Fenntarthatóság a ruházati iparban

Vájjer Éva (2020) Fenntarthatóság a ruházati iparban. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Vájjer Éva- Fenntarthatóság_a_ruházati_iparban_szakdolgozat_2020.pdf] PDF
Vájjer Éva- Fenntarthatóság_a_ruházati_iparban_szakdolgozat_2020.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Vájjer Éva_nyilatkozat.pdf] PDF
Vájjer Éva_nyilatkozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (3MB)

Absztrakt (kivonat)

A divatipar a második leginkább környezetszennyező iparág a világon, s csak az olajipar az, ami megelőzi. Emellett számos emberekre gyakorolt kihatással jár, mint a megélhetéshez nem elegendő bérek, a kiskorúak foglalkoztatása, a nem megfelelő munka körülmények, a tömeges elbocsáthatóság. Ezen felül az állatvilág kizsákmányolását idézheti elő, a nem megfelelő anyaghasználat, vegyszerek, mind okozhatnak kellemetlenségeket. Így fontossá vált a fogyasztók öltözködéssel kapcsolatos edukációja. Szakdolgozatom témájának a ruházati ipar és a fenntarthatóság kapcsolatát választottam, ezen belül is a Magyarországi fogyasztók témához való hozzáállását, annak megítélését és a vállalatok e téren tett marketing tevékenységének feltérképezését tűztem ki célomnak. Hipotézisem, hogy a hazai átlagfogyasztóknak anyagi helyzettől és egyéb demográfiai tényezőktől függetlenül nincsen kellő tájékozottságuk a divatiparban rejlő fenntarthatóságot illetően. Primer információ szerzésem során alkalmazott kérdőívemből származó kvantitatív adataimat statisztikai módszerekkel elemeztem előzetes kutatásokkal is összevetve. Adatbázisom feldolgozásához az SPSS programot használtam regresszió elemzéshez, valamint a Microsoft Excelt látványos, bonyolultabb összefüggések kimutatásához. Az szemléletesebb adat vizualizáció érdekében használtam online elérhető programokat is. Kutatásomat követően megállapítható volt, hogy habár fontos az emberek számára a fenntarthatóság, ugyanakkor a fogyasztók hiányos ismeretekkel rendelkeznek. Az egyes szövetségek, cégek által alkalmazott marketingkommunikációs eszközök jelenléte alacsony, a fogyasztók felé irányuló tájékoztatása csekély, így véltem felfedezni egyfajta párhuzamot a vállalati és szervezeti megmozdulások és az átlagemberek fenntartható ruházati ipar terén való jártassága között.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: fast fashion, fenntarthatóság, fogyasztói szokások, marketingkommunikáció, ruhaipar, slow fashion
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Dec. 28. 06:20
Utolsó módosítás: 2020. Dec. 28. 06:20

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet