Vass Dóra Kata (2020) Fogyasztói magatartás a 21. században, avagy mi a fontos a Z generációnak. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Záródolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Nyilatkozat Vass Dóra.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (535kB) |
Absztrakt (kivonat)
A célom elsősorban a záró dolgozat megírásával, hogy ismertessem a fogyasztói magatartást, annak befolyásoló tényezőit, a modern kori fogyasztói szokásokat, és bemutassam azokat a tényezőket, melyek a Z generáció fogyasztási magatartását és tartalomfogyasztását formálják, alakítják. Kutatásom során egy online kérdőívet készítettem az 1995-2010 között születettekkel. A dolgozatban a 10-25 éves fiataloknak, a Z-generációnak a fogyasztási magatartását, szokásait, befolyásoló tényezőit és a fogyasztási preferenciáikat vizsgálom. A fogyasztás, és a fogyasztáshoz kapcsolódó döntések nem önállóak, szinte minden fogyasztó befolyásolva van. Befolyásolják külső- és belső hatások is a fogyasztó magatartást, ebből következően pedig esélyegyenlőtlenség alakul ki, hiszen a képzettség, az anyagi háttér nem egyforma, így különbségeket eredményez az egyes csoportokhoz való tartozás. A Z-generációba már az alig 10 éves kisgyermek is beletartozik, és a már 25 éves fiatal felnőttek is a Z-generáció tagjai. Olyan világban élnek, amelyeket az előttük született generációk hoztak létre, és irányítanak, fejlesztenek folyamatosan. Teljesen új a látásmódjuk, gyorsabban reagálnak problémákra, és oldják meg azokat, egyszerre több dologra képesek figyelni és több dologgal képesek foglalkozni, és állandóan jelen vannak a közösségi oldalakon, internetes felületeken. Véleményüket az alapján formálják, hogy mit látnak az interneten, és nem hallgatnak a mellettük álló és józanésszel érvelő felnőttekre. Dolgozatom sikerességének érdekében egy primer kutatást készítettem, amire online szereztem a kitöltéseket. A kérdőívben a Z-generáció fogyasztói magatartását és szokásait vizsgáltam a 1995-2010 között születettek között. A kérdőívem három fő részből áll. Elsősorban minden kitöltőnek hozzá kellett járulnia, hogy az általuk megadott válaszokat felhasználhatom kutatási célra, valamint csak azok tölthették tovább a kérdőívet, akik 1995-2010 között születtek. Ezután a mindennapi tevékenységekre tértem ki, valamint a mobilhasználatra és a pénz használatára. Az utolsó pár kérdésben kitértem még az online vásárlásra is. Összességében elmondható, hogy a kapott eredmények többnyire alátámasztják a felvetéseimet. Érdekes volt elemezni a válaszokat, hiszen nagyon sok tanulság és konzekvencia vonható le a válaszokból.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | digitális jövő, fogyasztói magatartás, internethasználat, márka, Z gereráció |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2020. Dec. 28. 06:20 |
Utolsó módosítás: | 2020. Dec. 28. 06:20 |
Actions (login required)
Tétel nézet |