Egy vállalat jelentős marketingkommunikációs eszközei a brand és imázsépítésében

Laczkó Levente (2020) Egy vállalat jelentős marketingkommunikációs eszközei a brand és imázsépítésében. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Egy vállalat jelentős marketingkommunikációs eszközei a brand és imázsépítésében .pdf] PDF
Egy vállalat jelentős marketingkommunikációs eszközei a brand és imázsépítésében .pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (954kB)
[thumbnail of FOSZK_OF_Laczkó_Levente_ZDO00U.pdf] PDF
FOSZK_OF_Laczkó_Levente_ZDO00U.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (239kB)

Absztrakt (kivonat)

<p>Amikor a záródolgozatom témájának megjelölésére került sor, fontosnak tartottam, hogy egy olyan témát válasszak, melynek kidolgozása számomra érdekes lesz, a téma aktuális és fel tudjam akár használni későbbi tanulmányaim és munkáim során is, valamint könnyen elérhetőek legyenek a vele kapcsolatos kutatási anyagok és szekunder információk, amelyek segítik majd a téma feldolgozását.  Ezért esett a választásom az Egy vállalat jelentős marketingkommunikációs eszközei a brand és imázsépítésében téma kidolgozására. A véleményemet maga a marketingről legjobban Philip Kotler és Kevin Lane Keller idézete írja le: „Egyszerre művészet és tudomány... (Kotler & Keller, 2006, p. 122).”  Záródolgozatomban bemutattam a marketingkommunikáció számomra leginkább fontosnak tartott elemeit és eszközeit a brand építésének folyamatában, és annak fenntartásában, valamint fejlesztésében. Külön hangsúlyt fektetve a folyamatosan fejlődő online marketing kommunikáció azon eszközeire, melyek a leginkább befolyásolják ezeket a folyamatokat napjainkban. A szakirodalmak, valamint szekunder kutatások eredményeként jutottam arra, hogy egy vállalat során nagyon fontos, hogy milyen márkát alakít ki, mivel a fogyasztók számára jelentős, hogy tudják, azzal a termékkel milyen előnyöket élvezhetnek más termékekkel szemben. Ez nagyban befolyásolja, hogy azt a terméket fogják megvásárolni, más termékekkel szemben. A záródolgozat felépítése során realizálódott bennem, hogy mennyire fontos és precíz feladat a márkaszemélyiség tökéletesítése, mivel attól lesz egy márka élő, szerethető. A márka létrehozását követi a pozicionálás. Ez a vállalat arculat tervezésének azon folyamata, mellyel a márka a célfogyasztók tudatában központi helyet érhet el, tehát ennek a marketing kommunikációnak a sikeres alkalmazásával úgy ismerteti a márkát a vásárlókkal, hogy azzal a profitot maximalizálni képes. Minden vállalatnál alapvető, hogy egy márka sikeres bevezetését és pozicionálását, a márka követése kísérje. Ennek segítségével a folyamatos visszajelzéseket feldolgozva lehet levonni a konzekvenciákat, és annak segítségével tökéletesíthető a branding. Ezt a folyamatot hívjuk a márkaérték erősítésének. Ezalatt egy olyan komplett marketing programot értünk, mely egy olyan stratégiát követ, amivel a cég képes lesz kielégíteni a célpiac igényeit, nem elzárkózva az új termék bevezetésétől sem. A második nagyon fontos marketing kommunikációs eszközként a public relation márkára gyakorolt hatását elemeztem, illetve annak támogatását. Ez egy olyan fontos marketing kommunikációs eszköz, mely elhagyja az egyirányú kommunikációt, és erőteljesen reagál az észrevételekre, valamint a bejövő információk sokaságára. A pr szakemberek munkája nagyban elősegíti egy márka felfutását, és támogatja annak „csúcson” maradását. Ennek eszköze, hogy </p><p>egy olyan fogyasztók számára pozitív marketingprogram alkalmazását vezesse be, amely segítségével, folyamatos két irányú kommunikációt biztosít a márka és vásárlók, konkurencia, befektetők és kormányzat irányában. A márka pr-ja még inkább megerősíti a vállalat ismertségét a fogyasztókban, valamint a vásárlói szektorban, annak érdekében, hogy a márkanév meghatározó súllyal bírjon, és még fontosabb, hogy létrejöjjön egy bizalmi kapcsolat eladó és vevő között. A marketing pr egyik leginkább jövedelmező eszköze a különböző médiumok felhasználása. Ezekkel az eszközökkel lehet a leginkább széles spektrumú vásárlói réteget elérni és bevonzani, melynek a 21.század folyamatos technikai fejlődése még inkább kedvez. Az online megjelenés és az online kommunikáció térnyerése egyre erőteljesebb, és egyre jobban befolyásolja egy vállalat működését. Törekednie kell az online marketing kommunikációs eszközök optimalizálására és folyamatos fejlesztésére, mivel a piac „nem áll meg”. Az internet fejlődésével egyre több lehetőség jelent meg az online marketing kibontakozására, mellyel párhuzamosan jelentek meg új marketing kommunikációs eszközök. Ezekből az eszközökből a legmarkánsabb változást a social media megjelenése jelentette, valamint a különböző platformok jelenléte. A rengetek márka létrejöttével még inkább előtérbe kerültek a fogyasztó elérésének különféle módozatai és megszólításának jelentősége. Ezeken a platformokon nem csak vásárlásig szól a vevő-eladó közti kommunikáció, hanem vásárlás után is. Az újítások lehetővé teszik, hogy személyes jelenlét nélkül értékelhetjük a terméket vagy szolgáltatást, mely egy nagyon hasznos marketing kommunikációs eszköz a vállalatok számára. A 21. században, szinte már mindenki jelen van különböző internetes felületeken, és ez által a vásárlók akár újabb potenciális fogyasztókat is bevonzhatnak a márkakövetők csoportjába, csupán azzal, ha elérhetővé tesz egy pozitív visszajelzést, például egy termékéről, a vállalat weboldalán. Ezek az értékelésekből kimutatott adatok segítik az alkalmazott marketingkommunikáció fejlesztését a vállalat számára, mely nem csak a profit maximalizálásában nyújt segítséget, de az egyre fontosabb fogyasztó orientált működés kiteljesedésében játszik hatalmas szerepet. Fontos azonban megemlíteni, hogy a kommunikáció hibás használata akár a bizalom megromlásához, és ezzel a presztízs gyengülésével is végződhet</p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

gazdálkodási és menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Németh Tamás
Belső
főiskolai docens, Menedzsment Tanszék, PSZK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: branding, e-marketing - elektronikus marketing, marketingkommunikáció, online marketing, public relations
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Dec. 28. 06:23
Utolsó módosítás: 2021. Már. 29. 09:16

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet