Oswald Réka (2020) Élmény-gasztronómia: Az ügyfélközpontú szolgáltatás tervezés receptje. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Oswald_Reka_szakdolgozat_Service_Design_Gasztronomia_2020_final.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (8MB) |
|
PDF
Oswald_Reka_szakdolgozat_Service_Design_gasztro_osszefoglalas.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (223kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatomban a Service Designmódszertan alkalmazásának létjogosultságát vizsgálom gasztronómiai vállalkozások - kiemelten bisztrók,kávézók – területén, fókuszálva az ügyfélélmény kialakítására az újonnan nyílóhelységek, illetve profilváltás esetére. Célom, hogy kutatásommal egyszektor-specifikus, kisvállalkozók számára könnyen elsajátítható Service Designútmutatót alapozzak meg azáltal, hogy nem csak a Service Design szakirodalmielméletét dolgozom fel, és a hazai gasztronómiai szektor helyzetét, jelenlegigyakorlatait és kihívásait ismerem meg, hanem gyakorlati Service Designszemléletmódú szolgáltatásfejlesztési folyamatot is megvalósítok. Szakdolgozatom három fő tartalmi egységre bontható.Első jelentős egységet a dolgozatom kapcsán érintett fő elméletek feldolgozásaés összesítése adja, melynek során kitérek a vevői élmény, és élménygazdaságelméletére, bemutatom a Design Thinking – azaz a tervezői gondolkodás –elméletét, illetve a Service Design – azaz a design szemléletűszolgáltatásfejlesztés – alapelveit, jellemzőit és folyamatát. Másodikegységben bemutatom a hazai gasztronómiai piac jelenlegi helyzetét éskihívásait, piaci adatok és szakértői interjúk alapján. Párhuzamot vonoksikeres gasztronómiai vállalkozások és Service Design személéletmód jellemzőiközött, bemutatva a Service Design szektor specifikus alkalmazásánaklehetőségeit. Egy gasztronómiai vállalkozás specifikus ésjelentős szolgáltatáskialakítási mérföldköveit tekintve, javaslatot teszekadott helyzetekre alkalmazható Service Design módszertanokra. A szakdolgozatgyakorlati fejezetében egy saját Service Design szemléletű szolgáltatásfejlesztési folyamatot mutatok be. Felvázolom az eset körülményeit, a folyamatrésztvevőit és megtervezését, majd részletesen bemutatom az alkalmazottmódszertanokat. A folyamat leírását követően értékelem a szolgáltatásfejlesztéseredményességét a design projektek sikertényezői, illetve gazdaságiteljesítménymutatók alapján, majd az egész folyamatra vonatkozóan személyesreflexióimat, élményeimet és fontos tapasztalataimat összesítem. A szolgáltatás fejlesztés esetét egy sajátvállalkozás új kávézó egységének nyitása adta, melynek teljes megvalósítását –így a szolgáltatás fejlesztési folyamatot is - a vírushelyzet megakadályozta,azonban kutatási témámat véleményem szerint így is sikerült megfelelő módonkörbejárni. A Service Design folyamat eredményeképp – mely az eredetikoncepcióhoz képest más céllal, de megvalósult – kimagasló ügyfélelégedettségetés visszatérő vásárlói arányt értünk el, mely arra enged következtetni, hogy aszemléletmód alkalmazása eredményes lehet sikeres szolgáltatási koncepciókkialakításában.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | Design Thinking, gasztronómia, Service Design, szolgáltatás tervezés, üzletfejlesztés |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2020. Dec. 28. 06:26 |
Utolsó módosítás: | 2021. Már. 29. 09:20 |
Actions (login required)
Tétel nézet |