Kereskedelmi márkás termékbevezetés az Auchan Magyarország Kft-nél

Váradi Renáta (2020) Kereskedelmi márkás termékbevezetés az Auchan Magyarország Kft-nél. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Kereskedelmi márkás termékbevezetés az Auchan Magyarország Kft-nél.pdf] PDF
Kereskedelmi márkás termékbevezetés az Auchan Magyarország Kft-nél.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2025. Június 10..

Download (1MB)
[thumbnail of Nyilatkozat a szakdolgozat státuszáról t4xouq.pdf] PDF
Nyilatkozat a szakdolgozat státuszáról t4xouq.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (678kB)
[thumbnail of HivatalosBejegyzes t4xouq.pdf] PDF
HivatalosBejegyzes t4xouq.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (114kB)

Absztrakt (kivonat)

Hallgató: Váradi Renáta Kereskedelem és marketin szak Nemzetközi marketing szakirány Belső konzulens: Dr. Kopcsay László Szakdolgozatom témaválasztásánál arra törekedtem, hogy egy aktuális és számomra is érdekes kérdéssel foglalkozzam. Így esett a választásom a kereskedelmi márkás termékek bevezetésének bemutatására. Célom megismerni egy konkrét termék példáján keresztül a folyamatot és a kérdőíves attitűdvizsgálat eredményének segítségével javaslatokat, észrevételeket tegyek a termék piaci sikerének növelése érdekében. Dolgozatom első részében egy rövid szakirodalmi áttekintést nyújtok a kereskedelmi márka jelentőségéről, és az utóbbi években vele szemben megváltozott fogyasztói magatartásról. Fontosnak tartom megvizsgálni, az idő folyamán milyen mértékben alakult át a kategória megítélés. A második részben bemutatom az Auchan Magyarország Kft. saját márkás struktúráját, és az Auchan réteges gyümölcsjoghurton keresztül gyakorlati szemmel, elemzéseket készítve ismertetem a termékbevezetés lépéseit és problémáit. A folyamat során igyekeztem feltárni a helyes, illetve az elrontott döntéseket egyaránt. A dolgozat végén egy kérdőíves kvantitatív kutatás segítségével fogyasztói oldalról közelítettem meg a témát. Megvizsgáltam a fogyasztók kereskedelemi márkás joghurtokhoz fűződő attitűdjét. Végezetül az itt született eredmények és a termékbevezetési lépések kapcsán felszínre kerülő problémák alapján, megválaszoltam az előzetesen már ismertetett hipotéziseimet és javaslatokat tettem termékünk sikerének növelése érdekében. Egyik ilyen javaslatom, hogy a vásárlók bizalmatlanságát a termék kóstoltatásával hatékonyan és egyben költségkímélő formában tudnánk enyhíteni. Meggyőzősédem ugyanis, hogy a saját márkás joghurtokról kialakult kép, miszerint silány minőségűek, de egyben árszínvonaluk ehhez viszonyítva magas egy olyan mélyen rögzült fogyasztói ítélet, amely feloldásához fizikai tapasztalásra, vagyis ízlelésre lesz szükség. A dolgozat készítése során számos olyan területbe nyerhettem betekintést a vállalaton belül, amelyek úgy gondolom hasznomra fognak válni a saját munkám kapcsán is.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: marketingstratégiák, márkázás, piaci bevezetés, saját márkás termék, termékfejlesztés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Dec. 28. 06:21
Utolsó módosítás: 2020. Dec. 28. 06:21

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet