Zsemlye Ildikó (2020) Az influencer marketing szerepe a Well-Pharma Kft. marketing-gyakorlatában. Külkereskedelmi Kar.
PDF
zsemlye Ildikó záródolgozat 2020új.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (634kB) |
|
PDF
nyilatkozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (486kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szinopszis:A szakdolgozatomban a szakmai gyakorlatom során megszerzett tapasztalatokat és kompetenciákat felhasználva fejtem ki a Well Pharma Kft. esetében az influencer marketing szerepét marketingstratégiájában. Számomra azért aktuális ez a téma, mert munkám során testközelből ismerkedhettem meg vele, másrészről pedig napjainkban vált igazán elterjedté alkalmazása a vállalatok szinte minden ágazatában: kis-közép és nagyvállalkozások körében. Ha influencer marketingről beszélünk vissza kell nyúlnunk az alapokig, az internet megjelenéséig. Az internet megjelenésével rengeteg új piaci lehetőség jelent meg a cégek számára. A fogyasztók ma már gombnyomásra bármit bárhol, megvehetnek. A mai digitalizált világban gyorsan változnak a piaci trendek, ezért fontos kiismerni a fogyasztói igényeket. A marketing hatásának szempontjából fontos megvizsgálni a fogyasztók magatartását, milyen szempontok alapján döntenek, kik vagy mik befolyásolják őket. Napjaink egyik legnépszerűbb fogasztói befolyásoló tényezője, a ma már Magyarországon is egyre jobban elterjedt influencer marketing. Az influencer marketinggel kapcsolatban sokféle kifejezés juthat az eszünkben. Ilyenek lehetnek például: Véleményvezér, blogger, vlogger, közösségi média platformok, digitális marketing, hogy csak a legrelevánsabbakat említsem közülük. A szakirodalom és a szakmai gyakorlatomon szerzett munkatapasztalataim alapján, úgy gondolom, hogy az igazán sikeres marketing stratégia kialakításának kulcsa: a célközönség igényeinek felmérése és annak kielégítése, a fogyasztói érdeklődésének folyamatos fenntartása, valamint az azonos piacon lévő versenytársak piacon lévő helyzetének elemzése. A fiatal fogyasztók esetében az önmegvalósításra való igény miatt önálló döntéshozatalaik monitorozása, és elemzése is kulcsfontosságú. Mindezek tükrében úgy gondolom, hogy az influencer marketing megfelel ezeknek a kritériumoknak, ezt támasztja alá a 10. ábrán látható grafikon is, hiszen az a Well-Pharma Kft. esetében a 2018-ban bevezetett új marketingstratégia következtében a termékek eladása megnőtt, és népszerűbbé és ismertebbé váltak a fiatal fogyasztók körében a vállalat termékei. Összegzésképpen elmondható, hogy a digitális és influencer marketing mint marketingstratégia napjainkban már nem csak újdonság, hanem piacot befolyásoló és meghatározó tényező. Valamint fontosnak tartom kitérni arra is, hogy a fiatal korosztály, mint fogyasztói célcsoport napjainkban egyre inkább nagyobb figyelmet kap a vállalatok részéről, hiszen a Z generáció gondolkodásmódja, világról alkotott képe, döntései és fogyasztási szokásai merőben eltérnek szüleik, nagyszüleik példájától. A vállalkozások sikeressége pedig nagymértékben függ a generációk közötti különbségek figyelembevételétől és a sikeres alkalmazkodástól.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | fogyasztói magatartás, influencer marketing, marketingstratégia, online marketing, Z generáció |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2020. Dec. 28. 06:20 |
Utolsó módosítás: | 2020. Dec. 28. 06:20 |
Actions (login required)
Tétel nézet |