Vájjer Éva (2020) Fenntarthatóság a ruházati iparban. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Vájjer Éva- Fenntarthatóság_a_ruházati_iparban_szakdolgozat_2020.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Vájjer Éva_nyilatkozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (3MB) |
Absztrakt (kivonat)
A divatipar a második leginkább környezetszennyező iparág a világon, s csak az olajipar az, ami megelőzi. Emellett számos emberekre gyakorolt kihatással jár, mint a megélhetéshez nem elegendő bérek, a kiskorúak foglalkoztatása, a nem megfelelő munka körülmények, a tömeges elbocsáthatóság. Ezen felül az állatvilág kizsákmányolását idézheti elő, a nem megfelelő anyaghasználat, vegyszerek, mind okozhatnak kellemetlenségeket. Így fontossá vált a fogyasztók öltözködéssel kapcsolatos edukációja. Szakdolgozatom témájának a ruházati ipar és a fenntarthatóság kapcsolatát választottam, ezen belül is a Magyarországi fogyasztók témához való hozzáállását, annak megítélését és a vállalatok e téren tett marketing tevékenységének feltérképezését tűztem ki célomnak. Hipotézisem, hogy a hazai átlagfogyasztóknak anyagi helyzettől és egyéb demográfiai tényezőktől függetlenül nincsen kellő tájékozottságuk a divatiparban rejlő fenntarthatóságot illetően. Primer információ szerzésem során alkalmazott kérdőívemből származó kvantitatív adataimat statisztikai módszerekkel elemeztem előzetes kutatásokkal is összevetve. Adatbázisom feldolgozásához az SPSS programot használtam regresszió elemzéshez, valamint a Microsoft Excelt látványos, bonyolultabb összefüggések kimutatásához. Az szemléletesebb adat vizualizáció érdekében használtam online elérhető programokat is. Kutatásomat követően megállapítható volt, hogy habár fontos az emberek számára a fenntarthatóság, ugyanakkor a fogyasztók hiányos ismeretekkel rendelkeznek. Az egyes szövetségek, cégek által alkalmazott marketingkommunikációs eszközök jelenléte alacsony, a fogyasztók felé irányuló tájékoztatása csekély, így véltem felfedezni egyfajta párhuzamot a vállalati és szervezeti megmozdulások és az átlagemberek fenntartható ruházati ipar terén való jártassága között.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | fast fashion, fenntarthatóság, fogyasztói szokások, marketingkommunikáció, ruhaipar, slow fashion |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2020. Dec. 28. 06:20 |
Utolsó módosítás: | 2020. Dec. 28. 06:20 |
Actions (login required)
Tétel nézet |