A Magyar Telekom Nyrt. tevékenységének és üzleti teljesítményének elemzése

Mizsei Dániel (2020) A Magyar Telekom Nyrt. tevékenységének és üzleti teljesítményének elemzése. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of A Magyar Telekom Nyrt. tevékenységének és üzleti teljesítményének elemzése.pdf] PDF
A Magyar Telekom Nyrt. tevékenységének és üzleti teljesítményének elemzése.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2025. Május 13..

Download (2MB)
[thumbnail of FOSZK_Titkosítási_kérelem_Mizsei Dániel_KYA7O3.pdf] PDF
FOSZK_Titkosítási_kérelem_Mizsei Dániel_KYA7O3.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (210kB)
[thumbnail of FOSZK_OF_Mizsei_Dániel_KYA7O3.pdf] PDF
FOSZK_OF_Mizsei_Dániel_KYA7O3.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2025. Május 13..

Download (267kB)

Absztrakt (kivonat)

Záródolgozatom a„Vállalkozás tevékenysége, teljesítménye, elemzési rendszere és informatikaiháttere” című témából írtam. Azért választottam ezt a témát, mivel bele lehetvegyíteni a pénzügyet, az üzleti informatikát, a kontrollingot és atevékenységmenedzsmentet is, amelyek mind nagyon közel állnak hozzám. Azelméleti részhez először a könyvtárban kutattam, illetve az interneten kerestemkülönböző témabeli tanulmányokat, könyveket és weboldalakat. A szakmaigyakorlatomat a Magyar Telekom Nyrt. kontrolling igazgatóságán töltöttem. Agyakorlat során rengeteg tapasztalatot szereztem mind a kontrolling, mind anagyvállalati élet szempontjából. Megismertem a vállalat tevékenységét, szervezetifelépítését pénzügyi- és tervezési folyamatait, a forecast és a reportingrendszer működését. Dolgozatomban ezen tapasztalataimat, illetve a Telekomnáltanultakat mutatom be.A bevezetőben atémaválasztás és a cégválasztás okát írtam le, továbbá a cég tevékenységét isösszefoglaltam röviden. A Magyar Telekom Nyrt. Magyarország vezetőinfokommunikációs szolgáltatója, amely a régi Matávból alakult ki.Szolgáltatásait lakossági, üzleti és nagykereskedelmi (wholesale) területekennyújtja. Fő tevékenysége a magyarországi, macedóniai és a montenegrói vezetékesés mobil szolgáltatásokat foglalja magában. Az elméleti részt aszolgáltató tevékenységekkel kezdtem. A szolgáltatások definíciói utánelmélyedtem a különböző tipológiákban, majd a szolgáltatások jellemzőit ismertettema HIPI elven keresztül. Erre azért volt szükség, mert a Magyar Telekom egyszolgáltató vállalat. Ezután az üzleti teljesítmény szintjeit és ateljesítménymérés módszereit írtam le, illetve kifejtettem a teljesítményprizmaés a balanced scorecard módszertanát is. Végül az elemzési ésvállalatirányítási szoftvereket részleteztem, hiszen ezek a vállalatmozgatórugói, és fontos megismerni a működésüket. Legnagyobb része az ERPrendszerekről és a többdimenziós adatbázisokról szól. A gyakorlati részt ateljesítmény elemzés megjelenésével kezdtem a Telekomra levetítve. Előszörröviden ismertettem a tervezési folyamatokat, hiszen a teljesítmény elemzés fősarokszámai a tervezés során alakulnak ki. Majd az üzleti teljesítményszintjeire szétbontva a különböző mutatókat részleteztem. Kiemelt hangsúlytfektettem a környezeti és társadalmi teljesítmény sarokszámaira, mivelnapjainkban egyre nagyobb ennek a jelentősége. A következő fejezet a cégERP rendszeréről, az SAP-ről szól. Először magának a szoftvernek a történetévelkezdtem, majd a tulajdonságait ismertettem, végül leírtam azt, hogy mirehasználja a cég. Ezután a tervezés és a riportkészítés rendszerei következtek,a TM1, a DWH, a Dashboard és az SAP tervezési funkciói. Továbbá a dolgozóirendszereket is ismertettem. Ilyen például az intranet. Összegzésként leírtam acég működéséről és üzleti folyamatairól alkotott véleményem, illetve azt, hogyszerintem mi a sikerük kulcsa. Az itt töltött idő és a dolgozat írása szerintemsegített megismerni, hogy hogyan működik egy olyan vállalat, amely nemzetköziszinten is nagy sikereket ér el, hogyan tud folyamatosan fejlődni és mikénttudja megtartani piacvezető pozícióját. Továbbá megismertem annak az okát is,hogy a cég a legjobb munkáltatók közé tartozik, hiszen az alkalmazottakelégedettsége is nagyon fontos a vállalat számára, ami szintén hozzájárul afolyamatos fejlődéshez, mivel egy elégedett, motivált és jól szervezett csapatműködhet a leghatékonyabban.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: agilis módszertan, ERP rendszerek, SAP, szolgáltatások, üzleti teljesítmény, üzleti tevékenység
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Dec. 28. 06:24
Utolsó módosítás: 2021. Már. 29. 09:18

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet