Wittner Vivien (2020) Fehérvári Fesztivál Kft.: FEZEN Fesztivál külső kommunikációjának felmérése, összehasonlítása és javaslattétel fejlesztésre. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Wittner Vivien záródolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (784kB) |
|
PDF
nyilatkozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (906kB) |
Absztrakt (kivonat)
Záródolgozatom témájául a munkáltatóm által Székesfehérváron minden évben megrendezésre kerülő FEZEN Fesztivál külső kommunikációjának bemutatását, összehasonlítását választottam. Azért döntöttem emellett a téma mellett, mert a FEZEN Fesztivál egy kisebb fesztiválnak számít, tehát nem hallottak róla még sokan. A szervezők nem törekednek eléggé arra, hogy ismertebb legyen a fesztivál. Az emberek életében fontos szerepet játszik a kulturális kikapcsolódás, szórakozás, a társasági élet. Minden ember teljesen máshogy igyekszik kikapcsolódni. A fesztiválokat leginkább a fiatalabb korosztály látogatja. Fesztiválnak egy olyan esemény, amely mindig ugyanabban az időpontban kerül megrendezésre. Ezek az események általában 4 vagy több napos programok, ahol a legnépszerűbb előadók lépnek a színpadra és szórakoztatják közönségüket. Ezek a programok turisztikai szempontból is kedvezőek a településeknek, mivel ezek az események fel vannak tüntetve mindenhol, tehát a külföldi célcsoport számára minden információ jól elérhető. Azért találom érdekesnek ezt a témát, meg a kisebb fesztiválok, mint a FEZEN, és a nagyobb fesztiválok kommunikációja eltér egymástól. A fogyasztók szempontjából meg kell vizsgálni, hogy milyen kommunikációs csatornákat használnak és az információkat, amiket kapnak, hogy tudják feldolgozni, mennyire érdeklődnek az adott téma iránt. A záródolgozatomban elsőként a cégtevékenységét mutatom be, ahol részletesen bemutatom a FEZEN Fesztivált. Ahhoz, hogy a fesztivált össze tudjam hasonlítani más fesztiválokkal egy kutatást végeztem. A kutatásom során térek ki arra is, hogy milyen a reklámozási szokása. De mindezek előtt fontos, hogy a marketing és marketingkommunikációval kapcsolatos fogalmakat áttekintsük, amik a későbbiekben fontosak lesznek a dolgozatban. A kutatásom során azt tapasztaltam, hogy a közösségi oldalak nagy befolyással bírnak napjainkban. Ezeken a felületeken lehet a legjobban elérni a fesztiválozni vágyók csoportját, hiszen ezek az emberek leginkább a 18 és 30 év közöttiek, akiknek jelentős része a napjuk nagy részét az interneten töltik. Ebből kifolyólag fontos, hogy a FEZEN Fesztivált is leginkább ezeken a felületeken reklámozzák. Napjainkban elengedhetetlen a közösségi oldalakon való megjelenés. Fontos, hogy az érdeklődést is fenn tudják tartani egész évben, hiszen a közönségnek folyamatosan a fesztivál tudatában kell lennie, nem feledkezhetnek meg. A fesztiválok esetében az arculat kialakítása kiemelkedően fontos. A logókkal is tudják közvetíteni a számukra fontos információt vagy azt a zenei irányzatot, amit képviselnek. Ezért gondolom úgy, hogy a FEZEN-nek szüksége lenne egy arculat frissítésre, hogy a fesztiválozók jobban megértsék az üzenetét. Ezzel szemben a FEZEN Fesztivál logója az évek során nem sokat változott, a 2020-as logó. A mostani kerek logó előtt egy téglalap alakú logójuk volt. A FEZEN felirat nem változott. A betűket össze vannak kötve a Z betűben van egy megszakítás, ami utalhat a rock zenei mivoltjára a fesztiválnak. Azonban úgy gondolom, hogy mivel igyekeznek kitörni ebből a skatulyából így egy színesebb, modernebb logó sokkal találóbb lenne. A fesztiválozni vágyók körében a logóról nem a régi zenei stílus jutna eszükbe. Erre egy rövidebb szlogennel rá is erősíthetnének. A fesztivál igyekszik mindig egy előadóhoz igazodni megjelenés terén, de szerintem ez nem a legmegfelelőbb taktika a fesztivál reklámozására. Úgy gondolom, hogy így a közönséget meg lehet téveszteni. A honlapnak sem kellene mindig megújulni, ha egy jól kialakított a fesztivál többi elemével (logó, színek stb.) szinkronban lenne, így az emberek is könnyen azonosítani tudják. Az EFOTT-nál is, ugyanazok a színek vannak a honlapon, mint a logóban és nem újulnak meg minden évben. A plakátokkal való reklámozás akkor lehet sikeres, ha olyan helyekre rakják ki, ahol sokan megfordulnak és van ideje az embereknek elolvasni azokat. Ilyen helyek lehetnek például a mozgólépcsők, buszmegállók, főbb csomópontok stb. Azonban ezekben az esetekben is ki kell tűnni a többi plakát közül. Bár a youtube-on való reklámokat nem szereti a közönség, azonban sikeres lehet. A fesztivál esetében egy összefoglaló videó lejátszása, a zenék előtt, meghozhatja a kedvét az embereknek, vagy legalább utána nézhetnek, hogy milyen eseményről van szó. Ez a reklámozási forma sikeresebbnek bizonyulhat, mint a TV-ben való megjelenés. A rádióknál a helyi rádión kívül érdemes megcélozni néhány nagyobb csatornát is. Ezzel is minél több embert sikerülhet elérni, legfőképpen akkor, ha a reklám a megfelelő idősávban csendül fel. Érdemes lehet e-mailben értesíteni az érdeklődőket a fesztiválról szóló hírekbe, jegyárakba, fellépőkről. Ezáltal azok, akik feliratkoznak ezekre a hírlevelekre első kézből értesülhetnek megbízható információkról. Tehát mindent összevetve úgy gondolom, hogy a FEZEN fesztiválnak sok mindenben kellene változtatnia a reklámozási és megjelenés szokásain. Első sorban el kell dönteniük, hogy mit szeretnének képviselni és azt kell átadniuk.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | fesztivál, kérdőív, marketingkommunikáció, reklámeszközök, Székesfehérvár |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2020. Dec. 28. 06:20 |
Utolsó módosítás: | 2020. Dec. 28. 06:20 |
Actions (login required)
Tétel nézet |