A Magyar Telekom Nyrt. tevékenységének és üzleti teljesítményének elemzése

Mizsei Dániel (2020) A Magyar Telekom Nyrt. tevékenységének és üzleti teljesítményének elemzése. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of A Magyar Telekom Nyrt. tevékenységének és üzleti teljesítményének elemzése.pdf] PDF
A Magyar Telekom Nyrt. tevékenységének és üzleti teljesítményének elemzése.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2025. Május 13..

Download (2MB)
[thumbnail of FOSZK_Titkosítási_kérelem_Mizsei Dániel_KYA7O3.pdf] PDF
FOSZK_Titkosítási_kérelem_Mizsei Dániel_KYA7O3.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (210kB)
[thumbnail of FOSZK_OF_Mizsei_Dániel_KYA7O3.pdf] PDF
FOSZK_OF_Mizsei_Dániel_KYA7O3.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2025. Május 13..

Download (267kB)

Absztrakt (kivonat)

<p><p>Záródolgozatom a „Vállalkozás tevékenysége, teljesítménye, elemzési rendszere és informatikai háttere” című témából írtam. Azért választottam ezt a témát, mivel bele lehet vegyíteni a pénzügyet, az üzleti informatikát, a kontrollingot és a tevékenységmenedzsmentet is, amelyek mind nagyon közel állnak hozzám. Az elméleti részhez először a könyvtárban kutattam, illetve az interneten kerestem különböző témabeli tanulmányokat, könyveket és weboldalakat. A szakmai gyakorlatomat a Magyar Telekom Nyrt. kontrolling igazgatóságán töltöttem. A gyakorlat során rengeteg tapasztalatot szereztem mind a kontrolling, mind a nagyvállalati élet szempontjából. Megismertem a vállalat tevékenységét, szervezeti felépítését pénzügyi- és tervezési folyamatait, a forecast és a reporting rendszer működését. Dolgozatomban ezen tapasztalataimat, illetve a Telekomnál tanultakat mutatom be.</p> <p>A bevezetőben a témaválasztás és a cégválasztás okát írtam le, továbbá a cég tevékenységét is összefoglaltam röviden. A Magyar Telekom Nyrt. Magyarország vezető infokommunikációs szolgáltatója, amely a régi Matávból alakult ki. Szolgáltatásait lakossági, üzleti és nagykereskedelmi (wholesale) területeken nyújtja. Fő tevékenysége a magyarországi, macedóniai és a montenegrói vezetékes és mobil szolgáltatásokat foglalja magában. </p> <p>Az elméleti részt a szolgáltató tevékenységekkel kezdtem. A szolgáltatások definíciói után elmélyedtem a különböző tipológiákban, majd a szolgáltatások jellemzőit ismertettem a HIPI elven keresztül. Erre azért volt szükség, mert a Magyar Telekom egy szolgáltató vállalat. Ezután az üzleti teljesítmény szintjeit és a teljesítménymérés módszereit írtam le, illetve kifejtettem a teljesítményprizma és a balanced scorecard módszertanát is. Végül az elemzési és vállalatirányítási szoftvereket részleteztem, hiszen ezek a vállalat mozgatórugói, és fontos megismerni a működésüket. Legnagyobb része az ERP rendszerekről és a többdimenziós adatbázisokról szól. </p> <p>A gyakorlati részt a teljesítmény elemzés megjelenésével kezdtem a Telekomra levetítve. Először röviden ismertettem a tervezési folyamatokat, hiszen a teljesítmény elemzés fő sarokszámai a tervezés során alakulnak ki. Majd az üzleti teljesítmény szintjeire szétbontva a különböző mutatókat részleteztem. Kiemelt hangsúlyt fektettem a környezeti és társadalmi teljesítmény sarokszámaira, mivel napjainkban egyre nagyobb ennek a jelentősége. </p> <p>A következő fejezet a cég ERP rendszeréről, az SAP-ről szól. Először magának a szoftvernek a történetével kezdtem, majd a tulajdonságait ismertettem, végül leírtam azt, hogy mire használja a cég. Ezután a tervezés és a riportkészítés rendszerei következtek, a TM1, a DWH, a Dashboard és az SAP tervezési funkciói. Továbbá a dolgozói rendszereket is ismertettem. Ilyen például az intranet. </p> <p>Összegzésként leírtam a cég működéséről és üzleti folyamatairól alkotott véleményem, illetve azt, hogy szerintem mi a sikerük kulcsa. Az itt töltött idő és a dolgozat írása szerintem segített megismerni, hogy hogyan működik egy olyan vállalat, amely nemzetközi szinten is nagy sikereket ér el, hogyan tud folyamatosan fejlődni és miként tudja megtartani piacvezető pozícióját. Továbbá megismertem annak az okát is, hogy a cég a legjobb munkáltatók közé tartozik, hiszen az alkalmazottak elégedettsége is nagyon fontos a vállalat számára, ami szintén hozzájárul a folyamatos fejlődéshez, mivel egy elégedett, motivált és jól szervezett csapat működhet a leghatékonyabban.</p><br></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

gazdálkodási és menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Faragóné Lepp Katalin
Belső
Mestertanár, Menedzsment Tanszék, PSZK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: agilis módszertan, ERP rendszerek, SAP, szolgáltatások, üzleti teljesítmény, üzleti tevékenység
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Dec. 28. 06:24
Utolsó módosítás: 2021. Már. 29. 09:18

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet