban kutatási témámat véleményem szerint így is sikerült megfelelő módon körbejárni. A Service Design folyamat eredményeképp – mely az eredeti koncepcióhoz képest más céllal, de megvalósult – kimagasló ügyfélelégedettséget és visszatérő vásárlói arányt értünk el, mely arra enged következtetni, hogy a szemléletmód alkalmazása eredményes lehet sikeres szolgáltatási koncepciók kialakításában. </p> <p> </p> <p> </p> <p> </p> <p> </p> <p> </p> <h1 align="center"> </h1><br>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Vállalkozásfejlesztés

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Réthi Gábor
Belső
főiskolai docens, Menedzsment Tanszék, PSZK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Design Thinking, gasztronómia, Service Design, szolgáltatás tervezés, üzletfejlesztés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Dec. 28. 06:26
Utolsó módosítás: 2021. Már. 29. 09:20

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet