Vincze Lili (2020) Viselkedéstechnikai elemek változatai különféle kultúrákban és országokban, különös tekintettel Spanyolországra, Indiára és az Egyesült Királyságra. Külkereskedelmi Kar.
PDF
VinczeLiliSzakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Nyilatkozat-a-szakdolgozat-statuszarol-_korlatozott_nyilvanos_bizalmas_2020-tavasz.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (351kB) |
Absztrakt (kivonat)
Az utóbbi évtizedekben rohamosan fejlődtek világunk azon szereplői, melyek miatt elkerülhetetlenné vált az egyes kultúrák találkozása. A nagy gazdasági, politikai, tudományos nemzetközi szervezeteknek és szerződéseknek köszönhetően kitárult a világ, és egyre többen használják ezt ki mind magán, és mind professzionális célból. Töretlenül nő a multinacionális cégek, nemzetközi tárgyalások, szerződések száma, és ezáltal az internacionális kapcsolatok fontossága és befolyása is. Egy sikeres nemzetközi üzleti kapcsolathoz és az ezt eredményező üzleti tárgyaláshoz elengedhetetlen az adott kultúrával kapcsolatos tudás. Dolgozatomban ezért azt szándékozom bemutatni, hogy Spanyolország, Egyesült Királyság és India nemzeti kultúrái miképpen egységesednek a globalizáció és a multinacionális cégek hatására, kultúráinak legfontosabb elemeit, az emberek viselkedésének mozgatórugóit és az egyes kultúrákra vonatkozó illemszabályokat, valamint azt, hogy miért fontos időt szánni új kultúrák megismerésére. Az egységesedésre hajló tendencia és az átfedések ellenére mégis sok olyan kulturális elemet tapasztaltam Spanyolország, Egyesült Királyság és India kultúráját összehasonlítva, amelyek még nem koptak el. Kétségtelen, hogy egy nyugat-európai és egy mediterrán ország szokásait, illemszabályait és kultúrájukat összehasonlítva sok-sok különbséget találunk, mégis az ázsiai kultúra az, amely kitűnik az (számunkra) egzotikus mivoltával. A magán- és az üzleti életben való kapcsolattartás során mindenki jó néven veszi, ha a partnerük tisztában van a kultúrájukkal és szokásaikkal. Ez a tudás és érdeklődés mindig pozitív benyomást kelt, amely segítségünkre lehet az életünk ezen aspektusain belül való boldogulásra és fejlődésre. Egy sikeres interkulturális üzleti kapcsolat alapja a kultúrák közti különbségek felismerése, elfogadása és tiszteletben tartása. Az egyes kultúrák ismerete nem csak az interkulturális kapcsolataink sikerességéhez járulnak hozzá, de a nyitottságunkat, toleranciánkat és együttérzésünket is fejlesztheti. A bemutatott Hofstede-modell igen jól leírja a vizsgált országok közötti különbségeket és hasonlóságokat. Olyan szempontok alapján osztályozza és rendszerezi a nemzeti kultúrákat, mely rávilágít az emberek viselkedésének eredeteire és motivációira. Megmutatja, hogy hogyan és miért is annyira eltérőek a megvizsgált kultúrák. Összefoglalásul ki tudom jelenteni, hogy az egyes kultúrák megismerése nagyon jótékony hatással van a magán és üzleti életünkre. Az interkulturális személyes kapcsolatok szélesebb látókört biztosítanak számunkra, a professzionális életünkben pedig rengeteg új lehetőséget nyithatnak meg számunkra.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Nemzetközi Kapcsolatok Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | interkulturális kommunikáció, interkulturális kölcsönhatások, kultúra, viselkedés, viselkedéskultúra |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2020. Dec. 28. 06:20 |
Utolsó módosítás: | 2020. Dec. 28. 06:20 |
Actions (login required)
Tétel nézet |