Oswald Réka (2020) Élmény-gasztronómia: Az ügyfélközpontú szolgáltatás tervezés receptje. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Oswald_Reka_szakdolgozat_Service_Design_Gasztronomia_2020_final.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (8MB) |
|
PDF
Oswald_Reka_szakdolgozat_Service_Design_gasztro_osszefoglalas.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (223kB) |
Absztrakt (kivonat)
<p></p><p>Szakdolgozatomban a Service Design módszertan alkalmazásának létjogosultságát vizsgálom gasztronómiai vállalkozások - kiemelten bisztrók, kávézók – területén, fókuszálva az ügyfélélmény kialakítására az újonnan nyíló helységek, illetve profilváltás esetére. Célom, hogy kutatásommal egy szektor-specifikus, kisvállalkozók számára könnyen elsajátítható Service Design útmutatót alapozzak meg azáltal, hogy nem csak a Service Design szakirodalmi elméletét dolgozom fel, és a hazai gasztronómiai szektor helyzetét, jelenlegi gyakorlatait és kihívásait ismerem meg, hanem gyakorlati Service Design szemléletmódú szolgáltatásfejlesztési folyamatot is megvalósítok. </p> <p> </p> <p>Szakdolgozatom három fő tartalmi egységre bontható. Első jelentős egységet a dolgozatom kapcsán érintett fő elméletek feldolgozása és összesítése adja, melynek során kitérek a vevői élmény, és élménygazdaság elméletére, bemutatom a Design Thinking – azaz a tervezői gondolkodás – elméletét, illetve a Service Design – azaz a design szemléletű szolgáltatásfejlesztés – alapelveit, jellemzőit és folyamatát. Második egységben bemutatom a hazai gasztronómiai piac jelenlegi helyzetét és kihívásait, piaci adatok és szakértői interjúk alapján. Párhuzamot vonok sikeres gasztronómiai vállalkozások és Service Design személéletmód jellemzői között, bemutatva a Service Design szektor specifikus alkalmazásának lehetőségeit. </p> <p> </p> <p> </p> <p> </p> <p> </p> <p>Egy gasztronómiai vállalkozás specifikus és jelentős szolgáltatáskialakítási mérföldköveit tekintve, javaslatot teszek adott helyzetekre alkalmazható Service Design módszertanokra. A szakdolgozat gyakorlati fejezetében egy saját Service Design szemléletű szolgáltatás fejlesztési folyamatot mutatok be. Felvázolom az eset körülményeit, a folyamat résztvevőit és megtervezését, majd részletesen bemutatom az alkalmazott módszertanokat. A folyamat leírását követően értékelem a szolgáltatásfejlesztés eredményességét a design projektek sikertényezői, illetve gazdasági teljesítménymutatók alapján, majd az egész folyamatra vonatkozóan személyes reflexióimat, élményeimet és fontos tapasztalataimat összesítem.</p> <p> </p> <p>A szolgáltatás fejlesztés esetét egy saját vállalkozás új kávézó egységének nyitása adta, melynek teljes megvalósítását – így a szolgáltatás fejlesztési folyamatot is - a vírushelyzet megakadályozta, azonban kutatási témámat véleményem szerint így is sikerült megfelelő módon körbejárni. A Service Design folyamat eredményeképp – mely az eredeti koncepcióhoz képest más céllal, de megvalósult – kimagasló ügyfélelégedettséget és visszatérő vásárlói arányt értünk el, mely arra enged következtetni, hogy a szemléletmód alkalmazása eredményes lehet sikeres szolgáltatási koncepciók kialakításában. </p> <p> </p> <p> </p> <p> </p> <p> </p> <p> </p> <h1 align="center"> </h1><br>
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Konzulens(ek)
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | Design Thinking, gasztronómia, Service Design, szolgáltatás tervezés, üzletfejlesztés |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2020. Dec. 28. 06:26 |
Utolsó módosítás: | 2021. Már. 29. 09:20 |
Actions (login required)
Tétel nézet |